С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 2 фев 2015, 17:57, 8423 прочитания

"Слънчо" ще разчита на по-добри продажби за тази година

За миналата оборотът на производителя на бебешки храни е намалял леко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разтворимите пюрета остават най-силният сегмент за продажби на "Слънчо".
Производителят на бебешки храни "Слънчо" е отчел леко намаление на продажбите през миналата година, но за тази очаква по-добри пазарни позиции. Това стана ясно от отчета на дружеството и от коментара на ръководството му. Оборотът на "Слънчо" за миналата година е 3.9 млн. лв., с 2% по-малко, отколкото е бил през 2013 г. Компанията е реализирала много малък доход от лихви и постъпленията извън продажбите не оказват влияние върху общите приходи. Заради ръста на разходите печалбата на свищовския производител е намаляла с 20% до 719 хил. лв., показва още отчетът.

Колебания в оборота


Членът на борда на директорите на "Слънчо" Нина Данчева обясни, че в продажбите на детски каши имат ръст, който на фона на ниската раждаемост в България е добро представяне. При пюретата обаче е имало спад общо за миналата година заради презапасяване в търговските канали от края на 2013 г., коментира Данчева. По думите й това вече е компенсирано и от средата на миналата година продажбите отново са се възстановили.

Негативно влияние са имали високите цени на суровините – производителят използва основно борсово търгувани стоки (зърнени култури, плодове, зеленчуци, месо) и е силно зависим от движението им. Данчева посочи, че очакват тази година поскъпването да се коригира. Падащите цени на горивата също може да имат положително влияние, като това тепърва ще се усеща в цената на всички суровини, смята тя.

"Слънчо" има най-големия пазарен дял при кашите – над 80% от българския пазар, но при бебешките пюрета положението е по-различно. Там българският производител все още е сравнително нов на този пазар – мощностите за консервирани детски храни започнаха реално да работят преди две години.
"Там пазарът е по-различен от този при кашите, има доста марки, маркетингът е от уста на уста, с препоръка", коментира Надя Данчева. Тя посочи, че в този сегмент компанията разчита на дългосрочна стратегия и на добрата цена, на която предлагат качествени продукти. Данчева разказа, че малко по-ниската им цена в сравнение с вносните бебешки храни им помага в продажбите.



Нови планове

През тази година дружеството ще пусне нови продукти – бебешки сокове. За целта са монтирани допълнителни модули към оборудването за производство на пюрета. Вложението е малко – на стойност 15 хил. лв. От "Слънчо" очакват пускането на новите оперативни програми, за да кандидатстват за инвестиционни проекти. Плановете им са да инвестират в по-добри условия на труд, енергийна ефективност, обучение на персонала.

Детайлна справка в доклада за дейността показва, че през миналата година увеличение има при продажбите на разтворими детски храни – това са млечните, плодовите и зеленчукови каши, където ръстът на годишна база е 5.5%. Детските пюрета все още носят много малък дял от общите приходи – оборотът от тях е малко над 300 хил. лв. за миналата година при 363 хил. лв. за 2013 г. Компанията има доста сериозен дял на сухите зърнени продукти – пшеница, овесени ядки, брашна. "Зрънчо" продава сертифицирано органично брашно от няколко вида зърнени култури. В сегмента на сухите зърнени продукти е имало намаление на оборота миналата година – с 8.4% до 1.3 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 4498 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 882 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
От изкуствен интелект към бизнес за милиони

Технологичната компания "Онтотекст" отчита около 7 млн. лв. приходи от продажбата на иновационни решения за семантична обработка на бази данни

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Защо се срина морският туризъм

Сезонът се движи с намаление от 20%, а туристическото министерство закъснява с мерките за следващото лято

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш

Ново място: Trattoria la Bicicletta

Италианският ресторант на Чанко Чанев предлага меню с широк избор