Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 мар 2015, 17:39, 1919 прочитания

Американската Scripps купува мажоритарен дял в полската тв компания TVN

Цената на сделката е 584 млн. евро.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската медийна група Scripps Networks Interactive ще купи мажоритарен дял в полската телевизионна компания TVN за 584 млн. евро (615.3 млн. долара). По този начин щатската компания ще се стреми да заеме сериозно място на рекламния тв пазар в страната, където приходите нарастват над средните за света и през миналата година са се увеличили с 6%, съобщава Reuters.

Висока оценка


Scripps, която е собственик на Travel Channel, Food Network и други канали, обяви в понеделник, че ще придобие 52.7% от втората по големина частна телевизионна компания в Полша от местния финансов холдинг ITI и френската медийна компания Vivendi. Американската компания предвижда на по-късен етап да увеличи дела си в TVN.
"Нямаме търпение да работим с целия екип на TVN и да постигнем амбициозните си цели в региона заедно", заяви изпълнителният директор на Scripps Кенет Лоу в изявление след обявяването на придобиването.
Сделката оценява полската компания на 1.84 млрд. долара или 20.5 злоти (5 долара) на акция, показват изчисленията на Reuters. В петък акциите на TVN се търгуваха за 18.07 злоти брой.


Перспективен рекламен пазар

Полският пазар на телевизионна реклама нарасна с 6% през миналата година до 3.8 млрд. злоти (965.7 млн. долара), показват данните на медийната агенция Starlink. Това е над световния ръст от 5.4%.

Според условията на сделката Scripps ще поеме задълженията на полската компанията и на дъщерно дружество на ITI и Vivendi на обща стойност 840 млн. евро. TVN излъчва различни канали, включително новинарския TVN24. Нейният основен конкурент е Cyfrowy Polsat. Ръстът на полския телевизионен рекламен пазар е помогнал на TVN да увеличи приходите си с 3.6% през миналата година до 1.594 млрд. злоти. Годишната брутна печалба е нараснала с 9% до 549 млн. злоти.



Няколко глобални медийни компании бяха сочени като потенциални купувачи на TVN, след като Vivendi и ITI обявиха, че ще продадат тв мрежата през миналата година. Canal Plus, собственост на Vivendi, се съгласи да купи TVN преди три година като част от по-широка сделка, в резултат на която Полша стана вторият по важност пазар за Vivendi след Франция. Но Vivendi се оттегли от ефирната телевизия, където приходите от реклама намаляват заради конкуренцията на интернет и платената телевизия.

"Тази сделка ни позволява да пренасочим нашата стратегия към платената телевизия в Полша", отбелязва Бертран Меут, мениджър на Canal+, в изявлението.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12438 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1886 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хедж фондовете печелят от спада на еврото

Залозите за обезценяване на единната влаута са нараснали с 19% от началото на 2015 г.

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10