Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App

Стилиян Шишков, акционер и изпълнителен директор на Sportal Media Group

Sportal купи приложението за резултати на живо The Livescore App

До седмица компанията ще обяви и още една покупка

Гергана Михайлова
15766 прочитания

Стилиян Шишков, акционер и изпълнителен директор на Sportal Media Group

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Българската компания Sportal Media Group придоби мобилното приложение The Livescore App, което е сред най-популярните в своя сегмент с повече от 3.5 млн. сваляния от близо 150 страни по света. Сделката, чиято цена не се назовава, е част от 3-годишна инвестиционна стратегия за проникване на нови пазари, каза за "Капитал" изпълнителният директор и акционер в дружеството Стилиян Шишков. Той добави, че до седмица Sportal ще анонсира и още една подобна покупка.

За футболните фенове

Приложението за мобилни телефони предлага информация за футболни мачове, отбори и индивидуални състезатели, предава резултати на живо, показва прогнози за изхода на двубоите, дава възможност за залагания и чат между потребителите. Услугата е достъпна на 13 езика, но до месец ще бъдат добавени още 7, сред които корейски и китайски, каза Стилиян Шишков. Той добави, че програмистите, разработили приложението, сред които има и българи, ще продължат да работят по него и че в момента подготвят следващата му актуализация. Приложението е закупено директно от разработчика.

Шишков очертава като постижима цел The Livescore App да достигне 20 милиона сваляния в следващите 3 години, което би го утвърдило на глобалния пазар. За да се пребори с голямата конкуренция там, Sportal води разговори с потенциални партньори, като интерес проявяват от финансови институции - фондове за дялово финансиране и за рисков капитал.

Според Шишков приложението има предимства пред другите на този пазар с функционалността си. "Всеки един от тези апове има потребление в определен сегмент, като някои са по-популярни в Африка, Азия, Америка. Нашият е с един добър микс от Западна Европа основно, така че това е пазарът, към който искаме да се насочим, но имаме планове и за Азия", обясни изпълнителният директор на Sportal. На въпрос защо купуват наготово, а не инвестират в собствено приложение, Шишков обясни, че така се спестява време не само за изработването и маркетирането, но и за натрупването на задоволителна аудитория, каквато The Livescore App вече има. Новият му собственик няма да търси бърза възвращаемост на инвестицията. Приходите от приложението, което е безплатно, ще идват от реклама и допълнителни услуги. "За разлика от уебсайтовете, които са силни на локална основа, при аповете нещата са глобални" посочи Шишков.  

Sportal има и собствени апликации за мобилни телефони, резултатите от които са окуражили екипа да се насочи към международната сцена. Позитивните очаквания са свързани с ръста в продажбите на смартфони и броя на футболните фенове по света.

Интерес към чуждите пазари

Според Стилиян Шишков с инвестициите в приложения за мобилни телефони компанията не бяга от основния си бизнес, който е в разработването и предлагането на спортни, новинарски и финансови сайтове. Sportal отдавна показва намерение да приложи опита си в България и на чуждите пазари, като счита, че това е подходящият инструмент. Шишков смята, че и други медийни групи ще се развиват по този начин, тъй като имат опит в създаването и обслужването на аудитория. Sportal намира възможност да инвестира в приложения заради добрите резултати от дейността си, особено през миналата година. Компанията все още не е готова да ги обяви публично, тъй като не е приключил финансовият одит. За 2013 г. приходите на компанията са близо 5 млн. лв.

Българската компания Sportal Media Group придоби мобилното приложение The Livescore App, което е сред най-популярните в своя сегмент с повече от 3.5 млн. сваляния от близо 150 страни по света. Сделката, чиято цена не се назовава, е част от 3-годишна инвестиционна стратегия за проникване на нови пазари, каза за "Капитал" изпълнителният директор и акционер в дружеството Стилиян Шишков. Той добави, че до седмица Sportal ще анонсира и още една подобна покупка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 6
    nuevitas avatar :-P
    nuevitas

    за този човек и тази компания чувам само положителни отзиви. Браво и успех

  • 7
    chilko avatar :-|
    Момчил Карабулев

    Какво е апликации?

  • 8
    nikolayvanchev avatar :-|
    Николай Ванчев

    Livescore много изостава по функционалност. Масата потребители са се насочили към Forza Football.

  • 9
    petar__ avatar :-|
    petar__

    зад Спортал седят интересите на .. Домусчиев
    това не е лошо, просто е хубаво да се знае като факт :)

  • 10
    sopher avatar :-|
    abdelhaqq

    До коментар [#7] от "Момчил Карабулев":

    май беше едно такова, както пач, кръпка с определен вид форма, дето се лепи или зашива за основата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK