Британска компания купува австрийския собственик на "Дуропак Тракия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британска компания купува австрийския собственик на "Дуропак Тракия"

Освен Duropack в бизнеса с хартия и опаковки в България инвестира и южноафриканската Mondi

Британска компания купува австрийския собственик на "Дуропак Тракия"

Основната цел на сделката за 300 млн. евро е бизнесът в Централна и Източна Европа

22564 прочитания

Освен Duropack в бизнеса с хартия и опаковки в България инвестира и южноафриканската Mondi

© АСЕН ТОНЕВ


Британският производител на хартия и опаковки DS Smith обяви, че ще купи австрийската група Duropack, която има две фабрики и в България. Цената на сделката е около 300 млн. евро. Чрез транзакцията купувачът ще разшири значително бизнеса си в Европа. "Основната цел на придобиването е бизнесът на Duropack в Унгария, Хърватия, България, Босна, Словения и Македония, където DS Smith има ограничено присъствие, a Duropack - водещи позиции", обяви финансовият директор на групата Ейдриън Марш пред Reuters. След обявяването на сделката акциите на DS Smith достигнаха рекордно висока цена. Сред клиентите на британската компания са гиганти като Procter&Gamble, Nestle и Unilever. Купувачът очаква синергийните ефекти от транзакцията да достигнат 12 млн. евро за три години.

Компанията в България

Досегашният собственик на Duropack беше инвестиционната компания на банковата група JP Morgan - One Equity Partners. Базираното във Виена дружество е водещият производител на хартия, велпапе и опаковки в Централна и Източна Европа с 15 производствени предприятия. Приходите за 2014 г. достигнаха 273 млн. евро, а в момента за компанията работят над 2600 души. Около 20% от тях са в България.

Duropack навлезе в страната през 2006 г., когато придоби дружеството "Тракия папир" в Пазарджик. През 2011 г. "Дуропак Тракия" стана мажоритарен собственик (76%) и на "Дуропак стеми" в Разград, което произвежда велпапе. През миналата година компанията модернизира фабриката си в Пазарджик, като изгради нова инсталация за печат на опаковки. За последната отчетена засега година - 2013 г., приходите на "Дуропак Тракия" са близо 110 млн. лв., а тези на дъщерното дружество "Дуропак стеми" - 6.8 млн. лв. Двете компании предвиждаха увеличение на продажбите и през 2014 г. В Пазарджик работят над 530 души, а в Разград - около 50.

Купувачът

DS Smith е създадена през 1940 г. в Лондон. Днес за компанията работят над 21 000 души в 25 държави. За последната фискална година приходите на групата достигнаха 4 млрд. паунда (5.4 млрд. евро). През последните години стратегията на DS Smith е да се разраства чрез придобивания. През 2012 г. групата сключи най-голямата сделка в историята си, като придоби шведската SCA Packaging за 1.3 млрд. британски лири. Така получи достъп до пазари в Германия, Холандия, Швеция и Полша. DS Smith e лидер във Великобритания и Франция. Чрез сделката DS Smith стана номер две на европейския пазар за хартиени опаковки. Лидер остава ирландската Smurfit Kappa. На трето място в бранша е Mondi, която има фабрика за полуцелулоза, неизбелена целулоза и натронова хартия в гр. Стамболийски в България. В предприятието работят над 330 души, приходите за 2013 г. надхвърлиха 130 млн. лв.   

Британският производител на хартия и опаковки DS Smith обяви, че ще купи австрийската група Duropack, която има две фабрики и в България. Цената на сделката е около 300 млн. евро. Чрез транзакцията купувачът ще разшири значително бизнеса си в Европа. "Основната цел на придобиването е бизнесът на Duropack в Унгария, Хърватия, България, Босна, Словения и Македония, където DS Smith има ограничено присъствие, a Duropack - водещи позиции", обяви финансовият директор на групата Ейдриън Марш пред Reuters. След обявяването на сделката акциите на DS Smith достигнаха рекордно висока цена. Сред клиентите на британската компания са гиганти като Procter&Gamble, Nestle и Unilever. Купувачът очаква синергийните ефекти от транзакцията да достигнат 12 млн. евро за три години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gyorev avatar :-(
    Емил Гьорев

    Защо няма никъде споменато от тези приходи колко е печалбата на придобитата компания (EBITDA или нещо подобно), някакво мнение цената ниска ли е висока ли е...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.