"Олинеза" срещу рекламен клип на майонеза "Краси"
Комисията за защита на конкуренцията образува производство


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство по искане на "Олинеза" ООД срещу рекламен клип на "Консул" ООД. Краткото описание на сайта на регулатора е, че става дума за чл. 31 и 32 от Закона за защита на конкуренцията.
Цитираният член 31 забранява въвеждането в заблуждение относно съществени свойства на стоките или услугите или относно начина на използване на стоките или предоставяне на услугите чрез твърдение на неверни сведения или чрез изопачаване на факти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
И двете майонези не струват. Всъщност, нямат нищо общо с майонезата. Всяка що годе читава вносна марка е по-добра (естествено, при по-висока цена). А на истинските ценители на майонезата препоръчвам да си я правят сами. Рецептата е елементарна и я има в хиляди вариации в интернет.
"Краси" си е класика в жанра, на мен ми харесва, защото си я знам от малък, още от преди гимназията, а вкусът и почти не се е променил, за разлика от доста други български продукти, вкл. тези на "Олинеза". Честно казано не мисля, че да кажеш, че си най-добрия в някакъв рекламен клип противоречи на добрите търговски практики. То за това е рекламата. Краставичаря на пазара прави същото, да глобят и него ли?
Тук в Испания е разрешено фирмите да правят даже и сравнителни реклами. Напрово останах учуден от факта. В момента върви по ТВ реклама на натурален сок на-общо рекламата е проста. две кутии със сок на различни фирми и на фирмата която прави рекламата отстрани се изписват плюсовете а с минуси на конкурента.
Искам да кажа, че ако един продукт е качествен не би трябвало да се притеснява от това какво казва конкурента в рекламата си.
"Майонеза "Краси" е пазарен лидер, делът й варира, в момента е около 60-61%, но винаги е бил най-голям", казва Консулов - хубаво е да си припомним как стана пазарен лидер, с крадена опаковка и заблуда на потребителите.
Разбира се, че можеш да кажеш, че си най-добър, но трябва да кажеш и на база на какво проучване ...
Може да кажат номер 1 по продажби, но не и най-добрата ...
"Цитираният член 31 забранява въвеждането в заблуждение относно съществени свойства на стоките или услугите или относно начина на използване на стоките или предоставяне на услугите чрез твърдение на неверни сведения или чрез изопачаване на факти."
Под ударите на този член попадат 90% от рекламите. Оснобено тези на кренвришите, в които нагло се твърди, че при производството им се използва месо! Ако не знаете от какво се прави прат... абе по-добре да не знаете...
... да не продължавам, че няма да ми стигне е-мастилото ;)
Комисията за защита на потребителите и на българския бренд,трябва да си върши рабитата!
Майонезата, кояго не е домашно приготвена няма как да бъде добра.
Класиката в жанра не е Краси, а Растма-май Бойчиновци. Бойчиновци и Краси се съдиха 10 години за опаковката и Консулов накрая за по евтино ги купи и спорът приключи.
До коментар [#4] от "zlatoronka":
Интересно каква е заблудата според Вас ?
А Растма-май бяха купени от Консул преди 9 години.
Не съм фен на майонезата, всъщност не ям такава храна.
Ама защо плюете по един успял производител ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.