Антони Христов, аниматор в Pixar: Правим филми, които сe превръщат в тенденция

Опитваме да не следваме тенденции, а да правим филми, които да сe превръщат в тенденция, разказва аниматорът

Антони Христов (на преден план)
Антони Христов (на преден план)
Антони Христов (на преден план)    ©  Антони Христов (личен архив)
Антони Христов (на преден план)    ©  Антони Христов (личен архив)
Технологията дава свобода на творческото въображение, от една страна, но, от друга -  изисква знание и ресурси.

Проблемът на европейската култура е, че й липсва пазарна конкуренция.

Антони Христов е роден в София през юли 1961 г. Учи в Националната художествена академия. Емигрира в САЩ през 1981 г., месец преди да завърши. От 1988 г. до 1991 г. работи като аниматор в Walt Disney. Впоследствие кариерата му преминава през големите филмови анимационни студия на Universal и Warner Bros. През март 2000 г. постъпва в Pixar. Той е арт директор в хитови анимации като Wall-E, "Търсенето на Немо" и много други. В момента е лектор в Художествената академия в Сан Франциско. Христов ще бъде един от лекторите на международния форум за иновации Innovation Explorer Bulgaria на 25 февруари, организиран от "Капитал" и "Иновейшън стартър бокс".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • - 11
    • + 3

    "С изключение на Англия, в по-голямата част от ЕС културата и изкуството са смъртно оплетени с държавата и за това сигурно всички млади хора говорят английски."

    Желязна логика! 😄
    Явно в Рим, Париж, Берлин, Виена и Амстердам ядат доматите с колци...

    Нередност?
  • 2
    jddi avatar :-|
    Димов
    • - 1
    • + 20

    Не знам за какво се жалва коментар #1, но финалът на интервюто бие право в целта:

    "Култура, подчинена на държавна бюрокрация, гарантира нейната импотентност и евентуалната й американизация".

    Ключово е, че това не е критика над американската култура - това е критика над културите, които смятат, че като се капсулират и затворят, ще се запазят "чисти" и "оригинални".

    Нередност?
  • 3
    id_1 avatar :-?
    Виктор Флоров
    • + 9

    Малко думи ...
    Но какъв смисъл !-и то изцяло на страната на истината.

    Нередност?
  • 4
    ouroborus avatar :-|
    Цветин Петков
    • + 2

    Тези неща са верни с уговорката, че потентна култура дефинираме като такава, която произвежда доход, т.е. представлява комерсиален продукт. Понеже произвежда доход, тя става и експанзивна - завзема нови територии и носи още повече дивиденти.

    Човекът наистина дава добра представа за това какво разбират американците под култура - преди всичко стока. В Европа просто имаме по-различна представа за самото съдържание на понятието.

    Нередност?
Нов коментар