Bread Houses спечели българския конкурс за социални бизнес идеи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Bread Houses спечели българския конкурс за социални бизнес идеи

Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network

Bread Houses спечели българския конкурс за социални бизнес идеи

Победителят в организираната от Chivas надпревара стигна до международния финал

7834 прочитания

Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Пекарна, в която работят хора в неравностойно положение. Това е българският проект, който стана победител в националния кръг на международното състезание Chivas "The Venture" с общ награден фонд 1 млн. долара. Bread Houses Network беше отличен като най-перспективния и социално насочен проект измежду общо четири компании, стигнали до финала.

Победителят

Чрез своите пекарни Надежда Григорова има за цел да приобщи и социализира хора в неравностойно положение и деца, лишени от родителска грижа. По този начин те биха могли да се научат на занаята, свързан с месене, печене и дори продаване на домашно приготвен хляб. До момента основателката на Bread Houses Network е отворила общо седем пекарни в различни градове на България. Плановете й са да развие бизнеса си навсякъде по света, за да може да помогне на възможно най-много хора, които иначе не биха могли да общуват помежду си. Организации като Червения кръст, ЮНЕСКО, фондация "Лумос" и много други са партньори в инициативата на младата българка. Тя силно вярва в силата на ръчно направения хляб, който успява да сближи хората без значение какво е социалното им положение.

Конкурентите

До финалния етап освен победителя достигнаха компаниите Аrthesis, Dronamics и Small Foot. Екипът на Аrthesis разработва уникални и дизайнерски обвивки на протези за хора с ампутация на крака. Чрез тях те искат да вдъхнат самочувствие и да променят живота на хората в нужда. Dronamics подготвят прототип на безпилотни самолети, т.нар. карго дрони, които лесно, евтино и бързо могат да транспортират стоки до недостъпните градове и села. Основателите на Small Foot предлагат иновативните си снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия.

Общото представяне

Журито, съставено от шестима успели български предприемачи, в продължение на три месеца разгледа общо 127 кандидатури. От Chivas обявиха, че България е на четвърто място от 14 държави участнички по брой компании изявили желание да се включат в конкурса. Това е добър показател за развитието на предприемаческата екосистема у нас, като се има предвид завидно по-големият брой население на останалите страни, включили се в конкурса. Това са Чили, Китай, Колумбия, Мексико, Бразилия, Япония, Южна Африка, Тайланд, Украйна, Уругвай, САЩ, Великобритания и страните от Персийския залив.

Всяка държава излъчва своя победител на национално ниво. Избраните екипи ще преминат през едноседмичен тренировъчен лагер в Силициевата долина през лятото, където ще получат полезни съвети за изграждането на успешен бизнес. Техни ментори ще бъдат водещи лидери в предприемаческите среди, които ще им помагат в подготовката за големия финал. Глобалното жури ще избере кои са най-добрите проекти, между които ще се разпредели наградата от 1 млн. долара.

Пекарна, в която работят хора в неравностойно положение. Това е българският проект, който стана победител в националния кръг на международното състезание Chivas "The Venture" с общ награден фонд 1 млн. долара. Bread Houses Network беше отличен като най-перспективния и социално насочен проект измежду общо четири компании, стигнали до финала.

Победителят


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    Като че ли идеята за тежкия и продължителен и многоетапен конкурс надхвърля очакваните ползи, но при всяко положение е по-добре, отколкото да го няма.
    Между другото, подобни инициативи може и според мен и трябва да се стартират и финансират и от държавата и/или ЕК - тъй като с това можбе да се постигнат мултиплицирани резултати в социалната сфера.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK