Baumax вече се казва HomeMax и ще предлага цялостни решения за дома
Промяната на името е част от преструктурирането на веригата
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Веригата за строителни материали и домашно обзавеждане Baumax вече се казва HomeMax, съобщиха от компанията. През октомври миналата година магазините смениха австрийския си собственик (виж карето), а сега променят и концепцията си за продажби. Идеята е веригата да се позиционира като място за цялостни решения за дома, съобщи Пейо Николов, който заедно с Апостол Апостолов и дружеството "Родна земя холдинг" стана собственик в Baumax.
Веригата реализира продажби от малко над 106 млн. лв. през 2013 г. (последните данни), което е ръст от 15% спрямо предходната година. В същото време компанията не успя да излезе на печалба за шестте години, когато развиваше бизнес в България. За това време загубата й растеше, като през 2013 г. достигна 17 млн. лв., а натрупаната от предходни периоди е 37 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Глупости, въпросните "електрически инструменти които не са се предлагали в България" се продават у нас и то на по-добри цени от тях. Оня ден ходих, магазина на Вазов е полупразен. Не разбраха че докато се опитват да продават "на промоция" се купува само това от промоцията, което е с малка печалба. Това работи, но на други пазари където хората имат пари и за нещо друго. Та железарията във Враждебна зад Баумакс е много по-заредена. Гола вОда са, сега ще нахвърлят и килимите вътре сигурно.
Публикувано през m.capital.bg
Трудно ще се възроди нещо скапано вече... Успех, все пак.
Публикувано през m.capital.bg
Поредния провал на ТИМ.
Публикувано през m.capital.bg
Поредния провал на ТИМ.
Публикувано през m.capital.bg
Изключително труден бизнес. Баумакс имаха проблеми на пазарите си в целия регион, не само у нас. Големите подобни играчи, не проучват добре пазара ни и винаги правят една и съща грешка, като подценяват сериозно малките и независими местни търговски обекти, които практически държат по-голямата част от пазарният дял в тази ниша.
Ако се обърнем назад и погледнем историята, ще видим че единствено Бриколаж успяха да удържат позиции. Играчи като Практикер и Баухаус не успяха да изплуват на печалба, също като Баумакс.
Отделно от това, очаквах от Капитал малко повече аналитичност относно самата сделка - как се финансира, от къде българските нови собственици натрупват възможност, да закупят подобен конкурент, какъвто е Баумакс, дори само по активи, без да броим пазарното му присъствие. Дори и за 1 евро да е сделката, то тогава как новите собственици планират да се справят със загубата и пасивите на продавача? Преди време подобно нещо се случи и с веригата Пикадили. Огромен и суперпрофесионалист, какъвто е Дел Ез излезе от инвестицията си най-неочаквано, за да я продаде на някакви местни производители на пилешко месо, без никакъв опит и бизнес в сферата на веригите за хранителни стоки? Неофициалната информация беше, че зад тях също стои ТИМ. Интересно е също и дали въпросните сделки в края на краищата се финансират от иначе съществуващата на "изпарения" ЦКБ? Не се съмнявам по принцип, но тези обстоятелства, ми изглеждат алтернативно погледнато и като перфектна схема, за пране на суми в особено големи размери...
Нещо подобно е и с летищата във Варна и Бургас.
Вместо да се развива и да бъде една чудесна алтернатива на летището на Букурещ, от което го делят по-малко от 300 км, Варненското летище, въпреки странното си обновяване, се превръща във все по-безсмислено и ненужно съоръжение. Във всеки случай със сигурност няма как да е на реална печалба, каквото и да говорят "собствениците" му.
Чичи, не знам откъде си получаваш информацията, но малко смешно звучи. То квото и да има в България, все някой ще го обвърже с тоя или оня и ще го изкара най-лошото на света. Има си хора които искат да развиват бизнес, имат ресурс и просто на практика е доста по-лесно да вземеш една фалирала чужда фирма, която има сериозна имуществена и развита база, отколкото да почваш от нулата и да правиш нови обекти. Пиле Градус си взеха Пикадили и си го развиват, браво за което. Само времето ще покаже дали са конкурентно способни, но си е тяхна работа да го развиват, ще положат усилия. Някой те лъже май, че българските фирми са кухи, но ако беше така нямаше да купуват и да инвестират. А летищата не са тръгнали надолу, напротив, вкараха се доста сериозни суми за обновяване там и се направиха нови терминали, което си е доста добър ход. Така и Баумакс ще се справи, новите собственици са Карпет Макс, които са доста сериозна фирма с доста магазини и добри контакти в сферата. Времето ще покаже, стига с тоя негативизъм.
[quote#7:"Wilderr"]които са доста сериозна фирма[/quote]
Е тази оценка на каква база я правиш :(
Сериозна, а маха хората, които са обучавани и в които е инвестирано много. Може ли да се търси подобие в оганизацията на работа в един магазин с 10-15 човека персонал и такъв със 100 -150. Прилагането механично на модела води до сериозни сътресения и грешки.
Мисля и със заплати и осигуровки нещата не са особено коректни. А това дето си мислят да развиват предлагането на услуги - тотално не го разбирам - това са различни бизнеси - ритейл и услуги. Нарушава се принципа на професионализма и разделението на отговорностите.
Промяната е напълно логична. Защо да плащаш франчайз за нещо, което не добавя стойност към дейността на компанията. На практика за времето и въпреки многото усилия баумакс не се наложи като бранд за качество. Дано хоуммаксс да се справи по-добре... ;-)
Честно казано в София поне неуспеха им се обуславя от адски тъпото местоположение на магазините. На практика цялата южна част на София трябва да пътува 15-20 км през града до магазините им. Само дето за това разстояние ще минат през 2-3 бриколажа и още н-на брой по-малки магазини, откъдето да купят това, което им трябва. Отделно, че на практика нямаше смисъл от тоя път, защото нито асортимента им беше с нещо уникален, а цените им бяха по-високи от на повечето други. Като цяло бизнес модела им беше тотално сбъркан поне за България. Не предлагаха (поне когато ходих и питах) елементарни услуги от типа на нарязване по желан размер на пдч и мдф плоскости, нито кантиране и т.н. - все неща, които се търсят. За доставката не знам, но се изненадвам, че сега тепърва ще го предлагат - все пак при покупка на повече или по-големи неща би трябвало да може да ти го доставят и т.н.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход