Китайската компания Xiaomi се готви да продава устройства в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайската компания Xiaomi се готви да продава устройства в САЩ

"Искаме да започнем тук, в САЩ, след няколко месеца, а може би и на няколко други пазара", заяви Хюго Бара, вицепрезидент на Xiaomi

Китайската компания Xiaomi се готви да продава устройства в САЩ

4989 прочитания

"Искаме да започнем тук, в САЩ, след няколко месеца, а може би и на няколко други пазара", заяви Хюго Бара, вицепрезидент на Xiaomi

© ANINDITO MUKHERJEE


Бързорастящата китайска компания за електронни продукти Xiaomi подготвя навлизането си на американския пазар през тази година, съобщава Financial Times. Компанията е създадена едва преди пет години и вече има пазарна оценка от 46 млрд. долара. Xiaomi ще предложи първо серия устройства, които ще могат да бъдат закупени през портала й за онлайн търговия mi.com в следващите няколко месеца. В момента продуктите могат да бъдат купени единствено в Китай, Индия, а отскоро и в Бразилия.

По-високи изисквания за по-умните устройства

От компанията обявиха, че засега няма да предлагат смартфоните, с които е най-известна в САЩ. Фокусът ще бъде насочен към по-евтини продукти като слушалки, батерии и тракери за фитнес. Причина за това решение са високите регулаторни и законови изисквания за по-скъпите и по-сложни устройства като мобилни телефони и телевизори.

"Искаме да започнем тук, в САЩ, след няколко месеца, а може би и на няколко други пазара", заяви в Сан Франциско Хюго Бара, вицепрезидент на Xiaomi. Той уточни, че продажбата на телефони и таблети в САЩ "не е в нашите планове на този етап" заради "огромната работа" по локализиране на софтуера и хардуера и сертифицирането на устройствата от регулатори.

Впечатляващи резултати

Това е първата значителна пресконференция, която компанията дава в САЩ. Съоснователят на Xiaomi Лин Бин представи визията си за компанията, която отчете ръст на приходите през 2014 г. от 135% до 74.3 млрд. юана (11.9 млрд. долара). През миналата година Xiaomi е продала 61 млн. устройства при малко над 20 млн. през предходната.

"Ние сме интернет компания", заяви Бин. "Ние не сме в бизнеса само за производство на слушалки".

Операционната система Miui на Xiaomi е персонализирана версия на софтуера Android на Google. Тя се използва от повече от 100 млн. потребители на смартфони по света, заяви още Лин Бин. Той смята да подобри тези резултати, след като компанията получи финансиране от над 1 млрд. долара през миналата година.

Компанията се разшири от мобилни устройства към телевизори и дори климатици, които могат да бъдат контролирани през интернет чрез приложението Mi Home. Само за няколко години Xiaomi достигна до трето място на доставките на смартфони в света. През третото тримесечие на миналата година ръстът на продадените устройства е бил 211% спрямо същия период на предходната година, показват данните на изследователската фирма IDC. Резултатите са впечатляващи при положение, че компанията продава основно на пазара в Китай, както и в околните държави от Югоизточна Азия.

Бързорастящата китайска компания за електронни продукти Xiaomi подготвя навлизането си на американския пазар през тази година, съобщава Financial Times. Компанията е създадена едва преди пет години и вече има пазарна оценка от 46 млрд. долара. Xiaomi ще предложи първо серия устройства, които ще могат да бъдат закупени през портала й за онлайн търговия mi.com в следващите няколко месеца. В момента продуктите могат да бъдат купени единствено в Китай, Индия, а отскоро и в Бразилия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    matiz avatar :-|
    matiz

    То и сега може да се поръчват от Алиекспрес
    http://s.click.aliexpress.com/e/v33BuFqzB
    Супер са си телефоните!

  • 2
    ilia1959 avatar :-|
    Ilia Iliev

    Това е най-голямата частна компания в света!
    И то в комунистически Китай!!
    И е продукт почти на вътрешния китайски пазар!
    А ако навлезе и на Американския пазар ,със сигурност ще има размествания на пазара и намаляване на цените на телефоните на флагманите!
    И САЩ ще направят всичко възможно да я спрат ,защото ябълката ще загние!!!

  • 3
    comandante avatar :-|

    До коментар [#2] от "ilia1959":
    Ябълката доста време се радва на комфорт от регулации и протекции!
    Без регулации , протекции и политически чадър няма как един телефон да струва 1000$ нали ?

  • 4
    t_ avatar :-|
    t_

    До коментар [#2] от "ilia1959":

    Ще я видим тая работа със загиването. Че са им добри машините - добри са. Но нека не забравяме, че все пак на толкова добрите им модели, цената им е подобна на тази на ябълките. Малко по - ниска, но все пак почти толкова. ОС - ът им е добър, но не е фрапиращ. Единственото им много добро предимство е, че са дали бъзможност доста да си бъзикаш телефона, по - лесно да си качиш пиратско мп3 за рингтон и подобни. За мен лично има значение, за други - едва ли. И те така.
    Самсунг май не успяха да ги детронират, Ксиаоми едва ли. Просто те са били късметлии да продават добри продукти в Китай. Страната е голяма, населението все му се увеличава платежоспособността. И да не забравяме все пак, че Епъл целят не ниския клас, както голяма част от продуктите на Ксиаоми. Т.е. за изместване дори и в Китай трудно може да става дума. Просто са направили правилния продукт за правилните хора. Епъл от друга страна, никога не са имали за цел да покриват целия спектър на пазара. Продават няколко продукта в скъпия сегмент. Не споря коя стратегия е по - добра, кой продукт, просто казвам, че подхода им е различен, продуктите почти всички различни и ако Ксиаоми ще иска да измести Епъл от сегашното му място мнооого ще трябва да се постарае и не съм убеден в очаквания ефект.

  • 5
    dragon_reborn avatar :-|
    The Dragon Reborn

    До коментар [#4] от "t_":

    Казва се "Шаоми". ;)

  • 6
    milen123 avatar :-|
    milen123

    До коментар [#2] от "ilia1959":

    Xiaomi, не само че не е най-голямата частна компания в света, а даже не е и в топ-20 на най-големите частни компании. Като правите подобни изказвания, не е зле да си проверявате фактите :)

  • 7
    ilia1959 avatar :-|
    Ilia Iliev

    До коментар [#6] от "milen123":
    Не ми е работа да проверявам! Това го четох в американския печат!
    За това го цитирам!
    Става въпрос за частна - на едно лице!
    А и има гоогле!
    Но ги очаквам да излязат и извън Азия. Това ще е добре за всички , защото цените и на другите ще падне на половина поне!

  • 8
    ilia1959 avatar :-|
    Ilia Iliev

    До коментар [#4] от "t_":
    Ами китайския пазар стана най-голям през ноември миналата година!
    И съотношението на средната класа ще е същото!
    Така ,че се очаква подобно на Китай съотношение и на Американския!
    В САЩ богатите като процент падат много бързо!
    И разликата става все по голяма по доходи!
    Така ,че е интересно какво ще стане.
    Аз лично бих приел ,че клиентите ще се ориентират към китайския телефон!

  • 9
    ilia1959 avatar :-|
    Ilia Iliev

    До коментар [#6] от "milen123":
    At the end of December 2014, Xiaomi became the world’s most valuable technology start-up after it received US$1.1 billion funding from investors, making Xiaomi's valuation more than US$46 billion.[15

    Да превода е друг- старт ъп.
    Но това е без значение !
    Поне проверих статистиката по Форбс 10 най-големи компании!
    5 китайски и 5 американски.
    Няма българска ! - шега!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK