Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App

Стилиян Шишков, акционер и изпълнителен директор на Sportal Media Group

Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App

До седмица компанията ще обяви и още една покупка

Гергана Михайлова
16177 прочитания

Стилиян Шишков, акционер и изпълнителен директор на Sportal Media Group

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Българската компания Sportal Media Group придоби мобилното приложение The Livescore App, което е сред най-популярните в своя сегмент с повече от 3.5 млн. сваляния от близо 150 страни по света. Сделката, чиято цена не се назовава, е част от 3-годишна инвестиционна стратегия за проникване на нови пазари, каза за "Капитал" изпълнителният директор и акционер в дружеството Стилиян Шишков. Той добави, че до седмица Sportal ще анонсира и още една подобна покупка.

За футболните фенове

Приложението за мобилни телефони предлага информация за футболни мачове, отбори и индивидуални състезатели, предава резултати на живо, показва прогнози за изхода на двубоите, дава възможност за залагания и чат между потребителите. Услугата е достъпна на 13 езика, но до месец ще бъдат добавени още 7, сред които корейски и китайски, каза Стилиян Шишков. Той добави, че програмистите, разработили приложението, сред които има и българи, ще продължат да работят по него и че в момента подготвят следващата му актуализация. Приложението е закупено директно от разработчика.

Шишков очертава като постижима цел The Livescore App да достигне 20 милиона сваляния в следващите 3 години, което би го утвърдило на глобалния пазар. За да се пребори с голямата конкуренция там, Sportal води разговори с потенциални партньори, като интерес проявяват от финансови институции - фондове за дялово финансиране и за рисков капитал.

Според Шишков приложението има предимства пред другите на този пазар с функционалността си. "Всеки един от тези апове има потребление в определен сегмент, като някои са по-популярни в Африка, Азия, Америка. Нашият е с един добър микс от Западна Европа основно, така че това е пазарът, към който искаме да се насочим, но имаме планове и за Азия", обясни изпълнителният директор на Sportal. На въпрос защо купуват наготово, а не инвестират в собствено приложение, Шишков обясни, че така се спестява време не само за изработването и маркетирането, но и за натрупването на задоволителна аудитория, каквато The Livescore App вече има. Новият му собственик няма да търси бърза възвращаемост на инвестицията. Приходите от приложението, което е безплатно, ще идват от реклама и допълнителни услуги. "За разлика от уебсайтовете, които са силни на локална основа, при аповете нещата са глобални" посочи Шишков.  

Sportal има и собствени апликации за мобилни телефони, резултатите от които са окуражили екипа да се насочи към международната сцена. Позитивните очаквания са свързани с ръста в продажбите на смартфони и броя на футболните фенове по света.

Интерес към чуждите пазари

Според Стилиян Шишков с инвестициите в приложения за мобилни телефони компанията не бяга от основния си бизнес, който е в разработването и предлагането на спортни, новинарски и финансови сайтове. Sportal отдавна показва намерение да приложи опита си в България и на чуждите пазари, като счита, че това е подходящият инструмент. Шишков смята, че и други медийни групи ще се развиват по този начин, тъй като имат опит в създаването и обслужването на аудитория. Sportal намира възможност да инвестира в приложения заради добрите резултати от дейността си, особено през миналата година. Компанията все още не е готова да ги обяви публично, тъй като не е приключил финансовият одит. За 2013 г. приходите на компанията са близо 5 млн. лв.

Българската компания Sportal Media Group придоби мобилното приложение The Livescore App, което е сред най-популярните в своя сегмент с повече от 3.5 млн. сваляния от близо 150 страни по света. Сделката, чиято цена не се назовава, е част от 3-годишна инвестиционна стратегия за проникване на нови пазари, каза за "Капитал" изпълнителният директор и акционер в дружеството Стилиян Шишков. Той добави, че до седмица Sportal ще анонсира и още една подобна покупка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 6
    nuevitas avatar :-P
    nuevitas

    за този човек и тази компания чувам само положителни отзиви. Браво и успех

  • 7
    chilko avatar :-|
    Момчил Карабулев

    Какво е апликации?

  • 8
    nikolayvanchev avatar :-|
    Николай Ванчев

    Livescore много изостава по функционалност. Масата потребители са се насочили към Forza Football.

  • 9
    petar__ avatar :-|
    petar__

    зад Спортал седят интересите на .. Домусчиев
    това не е лошо, просто е хубаво да се знае като факт :)

  • 10
    sopher avatar :-|
    abdelhaqq

    До коментар [#7] от "Момчил Карабулев":

    май беше едно такова, както пач, кръпка с определен вид форма, дето се лепи или зашива за основата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK