С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 10 фев 2015, 17:43, 16040 прочитания

"Шенкер" и ПИМК качиха камионите за Нюрнберг на влак

Курсовете, спестяващи до 20% от разхода за транспорт, засега са веднъж седмично

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проектът засега е пробен, за период от три месеца.
Спедиторската компания Schenker заедно с автопревозвача на товари ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия. На практика това означава, че оператори и собственици на товари ще могат да се възползват от варианта те да се транспортират донякъде с влекач, а впоследствие - с влак, на който е качено ремаркето му.
Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг и е в движение от края на януари. Двупосочният курс отнема седмица. Сегашният проект е тестов - за три месеца, а в бъдеще е възможно честотата да се увеличи. Според споразумението между двете компании партньори пловдивската ПИМК е длъжна да осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" - за останалите 11. Самият влак е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пак пловдивската компания е ангажирана с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. Досега шест фирми са се възползвали от новата връзка. На практика тя спестява на товародателите основно разходи.

Новата връзка


Маршрутът на товарния влак до Нюрнберг в Германия минава през Румъния, Унгария и Австрия. Терминалът, на който се оперира и товари влакът в България, е Пристанищен комплекс - Русе. Германският град е на пътя на транспортния речен канал Рейн - Майн - Дунав. Блок-влакът е с капацитет 17 покет-вагона, в които могат да се натоварят 34 товарни ремаркета. Превозът отнема по три дни в посока, а вагоните могат да транспортират полуремаркета, стандартни и танк контейнери и сменяеми товарни надстройки. Очакваният годишен обем е 47 двупосочни курса на блок-влака, които ще превозят 1598 ремаркета.
"Клиентите, към които е ориентирана услугата, са предимно големите износители и вносители", каза пред "Капитал Daily" Галя Начева, ръководител на отдел "Продажби" в българското поделение на Schenker. Очаква се броят на клиентите, които използват комбиниран железопътен и наземен транспорт, да расте. Най-голямото предимство на интермодалния превоз е осигуряването на стабилна цена. Новата връзка ще намали разходите с около 20% в сравнение с използването само на камиони в зависимост от дестинацията. Значително ще се свият и потреблението на енергия и вредните емисии. Интерес към новия продукт проявяват дружествата на Schenker в Румъния, Гърция и Турция.
Интермодални превози предлага и най-голямата фирма в спедиторския сектор в България - "Гопет транс". Те също организират превози с блок-влак през Румъния за Западна Европа. Той пътува всяка седмица, свързвайки Стара Загора и Русе през Куртичи, Румъния, с терминалите в страните от Бенелюкс и регион Рур в Германия.


Фокусът на внимание

"Шенкер" е на второ място по приходи в спедиторския сектор в страната за 2013 г. - 71.7 млн. лв. Според сайта на DB Schenker Rail компанията държи 14% от българския железопътен товарен превоз. В областта на сухопътните превози тя се фокусира върху Германия, Австрия, Франция, Холандия и Румъния. В логистичната си дейност пък има 10 локации и капацитет над 30 000 кв.м. При въздушните акцент са Китай и САЩ, както и система от претоварни хъбове. При морските превози вниманието е насочено към линията от Сингапур до Варна, открита през май 2014 г. Преди няколко седмици отвори и директна групажна линия от китайския град Нингбо до София през Солун. От януари компанията използва нов софтуер за по-бързо и ясно проследяване на пратките при въздушните и морските превози.

Обновено на 10.02.2015г. в 18:59ч.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 651 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 756 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Унгария засилва контрола над банковия сектор

Будапеща обеща понижаване на данъците и регулаторна стабилност на финансовите институции

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица