С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 19 мар 2015, 13:58, 7374 прочитания

General Motors спира производството си в Русия

Щатската компания ще продължи да продава луксозни марки на местния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Renault търси ново бъдеще за бизнеса си в Русия

Въпреки успехите си директорът на "АвтоВАЗ" Бо Анденрсън бе принуден да се оттегли

14 апр 2016

Обезценяването на рублата удря руската автомобилна индустрия

Зависимостта от вносни части елимира предимствата от слабата валута

18 авг 2015

Chevrolet Camaro влезе с рекорди в шестото си поколениe

Автомобилът е най-мощният и най-икономичният правен досега

21 май 2015

Канада продава дела си в General Motors - очаква 2.7 млрд. долара за него

Премиерът Стивън Харпър търси нов източник на средства за предизборните си обещания

7 апр 2015

Руският фондов пазар се възстановява въпреки санкциите

Компаниите на Московската борса се представят по-добре от конкурентите

23 мар 2015

General Motors увеличава обратните изкупувания на акции

Производителят на автомобили постигна споразумение с акционери активисти

9 мар 2015

Opel ще насочи производството си към САЩ

Европейското подразделение на General Motors се преориентира към марката Buick

12 яну 2015

Автомобилният сектор обръща поглед към по-възрастните шофьори

Производителите адаптират колите си, за да отговорят на потребностите на т.нар. сребърно поколение

10 ное 2014
Защо компанията променя стратегията си

- Регулаторен натиск
- Икономическа несигурност
- Слаби прогнози за продажбите на автомобили в Русия
General Motors (GM) затваря завода си за сглобяване на автомобили в Русия и свива предлаганите в страната модели, съобщава Wall Street Journal. Тази промяна в стратегията на компанията се дължи на регулаторния натиск, икономическата несигурност и слабите прогнози за продажбите на автомобили в Русия. В официално съобщение на компанията се казва, че тя е преразгледала плановете си за присъствие в Русия, за да "избегнем сериозни инвестиции в пазар с неясна дългосрочна перспектива".

Щатската компания планира да излезе на печалба от операциите си в Европа след поредица от годишни загуби, продължили над десетилетие. Проблемите за сектора в Русия се превръщат в пречка пред тази цел. Продажбите на автомобили в страната са спаднали с 10% през 2014 г., като негативната тенденция се засилва в първите месеци на тази година на фона на слабата икономика и обезценката на рублата.


Американската компания е вложила в производството и в дилърската си мрежа в страната близо 450 млн. долара. Марките Opel и Chevrolet (частично) първи ще излязат от пазара, като това ще засегне около 300 дилърски центъра и вероятно ще бъдат закрити до 160 сервиза.

Изтегляне от пазара

Големите автомобилни компании дълго залагаха на Русия като на един от най-обещаващите развиващи се пазари. Компаниите от сектора обаче бяха обременени с по-високи ангажименти за капитала и производството с въвеждането на нова регулаторна схема преди няколко години. Заради съчетанието между тези фактори и икономическата криза ръководството на GM е взело решение да пренасочи ресурсите си другаде. В резултат на това в средата на годината ще спре производството в завода на компанията в Санкт Петербург, където работят 1000 души. GM също така ще прекрати споразумението си с руската компания ГАЗ за производство на превозни средства от марката Chevrolet.



"Не става въпрос само за текущите условия, но също и за дългосрочните перспективи за пазара от гледна точка на плановете ни за инвестиции", заявява президентът на GM Дан Амман. Други компании като Nissan Motor са прибягвали до спиране на производството в страната за период от няколко седмици, но решението на GM е най-драстичната реакция на кризата, обявявана досега.

До края на годината GM ще изтегли марката си Opel от пазара и ше намали значително предлаганите модели от марката Chevrolet. Компанията възнамерява да продължи да внася на руския пазар луксозни модели като Chevrolet Corvette и Chevrolet Tahoe, както и моделите от марка Cadillac. Въпреки кризата търсенето на луксозни марки в Русия се запазва, което се вижда и от продажбите на конкуренти като Daimler. GM също така ще запази съвместното си предприятие с руската компания "АвтоВАЗ" за производство и продажба на модела Chevrolet NIVA.

Заводът в Санкт Петербург е най-мащабният проект на GM в Русия - той беше започнат през 2006 г. и заработи две години по-късно с проектна мощност от 100 хил. коли годишно. През 2014 г. обаче предприятието започна все по-често да спира, съкратен беше една трета от персонала. Компанията има завод за сглобяване и в Калининград, който спря работа през февруари.

Регулаторна тежест

Дан Амман посочва като основна пречка за бизнеса регулаторната среда в Русия. Според правилата за автомобилната индустрия компаниите трябва да отговарят на редица изисквания, включително производство на поне 300 хил. превозни средства годишно, за да не бъдат облагани с данъци за внасяните от чужбина части.

В резултат на решението си GM ще бъде натоварена с извънредни разходи като преструктуриране на дилърската мрежа, обезщетения за отменени договори и др. Общата стойност на тези разходи се изчислява на 600 млн. долара, като около 200 млн. от тях няма да бъдат плащани в брой. По-голямата част от извънредните плащания ще бъдат включени във финансовия отчет за първото тримесечие.

Изтеглянето от Русия е поредното в серия от мерки за намаляване на присъствието на американската компания на европейския пазар. GM се отказа да налага марката си Chevrolet в региона и вместо това фокусира усилията си върху развитието на Opel.

Досега от Русия са си тръгвали компании като Seat и Dodge, но те нямаха местно производство. В четвъртък източник на Reuters обяви, че и корейците от Sollers спират да сглобяват във Владивосток автомобилите SsangYoung. Говорител на компанията каза, че спира износът за Русия, но не уточни дали става дума за компоненти за сглобяването им или за пълен отказ от руския пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

BlackBerry купува компания за изкуствен интелект и киберсигурност BlackBerry купува компания за изкуствен интелект и киберсигурност

Канадската IT компания купува Cylance в сделка за 1.4 млрд. долара

19 ное 2018, 229 прочитания

Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа

"Амбицията ни е да изнасяме в чужбина висок клас стойностни услуги", казва Орлин Дочев, управляващ партньор в българската консултантска компания

19 ное 2018, 875 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕЦБ и ЕС увеличават натиска върху Гърция

Европейски лидери предупреждават Атина, че търпението им се изчерпва

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Новата сграда на Брендо

Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Канадци купиха златен проект до Ивайловград, търси се сепаратор на софийския боклук, арест за най-богатия македонец

Емисия

DAILY @7AM // 19.11.2018 Прочетете