С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 18 фев 2015, 20:11, 3002 прочитания

Japan Post купува австралийската Toll Holdings за 5.1 млрд. долара

Сделката ще превърне японския конгломерат във водещ играч на международния логистичен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Обединената компания ще бъде петата най-голяма логистична група в света по приходи.
Японският финансов гигант Japan Post Holdings се съгласи да придобие австралийската товарна и логистична компания Toll Holdings срещу 6.5 млрд. австралийски долара (5.1 щатски долара) в брой, съобщава Reuters. Стъпката бележи началото на глобалната стратегия за експанзия на контролирания от правителството японски конгломерат, който развива бизнес в сферата на пощенските услуги, банковия сектор и застраховането. Предложеното придобиване ще даде на Japan Post присъствие в 55 страни и ще подсили рентабилността на групата преди планираното й излизане на борсата по-късно тази година.

Глобални амбиции
Холдингът се опитва да се превърне във водещ играч на международния логистичен пазар, както и една от най-големите финансови институции в света, отбелязва агенцията. Сделката би помогнала на Japan Post да отговори и на критиките, че й липсва история за глобален растеж, с която да привлече инвеститорите и да неутрализира спада на бизнеса си с пощенски услуги на родния си пазар.


"Направихме първата крачка към превръщането ни в глобална логистична компания", коментира президентът на Japan Post Holdings Таицо Нишимуро пред репортери в Токио. "Дните, в които логистичните компании можеха да оцелеят, като се затворят в рамките на Япония, свършиха", допълва той.

Обединената компания ще бъде петата най-голяма логистична група в света по приходи след FedEx, посочват от Japan Post. Общите активи на японския конгломерат са за около 295 трлн. йени (2.47 трлн. долара), като в тази сума се включват пощенският, банковият и застрахователният му бизнес. Само банката е 17-а по големина в световен мащаб, макар че международният й бизнес в момента е ограничен до съвместни дейности в някои азиатски страни, пише агенцията.

Чрез закупуването на Toll японският гигант ще придобие и богат опит в офшорни сделки, като австралийската компания ще бъде натоварена със задачата да ръководи придобивания в Азия, Европа и Северна Америка.



Сделката би била петото най-голямо външно придобиване в Австралия и най-голямото от страна на японска компания. Продажбата трябва да бъде одобрена от австралийския борд за разглеждане на чуждестранните инвестиции, който в миналото е блокирал придобивания от чуждестранни купувачи. Председателят на Toll Рей Хорсбург коментира, че очаква сделката да бъде одобрена.

Щедро предложение

Предложената цена от 9.04 австралийски долара за акция на Toll представлява 49% премия над последната цена на затваряне на търговията с книжата на австралийското дружество, съобщава Reuters. Директорите на Toll oпределят оценката като "завладяваща" и единодушно препоръчват приемането на офертата.

След обявяването на новината за сделката в сряда акциите на Toll скочиха с 47% до 8.95 австралийски долара, като подкрепиха и ръста на австралийския пазар с 1%. Сделката изстреля и курса на австралийския долар, който поскъпна с над 1% спрямо йената.

"Заедно ще бъдем силна комбинация и една от топ пет логистични компании в света", коментира Хорсбург в изявление. Според условията на транзакцията австралийската компания ще запази името си и сегашното си ръководство. По думите на главния изпълнителен директор на Japan Post Тору Такахаши не се предвиждат и значителни съкращения на персонал в австралийското дружество.

Оповестяването на сделката съвпадна с публикуването на резултатите на създадената преди 127 години Toll, която отчете 22% спад на нетната си печалба за полугодието. Базираната в Мелбърн компания преструктурира дейността си и обявява активи за продажба, след като експанзията й в Азия я направи уязвима от падащите цени на суровините и свиващите се обеми на превозваните товари. През 2014 г. дружеството започна програма за преобразуване, като обяви, че иска да продаде активи на стойност 100 млн. австралийски долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1417 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1615 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теленор България" намалява капитала си с 392.5 млн. лв.

От сумата 200 млн. лв. отиват у новите собственици на телекома

Още от Капитал
В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10