Хамбургерът на поколението Y

Новият конкурент на веригите за бързо хранене Fast Casual вече взима от пазара им

1948 е историческа година. Тогава се появява първият ресторант на McDonald’s и слага началото на нова ера в хранителните навици първо в Америка, а после навсякъде по света. Бързо обслужване, стандартизирани менюта, индустриално производство, което задоволява нуждите на тогавашния работещ консуматор. Важното е да е евтино и бързо. Със своите над 35 хил. ресторанта американската верига за хамбургери стана символ на капиталистическия свят.

Днес обаче бизнес моделът на McDonald’s е поставен пред сериозно изпитание. През последната финансова година компанията отбеляза спад в общите си приходи (с над 2% до 27.4 млрд. долара), брутната и нетната си печалба спрямо година по-рано. В търсене на решението най-голямата верига за бързо хранене пробва една след друга различни стратегии – от това да коригира менютата и асортимента си до смяна на целия дизайн на заведенията. Целта е да отговори на новите навици на своите клиенти и да се пребори с новия конкурент.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    barbq avatar :-|
    BarBQ
    • + 20

    Дано започнат и у нас, определено бих опитал от храната им.

    Нередност?
  • 2
    mcphisto38 avatar :-|
    Димитър Димитров
    • + 24

    В България до този модел се доближават Farmer's.

    Нередност?
  • 3
    syo avatar :-|
    syo
    • - 36
    • + 9

    туй онуй ама McDonald’s си е велика компания

    Нередност?
  • 4
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 18
    • + 61

    Много добра статия.

    Най-нелепото е, че у нас е прието да се мисли, че американците, ядат храна фрашкана с хормони. Със сигурност има и такива, но средната класа и по Източното, и по Западното крайбрежие отдавна е минала на заведения като Panera Bread и купува храна в Whole Foods (или местния Farmer's Market). А нашите многознайковци дето им се подиграват в същото време ядат соеви кренвирши и кебапчета на които не е ясно каймата от кой биологичен вид е. И после на 60-70 се гътват от сърдечно-съдово заболяване докато американските пенсионери още поне 10-тина години обикалят света на криузни кораби или се излежават на припек във Флорида.

    Нередност?
  • 5
    x3m avatar :-|
    x3m
    • - 11
    • + 25

    До коментар [#4] от "Николай Николов":

    Масово хората си мислят, че американците са тъпи, така че какво се очудваш.

    Нередност?
  • 6
    stg avatar :-|
    stg
    • - 1
    • + 22

    Макдоналдс е направена за максимално евтина храна, много ясно че има и по добър начин но той е по скъп, пазара и клиентите ще решат кое искат в крайна сметка

    Нередност?
  • 7
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси
    • - 10
    • + 11

    Като всичко е толкова здравословно и пракрасно,защо американците са толкова затлъстели?

    Нередност?
  • 9
    smotlixx avatar :-|
    smotlixx
    • - 3
    • + 10

    До коментар [#8] от "hon48385965":

    Това за ограничените също е спорно, понеже много хора които аз познавам там са пътували много, по Европа, Азия, Австралия, къде ли не.

    Нередност?
  • 10
    henryiii avatar :-P
    Prokopieff
    • - 10
    • + 2

    Добре, че е Макдоналдс, че дребния фермер в САЩ да има къде да си продава продукцията. Но последния зависи и от държавна помощ на всичкото отгоре, следователно Макдоналдс е изцяло комунистическа компания :))))))

    Нередност?
Нов коментар