Американската Scripps купува мажоритарен дял в полската тв компания TVN
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Американската Scripps купува мажоритарен дял в полската тв компания TVN

Сделката оценява полската компания на 1.84 млрд. долара или 20.5 злоти (5 долара) на акция, показват изчисленията на Reuters.

Американската Scripps купува мажоритарен дял в полската тв компания TVN

Цената на сделката е 584 млн. евро.

2042 прочитания

Сделката оценява полската компания на 1.84 млрд. долара или 20.5 злоти (5 долара) на акция, показват изчисленията на Reuters.

© Reuters


Американската медийна група Scripps Networks Interactive ще купи мажоритарен дял в полската телевизионна компания TVN за 584 млн. евро (615.3 млн. долара). По този начин щатската компания ще се стреми да заеме сериозно място на рекламния тв пазар в страната, където приходите нарастват над средните за света и през миналата година са се увеличили с 6%, съобщава Reuters.

Висока оценка

Scripps, която е собственик на Travel Channel, Food Network и други канали, обяви в понеделник, че ще придобие 52.7% от втората по големина частна телевизионна компания в Полша от местния финансов холдинг ITI и френската медийна компания Vivendi. Американската компания предвижда на по-късен етап да увеличи дела си в TVN.

"Нямаме търпение да работим с целия екип на TVN и да постигнем амбициозните си цели в региона заедно", заяви изпълнителният директор на Scripps Кенет Лоу в изявление след обявяването на придобиването.

Сделката оценява полската компания на 1.84 млрд. долара или 20.5 злоти (5 долара) на акция, показват изчисленията на Reuters. В петък акциите на TVN се търгуваха за 18.07 злоти брой.

Перспективен рекламен пазар

Полският пазар на телевизионна реклама нарасна с 6% през миналата година до 3.8 млрд. злоти (965.7 млн. долара), показват данните на медийната агенция Starlink. Това е над световния ръст от 5.4%.

Според условията на сделката Scripps ще поеме задълженията на полската компанията и на дъщерно дружество на ITI и Vivendi на обща стойност 840 млн. евро. TVN излъчва различни канали, включително новинарския TVN24. Нейният основен конкурент е Cyfrowy Polsat. Ръстът на полския телевизионен рекламен пазар е помогнал на TVN да увеличи приходите си с 3.6% през миналата година до 1.594 млрд. злоти. Годишната брутна печалба е нараснала с 9% до 549 млн. злоти.

Няколко глобални медийни компании бяха сочени като потенциални купувачи на TVN, след като Vivendi и ITI обявиха, че ще продадат тв мрежата през миналата година. Canal Plus, собственост на Vivendi, се съгласи да купи TVN преди три година като част от по-широка сделка, в резултат на която Полша стана вторият по важност пазар за Vivendi след Франция. Но Vivendi се оттегли от ефирната телевизия, където приходите от реклама намаляват заради конкуренцията на интернет и платената телевизия.

"Тази сделка ни позволява да пренасочим нашата стратегия към платената телевизия в Полша", отбелязва Бертран Меут, мениджър на Canal+, в изявлението.

Американската медийна група Scripps Networks Interactive ще купи мажоритарен дял в полската телевизионна компания TVN за 584 млн. евро (615.3 млн. долара). По този начин щатската компания ще се стреми да заеме сериозно място на рекламния тв пазар в страната, където приходите нарастват над средните за света и през миналата година са се увеличили с 6%, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK