Sony подобрява резултатите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sony подобрява резултатите си

Sony подобрява резултатите си

Слабата йена и продажбите на PlayStation са повишили печалбата

4000 прочитания

© Yuya Shino


Японската технологична компания Sony обяви, че резултатите за миналото тримесечие са по-добри от очакваното благодарение на понижените разходи и добрите продажби на игрални конзоли PlayStation. Това води до повишение на прогнозите за цялата година и вдъхва оптимизъм за бизнеса на Sony, който излиза на нетна загуба за пет от последните шест години.

Структурни реформи

Японската група предприе значително преструктуриране на бизнеса си през последните години, което досега включва свиване на губещите производства на смартфони и телевизори и пълно излизане от операциите с персонални компютри. Според главния финансов директор Кениширо Йошида, който пое тази позиция през април 2014 г., последните финансови резултати показват, че тези усилия вече дават плодове. "Ние казахме, че ще направим нужните структурни реформи и в тях няма да има "свещени крави". Това отнема време, но мисля, че вече започваме да виждаме резултатите", заявява той, цитиран от Reuters. При представянето на резултатите компанията обяви, че ще съкрати още 2100 работни места над вече обявените 1000 през следващата финансова година. От 2008 г. насам обшият брой служители на Sony е спаднал от 180 500 до 140 900.

За периода октомври-декември, когато е третото тримесечие във финансовата година на компанията, оперативната печалба се е удвоила до 178.3 млрд. йени (1.52 млрд. долара), като приходите са нараснали с 6% до 2.56 трлн. йени. Средните прогнози на анализаторите бяха за печалба от 96.6 млрд. йени и приходи от 2.38 трлн. йени.

За цялата финансова година, която продължава до края на март, компанията прогнозира нетна загуба от 170 млрд. йени. Това е значително подобрение спрямо предишните очаквания за загуба от 230 млрд. йени. Резултатите за третото тримесечие не са окончателни, тъй като Sony все още не може да направи точна оценка на представянето на своето филмово студио заради хакерските атаки върху компютърните му системи. Компанията обаче уверява, че този инцидент не е имал материален ефект върху финансите й.

Губещи производства

На 18 февруари изпълнителният директор Казуо Хирай ще обяви стратегията на компанията за следващата година. Много инвеститори призовават ръководството да се откаже окончателно от нерентабилното подразделение за производство на смартфони и да се съсредоточи върху успешните си операции с игрални конзоли и визуални сензори. Въпреки положените усилия да спечели дял от пазара на смартфони от висок клас Sony изостава значително от конкуренти като Apple и Samsung Electronics.

Според новите прогнози мобилното подразделение на групата ще завърши годината с оперативна загуба от 215 млрд. йени. Предишните оценки бяха за по-малка загуба от 204 млрд. йени. Същевременно производството на телевизори, което отчита загуби вече цяло десетилетие, се очаква да реализира печалба от 13 млрд. йени. Sony повишава и прогнозите си за печалба от производство на фотоапарати и камери, като изтъква, че това се дължи основно на ниския курс на йената, който е направил японските стоки по-конкурентни.

Японската технологична компания Sony обяви, че резултатите за миналото тримесечие са по-добри от очакваното благодарение на понижените разходи и добрите продажби на игрални конзоли PlayStation. Това води до повишение на прогнозите за цялата година и вдъхва оптимизъм за бизнеса на Sony, който излиза на нетна загуба за пет от последните шест години.

Структурни реформи


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    udri avatar :-|
    udri

    Сони не е лоша компания.Може да си е поизгубила блясъка, но аз лично не съм имал проблеми с техни продукти.

  • 2
    rxb1418346119385170 avatar :-|
    Nikolai Tsekov

    До коментар [#1] от "udri":Сони са отлична компания като качество и като идеи и огромен избор на продукти. Внасят навсякъде новости, нещата им са с отличен дизайн и много дълъг потребителски живот. За мен Експерията е по-добър продукт от епъл-смартовете и е шокиращо здрава. Дано не я спрат, скъпичка е, но по си струва от Самсунг...

  • 3
    plamen.iv.ivanov avatar :-|
    Plamen

    До коментар [#2] от "Nikolai Tsekov":

    Как скъпичка, като цена-качество няма равна, да не говорим за уникалния дизайн и водоустойчивостта, която се подобрява с всеки следващ модел, че в първите доста телефони дадоха фира и направо се спукаха да ги подменят, големи загуби са претърпели от това.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK