Таксиметрови шофьори излизат на протест срещу Uber

Според българските превозвачи популярното мобилно приложение извършва нерегламентирана дейност и ощетява бранша

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Таксиметровите шофьори в България обявиха, че ще излязат на протест, ако мобилното приложение за повикване на такси Uber не бъде забранено на територията на страната. Една от най-големите браншови организации "Съюз такси" с председател Кирил Ризов разпространи отворено писмо, в което показва готовността на законно регистрираните превозвачи да блокират София, ако това не се случи.

Според тях Uber извършва нерегламентирана таксиметрова дейност и нелоялна конкуренция, като не издава необходимите за подобни услуги разрешителни и документи за своите шофьори. Американската компания навлезе на българския пазар през декември миналата година, като в момента предлага услуги основно в София с услугата си UberX. Uber реално е мобилно приложение, налично за най-популярните платформи – Android, iOS и Windows Phone, с което предлага на хора със своите лични автомобили да превозват други потребители на програмата срещу заплащане. Според компанията тя само предлага софтуерната платформа, докато шофьорите сами избират кога и къде да превозват. Самите водачи и техните автомобили трябва да отговорят на определени критерии, за да могат да започнат да возят клиенти. Например да разполагат с кола, която е не по-стара от десет години, с четири врати е, шофьорите да са навършили 24 години и да имат редовна шофьорска книжа и др.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

55 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 8
    • + 117

    всяка услуга ,която е на ниска цена и качествена е конкурентна и тя ще успее , същото е във всички браншове ,не можеш да продаваш скъпо и да си недоволен ,че до тебе продават по евтино и по качествено ,това е пазара

    Нередност?
  • 2
    tonato avatar :-|
    tonato
    • - 5
    • + 43

    Бихте ли ме просветили как стой въпросът с фиска! "ЮБЕР-такситата"плащат ли някакви данъци?

    Нередност?
  • 3
    todorov_g avatar :-|
    todorov_g
    • - 125
    • + 13

    Еееее стига с тоя Юбер. Аз си свалих приложението и след като ми поиска номер на кредитна карта реших да го изтрия. Някой ползвал ли го е в София въобще? А тия чули - недочули и разбрали - недоразбрали и веднага на протест. С тези ниски цени на такситата аз не виждам този модел как ще проработи в България.

    Нередност?
  • 4
    genady avatar :-|
    Genady Sergeev
    • - 12
    • + 119

    тодорв_г, този модел ВЕЧЕ работи, много хора ползват убер, аз включително. За някои хора е по-важно да се возят в хубави коли, при шофьори, които не миришат, от това колко пари струва услугата.

    Нередност?
  • 5
    okk04315801 avatar :-|
    okk04315801
    • - 8
    • + 38

    Това определено влияе силно и върху екологичното състояние на София. Доста по-силно от псевдоекологичните изнудвачески организации.

    Нередност?
  • 6
    victor2 avatar :-|
    victor2
    • - 6
    • + 52

    Всеки си брани "хлебеца"! Това ще намали приходите на тези които са окупирали бранша! Сега от девет дерета ще донесат вода защо не трябва да ги има. Ми драги, возете на по ниски тарифи от тях, намалете малко печалбите и тогава няма защо да роптаете!

    Нередност?
  • 7
    victor2 avatar :-|
    victor2
    • + 23

    Пропуснах да добавя че има голям избор.

    Нередност?
  • 8
    s.iordanov avatar :-?
    s.iordanov
    • - 1
    • + 12

    Понеже още не съм се возил с юбър, да попитам как става плащането? И какви са тия хубави коли, в които возят?

    Нередност?
  • 9
    ivkoni avatar :-|
    ivkoni
    • - 3
    • + 75

    Аз лично го ползвам и съм много доволен. Колите са наистина хубави до сега съм го ползвал над 10 пъти като 5 от тях са ме возили с БМВ 5, също така им и 3-ки, Лексус хибриди, има и по-обикновени коли разбира се но в 99% от случаите са по-добри от на бакшишите. Относно плащането всичко става с кредитна или дебитна карта и е много по-удобно от колкото да те гледа бакшиша с един поглед ама кво чакаш, рестото е бакшиш за мен остава за бакшиш.

    Нередност?
  • 10
    deadsmurf avatar :-|
    deadsmurf
    • - 4
    • + 75

    Само защото телефона ми не сепогажда с приложението им не ги ползвам. Приятели ползват Убер и тук, и в чужбина, и само добри отзиви чувам. Данните на картата ти за разплащане - целта е да няма плащане кеш. Плащаш колкото си се возил. Качеството им, чувам, е в пъти по-добро от на такситата. А като бивш служител на еена от най-големите такси компании мога да ви гарантирам, че над 70% от таксиджийте в софийско не са минали психотест(или им е отнет лиценза), поне 20% карат без валидна шоф. книжка, а над 50-60% от шофьорите във всяка фирма са еднодневки - тотално непроследими по документи до колата, която ви е возила. Е, честно казано, предпочитам Убер шофьор пред раздрънкано, вмирисано такси, което кара като обезумяла калинка, тотално не зачита правилата за движение, нито се съобразява с мен като клиент. За плащането и постоянното ровчене за стотинки и "ня`ам да ти върна" хич не ми се коментира. Бакшиш се дава Само, ако си доволен от услугата. Аз съм стигнала до там, че всичките си социални ангажименти ги карам на "сухо", за да мога да се прибера със собствената си кола - до толкова вече съм отвратена от такситата.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар