Автомобилният пазар в Европа започна годината с ръст
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният пазар в Европа започна годината с ръст

Автомобилният пазар в Европа започна годината с ръст

Повишеното икономическо доверие и слабото евро подкрепят продажбите

2647 прочитания

© Christian Charisius


Възстановяването на европейския пазар на автомобили е набрало инерция през януари, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Повишеното потребителско доверие, предоставяните от дилърите отстъпки и други стимули, както и новите продукти са спомогнали да се повиши търсенето при повечето марки в началото на годината.

Регистрациите на нови автомобили в страните от Европейския съюз и от Европейската асоциация за свободна търговия са нараснали с 6.2% до 1.02 млн. спрямо 968 хил. за същия месец на миналата година. Автомобилната индустрия в региона се възстановява от продължилия шест години спад, който сведе продажбите до най-ниските нива от две десетилетия.

Ниска база

Силният ръст донякъде се дължи на слабостта на пазара в първите месеци на 2014 г., които служат за база за сравнение. "Януари е поредният силен месец. Ние оставаме оптимисти за европейския автомобилен пазар, макар че трябва да отбележим, че базата за сравнение ще бъде по-предизвикателна през следващите два месеца, преди отново да спадне през второто тримесечие", коментира анализаторът от Evercore ISI Джордж Галиер, цитиран от Reuters.

Регистрациите на нови автомобили са се увеличили в почти всички големи пазари в региона през миналия месец, като повишението е особено силно в Португалия и Испания. В двете държави продажбите са нараснали с по около 28% спрямо миналата година. Продажбите в Испания са подпомагани от държавната схема за субсидиране на нови превозни средства с ниски емисии на вредни газове.

В Италия продажбите са нараснали с 10.9% на годишна база. От местната асоциация на производителите Centro Studi Promotor заявяват, че очакват положителното развитие да се задържи благодарение на спада на цените на горивата, обезценката на еврото и политиката на Европейската централна банка, която води до подобрение на икономическото доверие сред потребителите и бизнеса. В останалите големи пазари най-висок ръст има във Великобритания (6.7%), Франция (6.2%) и Германия (2.6%). За общото подобрение на пазара е спомогнал двуцифрения ръст на продажбите в малки пазари като Хърватия, Чехия и Ирландия. В България продажбите на нови автомобили през януари са нараснали с 4.1% до 1419 броя.

Масови и луксозни марки

Сред отделните компании подобрени резултати отчитат както масовите марки, така и определени производители на луксозни автомобили. Продажбите на германската Volkswagen и френската Renault в Европа се уличават, като най-силен ръст има при масовите марки като Seat и Dacia. Италианската Fiat Chrysler отчита по-добри сделки благодарение на скока на продажбите на Jeep. За разлика от повечето си местни конкуренти Peugeot отчита спад на продажбите с 1.5%. Луксозните германски марки Mercedes и BMW също се представят по-добре в сравнение с миналия януари. При Porsche, които са част от Volkswagen, повишението е с 46.1%. За разлика от преките си конкуренти марката Audi отчита минимално по-високи продажби.

Възстановяването на европейския пазар на автомобили е набрало инерция през януари, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Повишеното потребителско доверие, предоставяните от дилърите отстъпки и други стимули, както и новите продукти са спомогнали да се повиши търсенето при повечето марки в началото на годината.

Регистрациите на нови автомобили в страните от Европейския съюз и от Европейската асоциация за свободна търговия са нараснали с 6.2% до 1.02 млн. спрямо 968 хил. за същия месец на миналата година. Автомобилната индустрия в региона се възстановява от продължилия шест години спад, който сведе продажбите до най-ниските нива от две десетилетия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK