"Шенкер" и ПИМК качиха камионите за Нюрнберг на влак
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Шенкер" и ПИМК качиха камионите за Нюрнберг на влак

Договорът с порта в Русе е на ПИМК, а споразумението с терминала в Нюрнберг - на "Шенкер"

"Шенкер" и ПИМК качиха камионите за Нюрнберг на влак

Курсовете, спестяващи до 20% от разхода за транспорт, засега са веднъж седмично

16754 прочитания

Договорът с порта в Русе е на ПИМК, а споразумението с терминала в Нюрнберг - на "Шенкер"

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Проектът засега е пробен, за период от три месеца.

Спедиторската компания Schenker заедно с автопревозвача на товари ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия. На практика това означава, че оператори и собственици на товари ще могат да се възползват от варианта те да се транспортират донякъде с влекач, а впоследствие - с влак, на който е качено ремаркето му.

Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг и е в движение от края на януари. Двупосочният курс отнема седмица. Сегашният проект е тестов - за три месеца, а в бъдеще е възможно честотата да се увеличи. Според споразумението между двете компании партньори пловдивската ПИМК е длъжна да осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Самият влак е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пак пловдивската компания е ангажирана с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. Досега шест фирми са се възползвали от новата връзка. На практика тя спестява на товародателите основно разходи.

Новата връзка

Маршрутът на товарния влак до Нюрнберг в Германия минава през Румъния, Унгария и Австрия. Терминалът, на който се оперира и товари влакът в България, е Пристанищен комплекс - Русе. Германският град е на пътя на транспортния речен канал Рейн - Майн - Дунав. Блок-влакът е с капацитет 17 покет-вагона, в които могат да се натоварят 34 товарни ремаркета. Превозът отнема по три дни в посока, а вагоните могат да транспортират полуремаркета, стандартни и танк контейнери и сменяеми товарни надстройки. Очакваният годишен обем е 47 двупосочни курса на блок-влака, които ще превозят 1598 ремаркета.

"Клиентите, към които е ориентирана услугата, са предимно големите износители и вносители", каза пред "Капитал Daily" Галя Начева, ръководител на отдел "Продажби" в българското поделение на Schenker. Очаква се броят на клиентите, които използват комбиниран железопътен и наземен транспорт, да расте. Най-голямото предимство на интермодалния превоз е осигуряването на стабилна цена. Новата връзка ще намали разходите с около 20% в сравнение с използването само на камиони в зависимост от дестинацията. Значително ще се свият и потреблението на енергия и вредните емисии. Интерес към новия продукт проявяват дружествата на Schenker в Румъния, Гърция и Турция.

Интермодални превози предлага и най-голямата фирма в спедиторския сектор в България - "Гопет транс". Те също организират превози с блок-влак през Румъния за Западна Европа. Той пътува всяка седмица, свързвайки Стара Загора и Русе през Куртичи, Румъния, с терминалите в страните от Бенелюкс и регион Рур в Германия.

Фокусът на внимание

"Шенкер" е на второ място по приходи в спедиторския сектор в страната за 2013 г. - 71.7 млн. лв. Според сайта на DB Schenker Rail компанията държи 14% от българския железопътен товарен превоз. В областта на сухопътните превози тя се фокусира върху Германия, Австрия, Франция, Холандия и Румъния. В логистичната си дейност пък има 10 локации и капацитет над 30 000 кв.м. При въздушните акцент са Китай и САЩ, както и система от претоварни хъбове. При морските превози вниманието е насочено към линията от Сингапур до Варна, открита през май 2014 г. Преди няколко седмици отвори и директна групажна линия от китайския град Нингбо до София през Солун. От януари компанията използва нов софтуер за по-бързо и ясно проследяване на пратките при въздушните и морските превози.

Обновено на 10.02.2015г. в 18:59ч.

Проектът засега е пробен, за период от три месеца.

Спедиторската компания Schenker заедно с автопревозвача на товари ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия. На практика това означава, че оператори и собственици на товари ще могат да се възползват от варианта те да се транспортират донякъде с влекач, а впоследствие - с влак, на който е качено ремаркето му.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    isumu avatar :-|
    isumu

    И как разбрахте един ден по-късно новината и пак я оплетохте по шопски, така че само Шенкер да носи заслугата за сдружаването на 4 фирми? Може би защото госпожата от отдел Продажби на Шенкер ви е под ръка в София! Иначе нещо интервю с представител на ПИМК и Пристанищен комплекс - Русе ЕАД да направите, май няма да се сетите? Или ако да, то ви е далеч дълбоката провинция! Пък ако сте медия на място, то поне по един кореспондент в по-големите градове ще ви свърши работа!

  • 2
    isumu avatar :-|
    isumu

    Добре, виждам разкрасихте заглавието и освежихте началото на статията, браво за фийдбека ;), но работата пак малко от трън та на глог! ...

    А и заглавията май почнахте да ги докарвате лика-прилика на любимите на всички ни жълтари от групата на Глигана и роднини. Няма спор, по-ефектно изглежда, поне за ценителите ;) ...

  • 3
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    Къде е великият мениджър изпълнителният директор на бдж владимир владимирович комсомолският секретар по времето на виденов с образование на детска учителка, защо не привлича товари, а само дава пресконференции на които ни убеждава колко лошо е бдж-то въпреки, че го управлява от 2009г. и прави "реформи"-изразяващи се в съсипване на бизнеса на бдж за да се фалира и подари за без пари.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Остани практичен

Остани практичен

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK