Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

Wizz Air излиза на борсата в Лондон

Нискоратифният превозвач се надява да набере 150 млн. евро от предлагането на акции

Плановете предвиждат компанията да увеличи флота си от 54 на 85 самолета през 2017 г.
Плановете предвиждат компанията да увеличи флота си от 54 на 85 самолета през 2017 г.
Плановете предвиждат компанията да увеличи флота си от 54 на 85 самолета през 2017 г.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Плановете предвиждат компанията да увеличи флота си от 54 на 85 самолета през 2017 г.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Нискотарифна авиокомпания Wizz Air излезе на Лондонската фондова борса на 4 февруари. С пускането на акции унгарският превозвач очаква да набере 150 млн. евро до края на първото тримесечие. Целта на компанията е с осигуреното финансиране да разшири обхвата на дейността си. Плановете предвиждат флотата на компанията да се увеличи от сегашните 54 самолета на 85 през 2017 г. и мрежата от полети да се разшири.

Стъпването на Лондонска фондова борса дава възможност на Wizz Air да се конкурира с другия основен играч – Ryanair, чиито прогнози за печалба за текущата финансова година са за растеж 30%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cfl1417082650383612 avatar :-|
    Petar Valev

    http://www.standard.co.uk/business/business-news/wizz-air-revives-plan-to-float-on-the-london-stock-exchange-10022390.html

    "Wizz Air said it wants to complete the listing by the end of March, but gave no details on the number of shares available or pricing."

    Нередност?
  • 2
    prisoner avatar :-|
    prisoner
    • - 2
    • + 7

    "Нискотарифната компания има 20 маршрута от България, като на летище София превозвачът е на второ място по брой превозени пътници след националния превозвач "България ер". Сред последните дестинации, които компанията откри от българската столица, са Ларнака, Киев и Дубай през 2013 г., а от май 2014 г. превозвачът лети и до Малмьо в Швеция."

    Чакаме нови маршрути и от Варна най-накрая, че ни писна да пътуваме до Букурещ или София, за да летим на по-поносими цени!

    Нередност?
  • 3
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse
    • + 3

    До коментар [#2] от "prisoner":

    Силно се съмнявам, която и да е компания да компания да инвестира в линия от или за Варна. Не, че не би било удобно, но все пак тук става въпрос за бизнес. Нискобюджетните компании, като WizzAir разчитат много на броя полети. Напрактика правят икономия от мащаба чрез, което достигат до съответните цени. По-скоро като опция ми се вижда по-възможно България Ер да смъкне цените на билетите Варна-София, като това може да стане защото през последните години при тях се наблюдава положително развитие, съответно има накъде да разширяват, особенно ако Wizz, настъпи на летище София. Хубавото на този пазар е, че конкуренцията расте, което няма как да не се отрази на качеството на полетите, съответно на ползите за клиента...

    Нередност?
  • 4
    prisoner avatar :-|
    prisoner
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#3] от "zdm":

    Докато България Еър са монополисти по линията София-Варна, едва ли ще видим ниски цени. Но ако Уиз имат възможност отново да осъществяват полети по тази линия, нещата вярвам ще се променят доста.

    Нередност?
  • 5
    tatamata avatar :-|
    Tata Mata
    • + 2

    До коментар [#4] от "prisoner":

    За монопол и дума не може да става в случая и особено що се касае до авиокомпании, но е вярно, че ще е хубаво нискотарифните да осъществяват и вътрешни линии. За сега обаче едва ли имат финансов интерес да го правят.

    Нередност?
  • 6
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#4] от "prisoner":

    Въпроса е по-скоро дали от WizzAir искат да правят подобни полети, защото според мен пазара там е силно ограничен. Автобуса София-Варна ти е 30-35 лв., а разтоянието е около 500 км (къде се вика, ако тръгнеш с кола на газ ще ти е 50 лв. едната посока). Към тези факти може да съпоставиш и населението на Варна, което е около 300 000 души (по време на сезона да стават 1 млн. - за което се съмнявам, като от тях големия процент са Руснаци и Румънци и избягват самолетите защото за 4 човека, например с кола е много по-удобно и евтино). Така, според теб, колко софиянци или варненци ще решат да отидат на почивка или по-работа със самолет, при положение, че най-евтиния самолетен билет в света е 30 евро за посока (няма как да паднеш под 50 лв.). В смисъл тук няма какво да се говори за монопол, защото тая линия ако я закрият, може би никой няма да разбере... Която и да е авио компания да е преди да открие някаква линия ще си направи сметката и ще прецени изобщо дали си заслужава. България Ер, като национален превозвач има необходимост да поддържа тази линия по-скоро за имидж. Иначе и те, може би щяха да я закрият...

    Нередност?
Нов коментар