Bread Houses спечели българския конкурс за социални бизнес идеи

Победителят в организираната от Chivas надпревара стигна до международния финал

Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network
Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network
Надежда Григорова (в средата) и екипа, разработили Bread Houses Network    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Пекарна, в която работят хора в неравностойно положение. Това е българският проект, който стана победител в националния кръг на международното състезание Chivas "The Venture" с общ награден фонд 1 млн. долара. Bread Houses Network беше отличен като най-перспективния и социално насочен проект измежду общо четири компании, стигнали до финала.

Победителят

Чрез своите пекарни Надежда Григорова има за цел да приобщи и социализира хора в неравностойно положение и деца, лишени от родителска грижа. По този начин те биха могли да се научат на занаята, свързан с месене, печене и дори продаване на домашно приготвен хляб. До момента основателката на Bread Houses Network е отворила общо седем пекарни в различни градове на България. Плановете й са да развие бизнеса си навсякъде по света, за да може да помогне на възможно най-много хора, които иначе не биха могли да общуват помежду си. Организации като Червения кръст, ЮНЕСКО, фондация "Лумос" и много други са партньори в инициативата на младата българка. Тя силно вярва в силата на ръчно направения хляб, който успява да сближи хората без значение какво е социалното им положение.

Конкурентите

До финалния етап освен победителя достигнаха компаниите Аrthesis, Dronamics и Small Foot. Екипът на Аrthesis разработва уникални и дизайнерски обвивки на протези за хора с ампутация на крака. Чрез тях те искат да вдъхнат самочувствие и да променят живота на хората в нужда. Dronamics подготвят прототип на безпилотни самолети, т.нар. карго дрони, които лесно, евтино и бързо могат да транспортират стоки до недостъпните градове и села. Основателите на Small Foot предлагат иновативните си снегоходки, с помощта на които любителите на зимни спортове ще улеснят предвижването си в планински условия.

Общото представяне

Журито, съставено от шестима успели български предприемачи, в продължение на три месеца разгледа общо 127 кандидатури. От Chivas обявиха, че България е на четвърто място от 14 държави участнички по брой компании изявили желание да се включат в конкурса. Това е добър показател за развитието на предприемаческата екосистема у нас, като се има предвид завидно по-големият брой население на останалите страни, включили се в конкурса. Това са Чили, Китай, Колумбия, Мексико, Бразилия, Япония, Южна Африка, Тайланд, Украйна, Уругвай, САЩ, Великобритания и страните от Персийския залив.

Всяка държава излъчва своя победител на национално ниво. Избраните екипи ще преминат през едноседмичен тренировъчен лагер в Силициевата долина през лятото, където ще получат полезни съвети за изграждането на успешен бизнес. Техни ментори ще бъдат водещи лидери в предприемаческите среди, които ще им помагат в подготовката за големия финал. Глобалното жури ще избере кои са най-добрите проекти, между които ще се разпредели наградата от 1 млн. долара.