"Слънчо" ще разчита на по-добри продажби за тази година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Слънчо" ще разчита на по-добри продажби за тази година

Скоро свищовската компания ще пусне на пазара и бебешки сокове, каза Нина Данчева

"Слънчо" ще разчита на по-добри продажби за тази година

За миналата оборотът на производителя на бебешки храни е намалял леко

Весела Николаева
9988 прочитания

Скоро свищовската компания ще пусне на пазара и бебешки сокове, каза Нина Данчева

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Разтворимите пюрета остават най-силният сегмент за продажби на "Слънчо".

Производителят на бебешки храни "Слънчо" е отчел леко намаление на продажбите през миналата година, но за тази очаква по-добри пазарни позиции. Това стана ясно от отчета на дружеството и от коментара на ръководството му. Оборотът на "Слънчо" за миналата година е 3.9 млн. лв., с 2% по-малко, отколкото е бил през 2013 г. Компанията е реализирала много малък доход от лихви и постъпленията извън продажбите не оказват влияние върху общите приходи. Заради ръста на разходите печалбата на свищовския производител е намаляла с 20% до 719 хил. лв., показва още отчетът.

Колебания в оборота

Членът на борда на директорите на "Слънчо" Нина Данчева обясни, че в продажбите на детски каши имат ръст, който на фона на ниската раждаемост в България е добро представяне. При пюретата обаче е имало спад общо за миналата година заради презапасяване в търговските канали от края на 2013 г., коментира Данчева. По думите й това вече е компенсирано и от средата на миналата година продажбите отново са се възстановили.

Негативно влияние са имали високите цени на суровините – производителят използва основно борсово търгувани стоки (зърнени култури, плодове, зеленчуци, месо) и е силно зависим от движението им. Данчева посочи, че очакват тази година поскъпването да се коригира. Падащите цени на горивата също може да имат положително влияние, като това тепърва ще се усеща в цената на всички суровини, смята тя.

"Слънчо" има най-големия пазарен дял при кашите – над 80% от българския пазар, но при бебешките пюрета положението е по-различно. Там българският производител все още е сравнително нов на този пазар – мощностите за консервирани детски храни започнаха реално да работят преди две години.

"Там пазарът е по-различен от този при кашите, има доста марки, маркетингът е от уста на уста, с препоръка", коментира Надя Данчева. Тя посочи, че в този сегмент компанията разчита на дългосрочна стратегия и на добрата цена, на която предлагат качествени продукти. Данчева разказа, че малко по-ниската им цена в сравнение с вносните бебешки храни им помага в продажбите.

Нови планове

През тази година дружеството ще пусне нови продукти – бебешки сокове. За целта са монтирани допълнителни модули към оборудването за производство на пюрета. Вложението е малко – на стойност 15 хил. лв. От "Слънчо" очакват пускането на новите оперативни програми, за да кандидатстват за инвестиционни проекти. Плановете им са да инвестират в по-добри условия на труд, енергийна ефективност, обучение на персонала.

Детайлна справка в доклада за дейността показва, че през миналата година увеличение има при продажбите на разтворими детски храни – това са млечните, плодовите и зеленчукови каши, където ръстът на годишна база е 5.5%. Детските пюрета все още носят много малък дял от общите приходи – оборотът от тях е малко над 300 хил. лв. за миналата година при 363 хил. лв. за 2013 г. Компанията има доста сериозен дял на сухите зърнени продукти – пшеница, овесени ядки, брашна. "Зрънчо" продава сертифицирано органично брашно от няколко вида зърнени култури. В сегмента на сухите зърнени продукти е имало намаление на оборота миналата година – с 8.4% до 1.3 млн. лв.

Източник: http://slantcho.com/
Разтворимите пюрета остават най-силният сегмент за продажби на "Слънчо".

Производителят на бебешки храни "Слънчо" е отчел леко намаление на продажбите през миналата година, но за тази очаква по-добри пазарни позиции. Това стана ясно от отчета на дружеството и от коментара на ръководството му. Оборотът на "Слънчо" за миналата година е 3.9 млн. лв., с 2% по-малко, отколкото е бил през 2013 г. Компанията е реализирала много малък доход от лихви и постъпленията извън продажбите не оказват влияние върху общите приходи. Заради ръста на разходите печалбата на свищовския производител е намаляла с 20% до 719 хил. лв., показва още отчетът.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    vasileva_24 avatar :-|
    someone

    Странно в цените на българския пазар се отразяват само увеличенията, не и намаленията. А относно високите цени на суровините, бих коментирала, че затова има фючърсни контракти, чрез които се договарят сега цените, по които в бъдеще ще се купи като се правят прогнозни разчети на приходи и загуби. Така че не мисля, че спадът в продажбите им е резултат точно от покачване на цените на суровините. По-скоро има определени марки на пазара, наложили се с повече реклама.

  • 2
    ivaldo avatar :-|
    Ивайло Иванов

    Ами Гербер Хипп Генчев и още няколко в момента който не мога да се сетя влияят на пазара. Слънчо повече ми харесват от Гербер и детето ми също а Гербер само марката е силна и от доста време на пазара


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK