С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 16 фев 2015, 23:17, 7925 прочитания

Financial Times ще използва семантичната технология на "Онтотекст"

Софтуерните решения на българската компания ще се опитат да подобрят резултатите на търсачката и свързването на статии на британската медия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Управителят и съосновател на "Онтотекст" Атанас Киряков вижда голям потенциал в семантичните технологии

Фотограф: ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Водещата световна икономическа медия Financial Times ще интегрира семантичните технологии на българския софтуерен разработчик "Онтотекст" на своя интернет сайт. Идеята е чрез тях популярната британска медия да подобри търсачката на уеб страницата си, както и автоматично да прикача към даден материал свързани статии по темата. Това обявиха от българското дружество в прессъобщение.
 
Търсене чрез контекст
 
Financial Times използва няколко технологии на "Онтотекст" в своята издателска платформа. Първата са компоненти за анализ и автоматично отбелязване на текст, след това идва семантичната база данни GraphDB на българската компания и система за автоматично препоръчване на свързано съдържание. Последната става, след като се прави анализ както на смисъла на съдържанието, така и на поведението на конкретния посетител на сайта.

Ефектът на комбинацията им позволява на потребителите на FT да могат да търсят по-ефикасно в интернет търсачката на сайта на компанията, като това става не само по ключови думи, но и по смисъл. Допълнително към всеки материал се препоръчват статии, които не само са свързани с темата, но и могат да представляват интерес на съответния потребител.


Българската компания "Онтотекст" е специализирана в предоставянето на подобни технологии за разбиране и търсене на текст онлайн не само на базата на ключови или отделни думи, а по смисъла на фрази или изречения. Решенията на софтуерния разработчик се използват и от друга голяма британска медия – BBC.

Успешната лаборатория на "Сирма"
 
Компанията предлага също така услуги и решения не само за медийната индустрия, но и за фармацевтичната, финансовата и др. През 2013 г. "Онтотекст" отчита приходи от 5.8 млн. лв., нетна печалба от 481 хил. лв. Дружеството е основано през 2000 г. като технологична лаборатория към софтуерната българска компания "Сирма". През 2008 г. се отделя като самостоятелна фирма, като тогава привлича финансиране от инвестиционния фонд NEVEQ.

Общо сделката е за около 2 млн. евро, като част от тях са инвестиция в дружеството, а друга – под формата на придобиване на дялове. В момента NEVEQ има миноритарен дял, "Сирма" държи мажоритарния пакет, а акции притежават и основателите, и висшите служители на "Онтотекст". Компанията разполага с офиси и развойни центрове в София и във Варна, има търговски представителства в Лондон и Вашингтон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив

Тя ръководи проекта за превръщане на българското предприятие в "умна" фабрика

29 яну 2020, 463 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 743 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Вериги и производители показаха работещи модели на партньорство

Много български продукти намират пазар в чужбина с помощта на големите търговци на бързооборотни стоки

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10