Вериги и производители показаха работещи модели на партньорство

Много български продукти намират пазар в чужбина с помощта на големите търговци на бързооборотни стоки

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Над 50% от оборота на веригите идват от продажбата на български продукти, а има и отделни групи изделия, при които този процент стига 75, показват данните на изпълнителния директор на "Билла България" Николай Петров. Пазарът на храни в страната е достигнал 10.2 млрд. лв., а една трета от тях минават през 10-те най-големи вериги.

Петров представи тази информация в рамките на кръгла маса, организирана от Сдружението за модерна търговия. Сред участниците бяха директорите на Lidl, Kaufland и Billa в България и компаниите "Фикосота", "Савимекс", "Випера химикал" и "Гимел", които благодарение на подкрепата на веригите са достигнали до повече пазари в други държави. През последните няколко години производители твърдят, че хипермаркетите поставят неравноправни клаузи в договорите с доставчиците. Няколко правителства се опитваха да регулират отношенията между тях, като в момента в парламента отново има внесени промени в Закона за защита на конкуренцията, които предлагат да се въведе понятието "значителна пазарна сила", а търговците с годишен оборот над 50 млн. лв. да подготвят и изпратят в Комисията за защита на конкуренцията общи условия за доставки в обектите им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dnk avatar :-|
    dnk
    • - 15
    • + 5

    Уау! Тези вериги били най-големите благодетели на света - направо удариха майка тереза в земята.

    Нередност?
  • 2
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 2
    • + 13

    До коментар [#1] от "dnk":

    Кой ти говори за "благодетели"?
    Това са нормални пазарни отношения между партньори.

    Нередност?
  • 3
    comandante avatar :-|

    До коментар [#1] от "dnk":
    От тези 50% "български стоки" 70% на чуждестранни брандове въвлечени в търговския картел които имат филиали за пакетаж в България!
    20% на перачи на пари с неясно финансиране!
    10% са на българи които според медиите са търгаши и измамници защото ползват финансиране с лихви от 5 до 15 пъти по-високи от германските им конкуренти които оперират у нас и по ЗНИ Чл.2. само източват държавата и общините!

    Нередност?
  • 4
    dnk avatar :-|
    dnk
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#3] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":


    Точно така е. Например цитираната фирма Гимел не прави нищо друго освен да пре-етикира хиландски зеленчуци ( поне според етикетите в Била).

    Опитах се да бъда саркастичен но явно не ми си е получило.

    Нередност?
  • 5
    dnk avatar :-|
    dnk
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#2] от "Кирето":

    само че малко перверзно пакетирани с алтруистични тиририрамби за наивници.

    Нередност?
  • 6
    comandante avatar :-?

    До коментар [#4] от "dnk":
    Директорите на Метро ,Lidl, Kaufland и Billa и т.н. западните господари гледат вече да ги подменят защото с тези 10% от доставчиците гледат да захлебват и реално има следи да са по-корумпирани от министрите и едрите чиновници !

    Нередност?
  • 7
    ksv2504 avatar :-|
    ksv2504
    • - 2
    • + 5

    Нещата са много по сложни.Левашките коментари показват неразбиране,партизанщина и най -вече ганьовщина.Простотията е повсеместна.

    Нередност?
  • 8
    ugi avatar :-|
    ugi
    • + 3

    Факт е, че тези фирми изнасят печалбите в чужбина, но това е нормално да се очаква. Част от ползите са изброени в статията - чрез тях наши фирми, може да продават и в чужбина в същите марки, ако успеят да се наложат. Това вкарва ноу-хау и малко култура в нашите производители и ги отучва от ганьовските изпълнения. Отделно изсветляват сектора - няма как да им доставиш нещо на тези без фактура.

    Нередност?
Нов коментар