"Биодринкс" създаде и вече продава биосок от билки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Биодринкс" създаде и вече продава биосок от билки

Елеонора Негулова е един от съдружниците и създателите на напитката

"Биодринкс" създаде и вече продава биосок от билки

Екстрактът се пази в капачката и се смесва с течността, когато бутилката се отвори

15794 прочитания

Елеонора Негулова е един от съдружниците и създателите на напитката

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Специалната капачка

Билковият синтез представлява различни видове биологично активни вещества: антиоксиданти, витамини, минерали и други, които се съхраняват в контейнера на капачката без изкуствени консерванти. Идеята е, че потребителят е крайният технолог, който участва в подготовката на напитката и който смесва двата компонента (сок и билки) заедно при отваряне на бутилката.
Елеонора Негулова е един от съдружниците и създателите на напитката
Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
В момента от фирмата работят по привличането на нов финансов ресурс, основно банков.

Българската компания "Биодринкс" създаде бионапитка на билкова основа, като от края на миналата година я произвежда и продава. Дружеството е основано от Елеонора Негулова, Алекси Алексов и Николай Арнаудски. Съдружниците още преди 7 години обмислят идеята за създаване на напитка, която да отговаря на здравословния начин на живот и мислене на хората в активна възраст и която да се предлага в минимално преработен вид. Двама от собствениците имат дългогодишен опит в производството на високо алкохолни напитки, като през 90-те години стоят зад марката Doctor’s. През 2005 г. продават бизнеса и се ориентират към тотално нов сегмент, а именно биосоковете.

Поради силната конкуренция на пазара на безалкохолни напитки създателите от самото начало търсят иновативен подход и технологични решения, за да успеят да наложат своя продукт на пазара. Така в екипа се включва и третият съдружник, който има необходимия технологичен опит и с чиято помощ патентоват капачката на своята бионапитка. Тримата основават компанията специално за производство на сока, а разработката на продукта е финансирана с 360 хил. лв. по европейската програма "Конкурентоспособност". В момента от фирмата работят по привличането на нов финансов ресурс, основно банков. Освен бюрокрацията, с която още се бори, дружеството определя като друг основен недостатък на евросубсидиите липсата на осигурени финансови инструменти за префинансиране на проектите.

Технологията

Производството на напитките се осъществява в с. Църква, Пернишко, в предприятие на хранително-вкусовата промишленост с капацитет 100 хил. бутилки на месец. Дружеството избира мястото заради качеството на водата в региона, но признава, че работата с предприятието и отдадеността на екипа там са ключов фактор за успеха на продукта. Технологията на напитките е изцяло идея на съдружниците на фирмата: билките, които се доставят от регистрирани биопроизводители, се извличат при ниска температура и се запазват в контейнера на капачката. Добавени са сокове от грейпфрут, ягода, лимон и натурална розова вода, които се внасят от сертифицирани доставчици от чужбина. Дизайнът и всички останали материали обаче (бутилки, капачки, етикети) са дело на български фирми, на които дружеството се доверява заради високото качество на продуктите им.

Малкият бизнес на големия пазар

Биосокът BESST вече се продава в големите специализирани магазини за натурални продукти в София, Пловдив, Варна и Бургас, откъдето компанията вече приема втори и трети поръчки за доставки. "Новият продукт се възприема добре от местните потребители и ценово е в сегмента, който очаквахме",  казва единият от съдружниците - Елеонора Негулова. Онлайн една бутилка от напитката се продава за 1.80 лв. Иначе дружеството се цели основно към европейските пазари. До края на март се очаква да приключат преговори с дистрибутори в Полша и Великобритания, които общо имат над 100 млн. потребители. След участието в две международни изложения през 2014 г. от компанията преговарят успешно и с търговци от Холандия и Германия, където натуралните продукти се радват на голям успех.

За да достигне лесно до клиентите си не само в България, но и в чужбина, преди два месеца "Биодринкс" стартира и онлайн магазин към сайта на продукта. Засега през него се получават предимно индивидуални поръчки, но от фирмата признават, че онлайн продажбата им осигурява най-вече начин за получаване на обратна връзка от клиентите. Дружеството отделя голямо внимание на качеството на производството и споделя, че именно то ги различава от повечето производители. Всяка бутилка има уникален код, чрез който е възможно да се проследят произходът и точният момент, когато е произведена. За сега бионапитките, които според дружеството са без аналог, нямат и преки конкуренти на пазара. Биосоковете обаче трябва да се наложат като другите вече популярни натурални продукти.

Понастоящем се произвеждат 6 различни вида напитки, всяка от които съдържа от четири до седем билки, сред които гинко билоба, глог, жълт кантарион, хънибуш, стевия, върбинка, маточина и други. Биосоковете са с различен вкус на ягода, мента с лимон, зелено кафе, грейпфрут с джиндижифил и чили, канела и розова вода. В момента текат процедурите за сертифициране на напитката по стандарта за биопродукти, като от дружеството се надяват до края на годината да успеят да добавят сертификата като допълнителен гарант за взискателните си клиенти.

Най-голямото предизвикателство към фирмата в момента е да отговори на търсенето и да поддържа високото качество на производството при новите, по-големи обеми. Според екипа предприемачеството в България е възможна мисия, а ключът е във вярата, търпението и постоянството, за да дочакаш времето на своя успех.

Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Специалната капачка

Билковият синтез представлява различни видове биологично активни вещества: антиоксиданти, витамини, минерали и други, които се съхраняват в контейнера на капачката без изкуствени консерванти. Идеята е, че потребителят е крайният технолог, който участва в подготовката на напитката и който смесва двата компонента (сок и билки) заедно при отваряне на бутилката.
Елеонора Негулова е един от съдружниците и създателите на напитката
Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    Примамливо изглежда.Бих опитала.

  • 2
    dtodorov01 avatar :-|
    Dtodorov

    Какво е името на сайта ви?

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    dezire avatar :-|
    dezire

    Интересно е, че напитката вече се продава в 4 града и онлайн, а не се споменават, нито магазините, нито адреса на онлайн платформата. Не може да се намери и никаква информация в интернет пространството. Може ли да дадете повече информация, къде може да се закупи напитката?

  • 4
    gbz51384894 avatar :-|
    gbz51384894

    Найс...! Това е сайтът на напитката: http://www.besstdrinks.com/ за който се интересува :)

  • 5
    dezire avatar :-|
    dezire

    Благодаря! А в кои магазини в София можем да ги намерим?

  • 6
    raytcho avatar :-|
    raytcho

    Такива новини от страната искам да получавам! Успех на иноваторите!

  • 7
    teob avatar :-|
    Теодоси Бялков

    Браво , поздравления , в близките дни ще видя как работи онлайн магазина :)

  • 8
    rqe1429457250398234 avatar :-|
    Bulgaria China

    Ние произвеждаме БИО изворна вода Rose Drops за готвене (освен за пиене) http://www.rose-drops.com/ и дори имаме онлайн магазин http://rose-drops.com/bg/shop/ и предлагаме на няколко външни пазара от 3 години, но Капитал не ни правят безплатна реклама.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK