Вериги и производители показаха работещи модели на партньорство

Много български продукти намират пазар в чужбина с помощта на големите търговци на бързооборотни стоки

Над 50% от оборота на веригите идват от продажбата на български продукти, а има и отделни групи изделия, при които този процент стига 75, показват данните на изпълнителния директор на "Билла България" Николай Петров. Пазарът на храни в страната е достигнал 10.2 млрд. лв., а една трета от тях минават през 10-те най-големи вериги.

Петров представи тази информация в рамките на кръгла маса, организирана от Сдружението за модерна търговия. Сред участниците бяха директорите на Lidl, Kaufland и Billa в България и компаниите "Фикосота", "Савимекс", "Випера химикал" и "Гимел", които благодарение на подкрепата на веригите са достигнали до повече пазари в други държави. През последните няколко години производители твърдят, че хипермаркетите поставят неравноправни клаузи в договорите с доставчиците. Няколко правителства се опитваха да регулират отношенията между тях, като в момента в парламента отново има внесени промени в Закона за защита на конкуренцията, които предлагат да се въведе понятието "значителна пазарна сила", а търговците с годишен оборот над 50 млн. лв. да подготвят и изпратят в Комисията за защита на конкуренцията общи условия за доставки в обектите им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове