С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 10 фев 2015, 17:43, 16468 прочитания

"Шенкер" и ПИМК качиха камионите за Нюрнберг на влак

Курсовете, спестяващи до 20% от разхода за транспорт, засега са веднъж седмично

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проектът засега е пробен, за период от три месеца.
Спедиторската компания Schenker заедно с автопревозвача на товари ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия. На практика това означава, че оператори и собственици на товари ще могат да се възползват от варианта те да се транспортират донякъде с влекач, а впоследствие - с влак, на който е качено ремаркето му.
Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг и е в движение от края на януари. Двупосочният курс отнема седмица. Сегашният проект е тестов - за три месеца, а в бъдеще е възможно честотата да се увеличи. Според споразумението между двете компании партньори пловдивската ПИМК е длъжна да осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Самият влак е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пак пловдивската компания е ангажирана с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. Досега шест фирми са се възползвали от новата връзка. На практика тя спестява на товародателите основно разходи.

Новата връзка


Маршрутът на товарния влак до Нюрнберг в Германия минава през Румъния, Унгария и Австрия. Терминалът, на който се оперира и товари влакът в България, е Пристанищен комплекс - Русе. Германският град е на пътя на транспортния речен канал Рейн - Майн - Дунав. Блок-влакът е с капацитет 17 покет-вагона, в които могат да се натоварят 34 товарни ремаркета. Превозът отнема по три дни в посока, а вагоните могат да транспортират полуремаркета, стандартни и танк контейнери и сменяеми товарни надстройки. Очакваният годишен обем е 47 двупосочни курса на блок-влака, които ще превозят 1598 ремаркета.
"Клиентите, към които е ориентирана услугата, са предимно големите износители и вносители", каза пред "Капитал Daily" Галя Начева, ръководител на отдел "Продажби" в българското поделение на Schenker. Очаква се броят на клиентите, които използват комбиниран железопътен и наземен транспорт, да расте. Най-голямото предимство на интермодалния превоз е осигуряването на стабилна цена. Новата връзка ще намали разходите с около 20% в сравнение с използването само на камиони в зависимост от дестинацията. Значително ще се свият и потреблението на енергия и вредните емисии. Интерес към новия продукт проявяват дружествата на Schenker в Румъния, Гърция и Турция.
Интермодални превози предлага и най-голямата фирма в спедиторския сектор в България - "Гопет транс". Те също организират превози с блок-влак през Румъния за Западна Европа. Той пътува всяка седмица, свързвайки Стара Загора и Русе през Куртичи, Румъния, с терминалите в страните от Бенелюкс и регион Рур в Германия.


Фокусът на внимание

"Шенкер" е на второ място по приходи в спедиторския сектор в страната за 2013 г. - 71.7 млн. лв. Според сайта на DB Schenker Rail компанията държи 14% от българския железопътен товарен превоз. В областта на сухопътните превози тя се фокусира върху Германия, Австрия, Франция, Холандия и Румъния. В логистичната си дейност пък има 10 локации и капацитет над 30 000 кв.м. При въздушните акцент са Китай и САЩ, както и система от претоварни хъбове. При морските превози вниманието е насочено към линията от Сингапур до Варна, открита през май 2014 г. Преди няколко седмици отвори и директна групажна линия от китайския град Нингбо до София през Солун. От януари компанията използва нов софтуер за по-бързо и ясно проследяване на пратките при въздушните и морските превози.

Обновено на 10.02.2015г. в 18:59ч.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 512 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 634 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Унгария засилва контрола над банковия сектор

Будапеща обеща понижаване на данъците и регулаторна стабилност на финансовите институции

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10