Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 8 фев 2015, 17:06, 9835 прочитания

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Победителят ще има възможност да представи проекта си в Силициевата долина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1 млн. долара е глобалният награден фонд на надпреварата.
Четири български компании ще се състезават за място на международния конкурс за социални бизнес идеи Chivas "The Venture". Победителят ще има възможност да представи проекта си на големия финал в Силициевата долина с награден фонд 1 млн. долара.
Глобалната инициатива, организира от Chivas Regal, има за цел да стимулира младите хора да развият собствен бизнес, който работи в полза на обществото. В конкурса участват общо 14 държави, като всяка от тях излъчва по един победител. Екипите с най-добрите идеи ще имат едноседмичен тренировъчен лагер в Силициевата долина, където ще получат полезни съвети за изграждането на успешен бизнес. Техни ментори ще бъдат водещи лидери и експерти в средите на предприемачите. В края на престоя четиринадесетте финалисти ще представят проектите си пред международното жури, което ще избере големите победители с общ награден фонд 1 млн. долара.

Журито, съставено от шестима успели български предприемачи, трябваше да отличи най-добрите идеи между общо 127 кандидатури. Изборът им се сведе до четири компании, чиято цел е промяна на обществото и средата, в която живеем. Финалистите на националния кръг са Arthesis, Bread Houses Network, Dronamics и Small Foot. На 9 февруари ще бъде обявен и окончателният победител за България.

Arthesis


Основателите на компанията Arthesis - Атанас Дюлгеров, Георги Чипов и Демир Тончев, искат да вдъхнат самочувствие на хората с ампутация на крака, изработвайки уникални обвивки за техните протези. Всеки клиент може сам да измисли дизайна на продукта, така че напълно да отговаря на предпочитанията му. Преди да основат Arthesis, тримата младежи са работили върху други стартъп проекти. Познанията, натрупани в областта на протезирането и 3D принтирането, ги вдъхновяват да създадат продукт, който помага на клиентите им да водят пълноценен и самоуверен начин на живот. Важен елемент в изработването на продукта е софтуерът, който превръща снимки в 3D модели. По този начин всеки нуждаещ се може да снима здравия си крак и да получи съразмерна на него обвивка за протеза. Клиентите имат възможност да избират между готови прототипи или да създадат собствени такива. Към момента цената им варира между 300 и 1500 долара в зависимост от модела, а поръчките стават през сайта на фирмата. Екипът се надява Arthesis да стане разпознаваем аксесоар, който променя живота на хората. В световен мащаб компанията има два конкурента на пазара. За да развият бизнеса си, младите предприемачи имат за цел да създадат мрежа от клиники, които да предлагат и разпространяват продукта им.

Bread Houses Network


Според народните обичаи замесването и печенето на домашен хляб символизират семеен уют и приемственост. Към това се стреми и Надежда Григорова с проекта си Bread Houses Network. Идеята й е да организира срещи на хора в неравностойно положение, които заедно да се научат да приготвят домашен хляб. За да им помогне да се почувстват пълноценни и приобщени, основателката на компанията отваря седем пекарни в различни градове на България, където желаещите могат да практикуват занаята. След като придобият основните умения, хората в неравностойно положение остават на работа в пекарните и продават ръчно направения от тях хляб. Компанията е изградила партньорства с организации като Червения кръст, ЮНЕСКО, фондация "Лумос" и др. Целта на Надежда Григорова е да отвори пекарни в държави от цял свят, за да могат повече хора заедно да се докоснат до заложения в културата ни, одухотворен ритуал на "замесване, печене и разчупване на хляб".

Dronamics


Лесно, евтино и бързо транспортиране на стоки до недостъпни за познатия транспорт места. Това е проектът на братята Свилен и Константин Рангелови. Тяхната компания Dronamics изработва карго дрони, които могат да пренасят до 350 кг полезен товар на разстояние над 2 хил. км. Карго дроните представляват безпилотни самолети, предназначени за логистичната индустрия. Прототипът, върху който работят братята Рангелови, е иновация в областта поради способността му да пренася големи товари за цивилни цели на далечни дестинации. Социално отговорната страна на компанията им се изразява в ниските разходи за транспорт, което би помогнало за разрастване на търговията и в малките, по-недостъпни градове и села. Основателите на Dronamics работят съвместно с холандски специалисти по авиокосмическо инженерство, а през април очакват да е готов и първият им карго дрон.

Small Foot




За любителите на зимни спортове компанията Small Foot разработва надуваеми леснопреносими снегоходки. Евгени Недялков, Димитър Ковачев, Петър Димитров и Иван Иванов обединяват усилия и създават иновативния продукт, който няма конкурент на пазара и е с патентна защита в САЩ, Канада, Япония, ЕС, Русия и Украйна. Снегоходките Small Foot представляват своеобразна миниатюрна лодка без дъно, която се надува с въздух. Дизайнът им позволява директен контакт на обувката с терена. Технологията на изработване пък спомага за маневреност при ходене, а котките по долната страна на снегоходките подобряват сигурността при изкачване и слизане по твърд сняг. Продуктът е подходящ за хора, които практикуват спортове като сноуборд, сноукайт, парапланеризъм и др. Small Foot се продават в собствен онлайн магазин и чрез дистрибутори по цял свят. Произвеждат се с помощта на компанията за детски обувки "Колев и Колев". Официалната цена на един чифт е 200 евро, но към българските клиенти компанията води "политика на приятелски продажби" и ги предлага на половин цена. Плановете на собствениците са да разработят нов модел, предназначен за туристи в планината, и да излязат на световния пазар чрез бъдещи партньорства с големи производители.

Коя ще е компанията, класирала се за международния финал на Chivas "The Venture" в Силициевата долина, ще разберем на 9 февруари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 6 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 5447 прочитания

Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара 1 Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара

Dawn Polymer е един от най-големите печеливши в света от повишеното търсене

29 мар 2020, 1799 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът обърна позицията на КЗК по казус с БТК

Антимонополният регулатор сега твърди, че телекомът злоупотребява с господстващо положение. През 2011 г. комисията е мислела обратното

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10