Wizz Air пуска пет нови линии от София през септември
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air пуска пет нови линии от София през септември

Търговският директор на Wizz Air Гергю Арбан: За 2015 г. ще имаме 1.28 млн. места в продажба

Wizz Air пуска пет нови линии от София през септември

Нискотарифният превозвач изпревари "България ер" по брой превозени пътници по международни редовни линии от столичното летище

Калина Горанова
23147 прочитания

Търговският директор на Wizz Air Гергю Арбан: За 2015 г. ще имаме 1.28 млн. места в продажба

© Анелия Николова


Wizz Air пуска пет нови линии от летище София до Италия, Германия и Швейцария, която е нова държава в списъка с полетите от столичната аерогара. От 14 септември нискотарифният превозвач ще лети до Бари, Неапол, Кьолн, Меминген (Мюнхен-запад) и Женева. Това съобщи търговският директор на Wizz Air Гергю Арбан.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията, като еднопосочната цена на самолетния билет за Бари, Неапол и Мюнхен (Меминген) започва от 49.99 лв., а за Кьолн и Женева - от 59.99 лв. Полетите до Бари, Кьолн и Женева ще са понеделник и петък, а тези до Неапол и Мюнхен (Меминген) - сряда и събота.

Нискотарифната авиокомпания базира и още един пети самолет в София, като така капацитетът на компанията за превозени пътници от и до България става 1.28 млн. Нискотарифната авиокомпания е най-активният клиент на летище София през последните няколко години. По данни на летището от края на миналата година Wizz Air вече е изпреварила националния превозвач "България ер" по брой превозени пътници по международни редовни линии от и до столичната аерогара.

Развитие без застой

Wizz Air има полети от и до България от 2005 г., като тогава превозвачът отчита 5 хил. пътници, на следващата година те са 76 хил., през 2011 г. бройката скача над 860 хил., като за изминалата 2014 г те вече са 1.078 млн. Прогнозите за 2015 г. са за 1.28 млн. места в продажба с базиране на петия самолет. Освен полети до София авиокомпанията лети и до Варна и Бургас, маршрутите й до България през 2015 г. с новите 5 дестинации ще станат 27, като очакванията за пазарния й дял общо за страната на база превозени пътници са 21.7%.  

Освен новите линии Wizz Air увеличава и честотите си по 5 съществуващи вече линии от летище София. Това са Лондон, където компанията каца на летище "Лутън" и полетите на седмица стават от 11 на 14. По линията София - Болоня те вече ще са 4 вместо 3, София - Ларнака се увеличават от 3 на 4, а до Дубай и Малта - от 2 на 3. Все още обаче няма новини за нови полети за летище Пловдив, откъдето преди време излезе информация, че водят разговори с превозвача за полети от този юни и това би било глътка въздух за аерогарата. 

Следборсов ръст

В един по-едър мащаб авиопревозвачът оперира в 37 държави, като линиите в продажба са 360 и унгарската нискотарифна авиокомпания има силни позиции в Централна и Източна Европа. Основен акционер в Wizz Air е американският фонд за дялови инвестиции Indigo Partners. Разрастването е част от по-големите планове за експанзия на авиокомпанията, които бяха обявени с излизането й на Лондонската фондова борса на 4 февруари и с очакванията да набере 150 млн. евро, които да послужат за финансиране на разширяването. Плановете предвиждат флотът на компанията да се увеличи от сегашните 54 самолета на 85 през 2017 г. и съответно мрежата му.

Wizz Air пуска пет нови линии от летище София до Италия, Германия и Швейцария, която е нова държава в списъка с полетите от столичната аерогара. От 14 септември нискотарифният превозвач ще лети до Бари, Неапол, Кьолн, Меминген (Мюнхен-запад) и Женева. Това съобщи търговският директор на Wizz Air Гергю Арбан.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията, като еднопосочната цена на самолетния билет за Бари, Неапол и Мюнхен (Меминген) започва от 49.99 лв., а за Кьолн и Женева - от 59.99 лв. Полетите до Бари, Кьолн и Женева ще са понеделник и петък, а тези до Неапол и Мюнхен (Меминген) - сряда и събота.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    alhio avatar :-|
    Ron

    Очаквах нещо конкретно за полети от/до Пловдив. Явно нищо няма да предприемат по тази дестинация.

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Wizz Air са доста добри, но винаги умирам от срам когато видя реакцията на чужденците пристигащи или заминаващи от стария Терминал 1, който обслужва полетите на компанията. Дайте, по дяволите, най-накрая тази авто-гара, пардон, авио-гара на концесия на някоя международна компания, защото летището е първото и последно впечатление за всеки турист посещаващ чужда дестинация, а държавата е лош стопанин (всеки ден се убеждаваме в това).

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    evolutionary avatar :-|
    evolutionary

    Браво!

  • 4
    galleen avatar :-|
    galleen

    До коментар [#2] от "karen_walker":

    Не че нещо но кое точно му е срамното? Малко, чисто и спретнато е. Виждал съм и по-гадни в Европа.

  • 5
    shisharko avatar :-|
    shisharko

    [quote#2:"karen_walker"]Дайте, по дяволите, най-накрая тази авто-гара, пардон, авио-гара на концесия на някоя международна компания,[/quote]

    Абе те хубаво ще я дадат, ония ще я оправят - и ще вдигнат съответно летищните такси. И от WizzAir ще почнат да летят през една ливада някъде около Божурище за по-евтино. Така са нещата в бюджетните авиолинии.

  • 6
    kirilbulgaria avatar :-|
    kirilbulgaria

    1 терминал на летище София наистина е в много лошо състояние и е досто неблагоприветливо за чужденците.. Дано в скоро време да се позакрепи и да се обнови :) Ако е възможно разбира се!

  • 7
    kirilbulgaria avatar :-|
    kirilbulgaria

    Ех дано да има такива статии и за националните ни превозвачи след време ! Преди 10 години до колко много дестинации летяха, а и обслужването по време на полета все още е много добро при нас!

  • 8
    klecho avatar :-|
    klecho

    Наистина, какво му е лошото на Терминал 1, все пак говорим за лоу кост услуги?

    В Мелбърн например, има един терминал 4, където каца лоу кост превозвачът "Тайгър еър". Прилича повече на кооперативен склад, отколкото на терминал (дори пейки няма).

    Обаче, не съм констатирал Тайгър да се оплакват от липса на клиенти...

  • 9
    pesheff avatar :-P
    Пешката

    [quote#2:"karen_walker"]но винаги умирам от срам когато видя реакцията на чужденците пристигащи или заминаващи от стария Терминал 1, който обслужва полетите на компанията.[/quote]

    е тези чужденци ако бяха толкова платежоспособни и важни, що не си хващат редовни авиолинии и да си кацат на Т2?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK