Rio mare в съдебен сос
Търговските спорове за марката консерви риба тон са в разгара си, а на пазара свободно циркулират два продукта с едно и също име и лого, но от различни производители


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Представете си, че сте собственик на търговска марка. Инвестирали сте с години в рекламата и налагането й на пазара. Спечелили сте няколко международни награди за качество. И когато вече сте достатъчно голям и разпознаваем на международната сцена и пробивате на различни локални пазари ... изненада! Някой там вече произвежда продукти с вашия бранд. И не само това, а и го е регистрирал като собствен пред националните власти на съответната държава. Изборът не е голям - започвате да продавате стоката си и водите съдебни спорове.
Това приблизително се случва в момента с марката Rio mare в България, където италианската Bolton Alimenari и българската "Солид Ко БГ" водят битка с всички законови средства и пред няколко институции за това кой е истинският собственик на марката и може да произвежда и продава консервираната риба тон. А докато тези спорове текат, на пазара се продават два различни продукта с едно и също име и лого, доскоро - и в почти еднаква опаковка.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Хубава работа, ама..българска.
що да е българска, такива неща се случват в цял свят
Ами правилно. Българската компания е постъпила като успешен капиталист, а тези дудове от Италия, както обикновено, ги е домързяло.
Сега ще "рупат" доматите с колците и ще платят едни пари за да ликвидират спорът. Няма съмнение кой ще спечели, при изнесените финансови показатели, ама няма да е безплатно.
Да не бяха подценявали интелекта на местните аборигени и това нямаше да им се случи.
М/у другото: това не е единственият случай, а един от многото. Купчина компании, които не се оценили вероятността България да стане ЕС член, в момента са в това положение. Някои от тях, фармацевтични, в особено голям проблем.
Много интересно, оборот за варненската фирма от 3,7 млн. лв., а печалбата е цели 60 000 лв. Тук много мирише на "cooked books", някакси много българско ми звучи :(
Аз се чудя защо последно време, когато си купувам риба тон на Рио Маре вътре има скумрия в собствен сос ;)
Това е абсолютно нелепо. Сега остава и да оставят варненските фалшификатори да останат на пазара. Не стига че България има само две наистина качествени марки за риба тон (другата е Калипо). Ами сега тия варненци купуват някаква нискокачествена риба от Испания и я продават на цени близки до тези на оригинала, спечелил с името и качеството си по-претенциозните купувачи (въпреки по-високите си цени).
Българските Рио Маре се откриват и с 2 клика в сайтове, като Алибаба. Тоест, не знам колко е вярна информацията за това че са играчи в много тесен пазар с мижави обороти от под 200К годишно...
""Солид Ко БГ" е знаел за съществуването на марките Rio Mare и че същите са притежание на Bolton"
Разбира се, че е знаела (Кой не знае за РиоМаре?), но и дори да приемем, че не са чували, са длъжни да направят проверка има ли регистриран друг продукт под това име - ако не самата фирма, то патентното ведомство. Не вярвам, че са толкова глупави - това просто е една измамна схема да продават евтин продукт на висока цена.
Е много ясно, че трябва да си понесат последствията.
В една нормална държава щяха да отнесат доста серизона глоба. Мисля, че италианците ще се видят в чудо с нас.
Нека не забравяме, че консервираната Риба Тон е скъп продукт, който е разпределен на качества. Пазарният сегмент, който е насочен към българският пазар е от малките късове филе останали след обработката на основната маса. Независимо от марка, фирма и т.н. един от начините да се храним с качествена храна на такава цена е точно такъв.
Вярно е, че след налагане на т.нар. бранд продажбите се координират по-лесно, но основното е ценовите нива според съдържанието в консервата. Потребителите се насочват към ниското ценово ниво, а външният вид и фирмен надпис бързо могат да отминат в клиентското съзнание и идентификацията с продукта да се обвърже с ценовото равнище.
До коментар [#6] от "Alexander Vatkovski":
! Опитайте на ''ТРАТА'' Тон в зехтин-зелена опаковка
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.