Вериги и производители показаха работещи модели на партньорство
Много български продукти намират пазар в чужбина с помощта на големите търговци на бързооборотни стоки
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Над 50% от оборота на веригите идват от продажбата на български продукти, а има и отделни групи изделия, при които този процент стига 75, показват данните на изпълнителния директор на "Билла България" Николай Петров. Пазарът на храни в страната е достигнал 10.2 млрд. лв., а една трета от тях минават през 10-те най-големи вериги.
Петров представи тази информация в рамките на кръгла маса, организирана от Сдружението за модерна търговия. Сред участниците бяха директорите на Lidl, Kaufland и Billa в България и компаниите "Фикосота", "Савимекс", "Випера химикал" и "Гимел", които благодарение на подкрепата на веригите са достигнали до повече пазари в други държави. През последните няколко години производители твърдят, че хипермаркетите поставят неравноправни клаузи в договорите с доставчиците. Няколко правителства се опитваха да регулират отношенията между тях, като в момента в парламента отново има внесени промени в Закона за защита на конкуренцията, които предлагат да се въведе понятието "значителна пазарна сила", а търговците с годишен оборот над 50 млн. лв. да подготвят и изпратят в Комисията за защита на конкуренцията общи условия за доставки в обектите им.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Уау! Тези вериги били най-големите благодетели на света - направо удариха майка тереза в земята.
До коментар [#1] от "dnk":
Кой ти говори за "благодетели"?
Това са нормални пазарни отношения между партньори.
До коментар [#1] от "dnk":
От тези 50% "български стоки" 70% на чуждестранни брандове въвлечени в търговския картел които имат филиали за пакетаж в България!
20% на перачи на пари с неясно финансиране!
10% са на българи които според медиите са търгаши и измамници защото ползват финансиране с лихви от 5 до 15 пъти по-високи от германските им конкуренти които оперират у нас и по ЗНИ Чл.2. само източват държавата и общините!
До коментар [#3] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":
Точно така е. Например цитираната фирма Гимел не прави нищо друго освен да пре-етикира хиландски зеленчуци ( поне според етикетите в Била).
Опитах се да бъда саркастичен но явно не ми си е получило.
До коментар [#2] от "Кирето":
само че малко перверзно пакетирани с алтруистични тиририрамби за наивници.
До коментар [#4] от "dnk":
Директорите на Метро ,Lidl, Kaufland и Billa и т.н. западните господари гледат вече да ги подменят защото с тези 10% от доставчиците гледат да захлебват и реално има следи да са по-корумпирани от министрите и едрите чиновници !
Нещата са много по сложни.Левашките коментари показват неразбиране,партизанщина и най -вече ганьовщина.Простотията е повсеместна.
Факт е, че тези фирми изнасят печалбите в чужбина, но това е нормално да се очаква. Част от ползите са изброени в статията - чрез тях наши фирми, може да продават и в чужбина в същите марки, ако успеят да се наложат. Това вкарва ноу-хау и малко култура в нашите производители и ги отучва от ганьовските изпълнения. Отделно изсветляват сектора - няма как да им доставиш нещо на тези без фактура.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.