С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 2 фев 2015, 17:57, 8580 прочитания

"Слънчо" ще разчита на по-добри продажби за тази година

За миналата оборотът на производителя на бебешки храни е намалял леко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разтворимите пюрета остават най-силният сегмент за продажби на "Слънчо".
Производителят на бебешки храни "Слънчо" е отчел леко намаление на продажбите през миналата година, но за тази очаква по-добри пазарни позиции. Това стана ясно от отчета на дружеството и от коментара на ръководството му. Оборотът на "Слънчо" за миналата година е 3.9 млн. лв., с 2% по-малко, отколкото е бил през 2013 г. Компанията е реализирала много малък доход от лихви и постъпленията извън продажбите не оказват влияние върху общите приходи. Заради ръста на разходите печалбата на свищовския производител е намаляла с 20% до 719 хил. лв., показва още отчетът.

Колебания в оборота


Членът на борда на директорите на "Слънчо" Нина Данчева обясни, че в продажбите на детски каши имат ръст, който на фона на ниската раждаемост в България е добро представяне. При пюретата обаче е имало спад общо за миналата година заради презапасяване в търговските канали от края на 2013 г., коментира Данчева. По думите й това вече е компенсирано и от средата на миналата година продажбите отново са се възстановили.

Негативно влияние са имали високите цени на суровините – производителят използва основно борсово търгувани стоки (зърнени култури, плодове, зеленчуци, месо) и е силно зависим от движението им. Данчева посочи, че очакват тази година поскъпването да се коригира. Падащите цени на горивата също може да имат положително влияние, като това тепърва ще се усеща в цената на всички суровини, смята тя.

"Слънчо" има най-големия пазарен дял при кашите – над 80% от българския пазар, но при бебешките пюрета положението е по-различно. Там българският производител все още е сравнително нов на този пазар – мощностите за консервирани детски храни започнаха реално да работят преди две години.
"Там пазарът е по-различен от този при кашите, има доста марки, маркетингът е от уста на уста, с препоръка", коментира Надя Данчева. Тя посочи, че в този сегмент компанията разчита на дългосрочна стратегия и на добрата цена, на която предлагат качествени продукти. Данчева разказа, че малко по-ниската им цена в сравнение с вносните бебешки храни им помага в продажбите.



Нови планове

През тази година дружеството ще пусне нови продукти – бебешки сокове. За целта са монтирани допълнителни модули към оборудването за производство на пюрета. Вложението е малко – на стойност 15 хил. лв. От "Слънчо" очакват пускането на новите оперативни програми, за да кандидатстват за инвестиционни проекти. Плановете им са да инвестират в по-добри условия на труд, енергийна ефективност, обучение на персонала.

Детайлна справка в доклада за дейността показва, че през миналата година увеличение има при продажбите на разтворими детски храни – това са млечните, плодовите и зеленчукови каши, където ръстът на годишна база е 5.5%. Детските пюрета все още носят много малък дял от общите приходи – оборотът от тях е малко над 300 хил. лв. за миналата година при 363 хил. лв. за 2013 г. Компанията има доста сериозен дял на сухите зърнени продукти – пшеница, овесени ядки, брашна. "Зрънчо" продава сертифицирано органично брашно от няколко вида зърнени култури. В сегмента на сухите зърнени продукти е имало намаление на оборота миналата година – с 8.4% до 1.3 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4213 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
От изкуствен интелект към бизнес за милиони

Технологичната компания "Онтотекст" отчита около 7 млн. лв. приходи от продажбата на иновационни решения за семантична обработка на бази данни

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов