Американската медийна група Scripps Networks Interactive ще купи мажоритарен дял в полската телевизионна компания TVN за 584 млн. евро (615.3 млн. долара). По този начин щатската компания ще се стреми да заеме сериозно място на рекламния тв пазар в страната, където приходите нарастват над средните за света и през миналата година са се увеличили с 6%, съобщава Reuters.
Висока оценка
Scripps, която е собственик на Travel Channel, Food Network и други канали, обяви в понеделник, че ще придобие 52.7% от втората по големина частна телевизионна компания в Полша от местния финансов холдинг ITI и френската медийна компания Vivendi. Американската компания предвижда на по-късен етап да увеличи дела си в TVN.
"Нямаме търпение да работим с целия екип на TVN и да постигнем амбициозните си цели в региона заедно", заяви изпълнителният директор на Scripps Кенет Лоу в изявление след обявяването на придобиването.Сделката оценява полската компания на 1.84 млрд. долара или 20.5 злоти (5 долара) на акция, показват изчисленията на Reuters. В петък акциите на TVN се търгуваха за 18.07 злоти брой.
Перспективен рекламен пазар
Полският пазар на телевизионна реклама нарасна с 6% през миналата година до 3.8 млрд. злоти (965.7 млн. долара), показват данните на медийната агенция Starlink. Това е над световния ръст от 5.4%.
Според условията на сделката Scripps ще поеме задълженията на полската компанията и на дъщерно дружество на ITI и Vivendi на обща стойност 840 млн. евро. TVN излъчва различни канали, включително новинарския TVN24. Нейният основен конкурент е Cyfrowy Polsat. Ръстът на полския телевизионен рекламен пазар е помогнал на TVN да увеличи приходите си с 3.6% през миналата година до 1.594 млрд. злоти. Годишната брутна печалба е нараснала с 9% до 549 млн. злоти.
Няколко глобални медийни компании бяха сочени като потенциални купувачи на TVN, след като Vivendi и ITI обявиха, че ще продадат тв мрежата през миналата година. Canal Plus, собственост на Vivendi, се съгласи да купи TVN преди три година като част от по-широка сделка, в резултат на която Полша стана вторият по важност пазар за Vivendi след Франция. Но Vivendi се оттегли от ефирната телевизия, където приходите от реклама намаляват заради конкуренцията на интернет и платената телевизия.
"Тази сделка ни позволява да пренасочим нашата стратегия към платената телевизия в Полша", отбелязва Бертран Меут, мениджър на Canal+, в изявлението.
Американската медийна група Scripps Networks Interactive ще купи мажоритарен дял в полската телевизионна компания TVN за 584 млн. евро (615.3 млн. долара). По този начин щатската компания ще се стреми да заеме сериозно място на рекламния тв пазар в страната, където приходите нарастват над средните за света и през миналата година са се увеличили с 6%, съобщава Reuters.
0 коментара