Възстановяването на европейския пазар на автомобили е набрало инерция през януари, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Повишеното потребителско доверие, предоставяните от дилърите отстъпки и други стимули, както и новите продукти са спомогнали да се повиши търсенето при повечето марки в началото на годината.
Регистрациите на нови автомобили в страните от Европейския съюз и от Европейската асоциация за свободна търговия са нараснали с 6.2% до 1.02 млн. спрямо 968 хил. за същия месец на миналата година. Автомобилната индустрия в региона се възстановява от продължилия шест години спад, който сведе продажбите до най-ниските нива от две десетилетия.
Ниска база
Силният ръст донякъде се дължи на слабостта на пазара в първите месеци на 2014 г., които служат за база за сравнение. "Януари е поредният силен месец. Ние оставаме оптимисти за европейския автомобилен пазар, макар че трябва да отбележим, че базата за сравнение ще бъде по-предизвикателна през следващите два месеца, преди отново да спадне през второто тримесечие", коментира анализаторът от Evercore ISI Джордж Галиер, цитиран от Reuters.
Регистрациите на нови автомобили са се увеличили в почти всички големи пазари в региона през миналия месец, като повишението е особено силно в Португалия и Испания. В двете държави продажбите са нараснали с по около 28% спрямо миналата година. Продажбите в Испания са подпомагани от държавната схема за субсидиране на нови превозни средства с ниски емисии на вредни газове.
В Италия продажбите са нараснали с 10.9% на годишна база. От местната асоциация на производителите Centro Studi Promotor заявяват, че очакват положителното развитие да се задържи благодарение на спада на цените на горивата, обезценката на еврото и политиката на Европейската централна банка, която води до подобрение на икономическото доверие сред потребителите и бизнеса. В останалите големи пазари най-висок ръст има във Великобритания (6.7%), Франция (6.2%) и Германия (2.6%). За общото подобрение на пазара е спомогнал двуцифрения ръст на продажбите в малки пазари като Хърватия, Чехия и Ирландия. В България продажбите на нови автомобили през януари са нараснали с 4.1% до 1419 броя.
Масови и луксозни марки
Сред отделните компании подобрени резултати отчитат както масовите марки, така и определени производители на луксозни автомобили. Продажбите на германската Volkswagen и френската Renault в Европа се уличават, като най-силен ръст има при масовите марки като Seat и Dacia. Италианската Fiat Chrysler отчита по-добри сделки благодарение на скока на продажбите на Jeep. За разлика от повечето си местни конкуренти Peugeot отчита спад на продажбите с 1.5%. Луксозните германски марки Mercedes и BMW също се представят по-добре в сравнение с миналия януари. При Porsche, които са част от Volkswagen, повишението е с 46.1%. За разлика от преките си конкуренти марката Audi отчита минимално по-високи продажби.
Възстановяването на европейския пазар на автомобили е набрало инерция през януари, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Повишеното потребителско доверие, предоставяните от дилърите отстъпки и други стимули, както и новите продукти са спомогнали да се повиши търсенето при повечето марки в началото на годината.
Регистрациите на нови автомобили в страните от Европейския съюз и от Европейската асоциация за свободна търговия са нараснали с 6.2% до 1.02 млн. спрямо 968 хил. за същия месец на миналата година. Автомобилната индустрия в региона се възстановява от продължилия шест години спад, който сведе продажбите до най-ниските нива от две десетилетия.
0 коментара