Пет фирми искат да ремонтират подстанции от жп линията Пловдив - Бургас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пет фирми искат да ремонтират подстанции от жп линията Пловдив - Бургас

НКЖИ все още не е избрала фирмата изпълнител

Пет фирми искат да ремонтират подстанции от жп линията Пловдив - Бургас

8242 прочитания

НКЖИ все още не е избрала фирмата изпълнител

© Капитал


Кандидатите:

"Енергоремонт холдинг" - 15.779 млн. лв.

"Електролукс Табаков и синове" - 15.832 млн. лв.

"Енемона" - 15.88 млн. лв.

Обединение "Глобул 1" - 16.694 млн. лв.

Обединение "ТПС Югоизток" - 19.504 млн. лв.

Петима кандидати са били допуснати до участие в процедурата за ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол. Проектът е част от рехабилитацията на железопътната инфраструктура на участъците от железопътната линия Пловдив - Бургас, която се извършва от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Офертите са били отворени на 27 януари. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 16 млн. лв.

Кой участва

Най-ниската ценова оферта от 15.779 млн. е дадена от "Енергоремонт холдинг", в която свързаната с Богомил Манчев "Миления 77" има 33%, "Нови енергийни и индустриални технологии" и "Геоприбор" с основен акционер Теодор Осиковски – 32.39%, а "Българска енергетика" на Николай Златев и Николай Райчев - 32%.

Малко по-висока оферта от 15.832 млн. лв. е дадена от пловдивската "Електролукс Табаков и синове" ООД, която според информационната система ДАКСИ има клон и в София. Пак оттам става ясно, че нейни собственици са Георги Табаков, който е с най-голям дял, и двамата му синове. Третата оферта е на публичното инженерингово дружество "Енемона" - 15.88 млн. лв. Останалите две фирми са дали оферти над прогнозната стойност от 16 млн. лв., заложена от НКЖИ. Това са обединение "Глобул 1", което е предложило 16.694 млн. лв., и обединение "ТПС Югоизток", което е предложило да изпълни работата срещу 19.504 млн. лв. Все още НКЖИ не е взела решение кой от кандидатите ще вземе поръчката, но обикновено това е фирмата, предложила най-ниска ценова оферта.

Проектът се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд чрез оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Основната цел е след извършване на рехабилитация на железопътните участъци по линията Пловдив – Бургас да се възстановят, ремонтират и модернизират три тягови подстанции от общо пет, които захранват участъка. Според изискванията на НКЖИ проектът трябва да бъде завършен в срок от 14 месеца.

Нова жп линия

В края на януари НКЖИ е сключила договор по проект за актуализация на идеен проект и подготовка за строителство на железопътен участък Видин - Медковец в две позиции. Първата е за актуализация на идейния проект. По нея за изпълнител е избрана фирмата "Вектор бул", а договорът е на стойност 1 млн. лв. без ДДС. По втората позиция, която е за изработване на подробен устройствен план, план за регулация, парцеларен план и технически проект, за изпълнител е определен обединението CE 22. Стойността на договора е 8.840 млн. лв., също без ДДС. Срокът за изпълнение на всеки от двата договора е 15 месеца.

Кандидатите:

"Енергоремонт холдинг" - 15.779 млн. лв.

"Електролукс Табаков и синове" - 15.832 млн. лв.

"Енемона" - 15.88 млн. лв.

Обединение "Глобул 1" - 16.694 млн. лв.

Обединение "ТПС Югоизток" - 19.504 млн. лв.

Петима кандидати са били допуснати до участие в процедурата за ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол. Проектът е част от рехабилитацията на железопътната инфраструктура на участъците от железопътната линия Пловдив - Бургас, която се извършва от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Офертите са били отворени на 27 януари. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 16 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    traveler1 avatar :-|
    traveler1

    В Пловдив, на изхода на жп линията за София, ремонта се прави от Андезит - бургаска фирма. Общо взето добре работят, като изключим факта, че разкатаха фамилията на малкото пътища дето бяха около обекта и обслужваха живеещите в квартала и омазаха всичко в кал.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK