

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ръст на печалбата и на приходите има куриерската компания "Спиди" за миналата година, показва неконсолидираният й отчет. Повишението е дошло и от вътрешен, и от външни пазари, като пратките за чужбина отбелязват по-голям ръст и вече заемат над 9% от общите приходи на "Спиди". От компанията отбелязват, че миналата година са започнали услугата си EXPRESS RO и TYRES RO, която изравни цените на експресните пратки от и до Румъния с тези в България. Услугата е насочена главно към бизнес клиенти и очакванията са пратките между двете държави да стигнат двуцифрен ръст, коментират от ръководството в доклада за дейността.
Вътрешният пазар носи малко над 85% от общите приходи на "Спиди" при 87% за 2013 г. За това време делът на външните пазари се е повишил от 8.3% на 9.1%. Останалите приходи са от други дейности. Според данните от доклада ръстът на превозените пратки малко изпреварва този на оборота – на годишна база пратките са се увеличили с 18%, а приходите – с почти 17 на сто.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Продавайте "Български пощи", докато ще мърда! След 2 години ще е късно.
До коментар [#1] от "cinik":
"Български пощи" притежават огромен сграден фонд, който в момента е неизползваем...
Мисля, че там е заровено мъртвото куче...:)
Какво сте ги снимали тези автомобили - те не са собственост на спиди ;) В тази фирма всеки куриер е отделна фирма и подизпълнител на Спиди - как няма да са на печалба ;)
До коментар [#3] от "arax":
На тези подизпълнители не си ли плаща или работят за без пари ?
До коментар [#1] от "cinik":
До коментар [#2] от "LocoMondo":
Български пощи се субсидират от Държавата и затова спят и си мислят, че е 1985 година.
Ако се махнат таксите за ток, вода, телефон, винетки и пенсиите и трябва да им се пуска завесата.
Второто БДЖ.
До коментар [#5] от "Танас":
Oтрасъл "Транспорт" е малкото братче на отрасъл "Енергетика". Свръхрегулиран пазар, много държавни фирми, много партийни каси, много синдикати, много корпупция... Ох, написах някаква тафталогия....Кажеш ли "държавно" и "регулирано", то е ясно, че всъщност е на партийната каса, там за работниците не остава нищо, затова пък винаги има "синдикати, които им защитават правата".
До коментар [#6] от "cinik":
Напълно вярно в ЖПЗавод София преди да фалира пари за заплати нямаше но имаше 3 синдиката които подкокоросваха колегите и колежките да лягат на релсите на вход / изход централна гара а не им обясняваха, че работника няма законната защита на Председателя и секретаря на синдиката и затова ги сиктердосах като ме примамваха за член да стана.
Пощите имат огромен потенциал, който обаче не се използва (предполагам, съвсем умишлено). На запад пощите са изключително конкурентноспособни, конкретен пример е доставката на колети при поръчка от интернет. Пощите често пъти предлагат по-ниска цена за крайния потребител (дори опция за безплатна доставка), както и по-ниски разходи за самия търговец. Има повече пощенски кутии, възможност да си получиш пратката вкъщи или в станции на самообслужване и др. подобни. Но "Български пощи" живеят още в двадесети век. Имат и немалко некомпетентни служители (който се е разправял в пощите, особено в по-малките населени места, знае за какво иде реч), както и доста раздут щат. Поредната държавна хранилка, която не желае да се реформира и отказва да приеме новите реалности.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.