С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 19 мар 2015, 13:58, 7574 прочитания

General Motors спира производството си в Русия

Щатската компания ще продължи да продава луксозни марки на местния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Защо компанията променя стратегията си

- Регулаторен натиск
- Икономическа несигурност
- Слаби прогнози за продажбите на автомобили в Русия
General Motors (GM) затваря завода си за сглобяване на автомобили в Русия и свива предлаганите в страната модели, съобщава Wall Street Journal. Тази промяна в стратегията на компанията се дължи на регулаторния натиск, икономическата несигурност и слабите прогнози за продажбите на автомобили в Русия. В официално съобщение на компанията се казва, че тя е преразгледала плановете си за присъствие в Русия, за да "избегнем сериозни инвестиции в пазар с неясна дългосрочна перспектива".

Щатската компания планира да излезе на печалба от операциите си в Европа след поредица от годишни загуби, продължили над десетилетие. Проблемите за сектора в Русия се превръщат в пречка пред тази цел. Продажбите на автомобили в страната са спаднали с 10% през 2014 г., като негативната тенденция се засилва в първите месеци на тази година на фона на слабата икономика и обезценката на рублата.


Американската компания е вложила в производството и в дилърската си мрежа в страната близо 450 млн. долара. Марките Opel и Chevrolet (частично) първи ще излязат от пазара, като това ще засегне около 300 дилърски центъра и вероятно ще бъдат закрити до 160 сервиза.

Изтегляне от пазара

Големите автомобилни компании дълго залагаха на Русия като на един от най-обещаващите развиващи се пазари. Компаниите от сектора обаче бяха обременени с по-високи ангажименти за капитала и производството с въвеждането на нова регулаторна схема преди няколко години. Заради съчетанието между тези фактори и икономическата криза ръководството на GM е взело решение да пренасочи ресурсите си другаде. В резултат на това в средата на годината ще спре производството в завода на компанията в Санкт Петербург, където работят 1000 души. GM също така ще прекрати споразумението си с руската компания ГАЗ за производство на превозни средства от марката Chevrolet.



"Не става въпрос само за текущите условия, но също и за дългосрочните перспективи за пазара от гледна точка на плановете ни за инвестиции", заявява президентът на GM Дан Амман. Други компании като Nissan Motor са прибягвали до спиране на производството в страната за период от няколко седмици, но решението на GM е най-драстичната реакция на кризата, обявявана досега.

До края на годината GM ще изтегли марката си Opel от пазара и ше намали значително предлаганите модели от марката Chevrolet. Компанията възнамерява да продължи да внася на руския пазар луксозни модели като Chevrolet Corvette и Chevrolet Tahoe, както и моделите от марка Cadillac. Въпреки кризата търсенето на луксозни марки в Русия се запазва, което се вижда и от продажбите на конкуренти като Daimler. GM също така ще запази съвместното си предприятие с руската компания "АвтоВАЗ" за производство и продажба на модела Chevrolet NIVA.

Заводът в Санкт Петербург е най-мащабният проект на GM в Русия - той беше започнат през 2006 г. и заработи две години по-късно с проектна мощност от 100 хил. коли годишно. През 2014 г. обаче предприятието започна все по-често да спира, съкратен беше една трета от персонала. Компанията има завод за сглобяване и в Калининград, който спря работа през февруари.

Регулаторна тежест

Дан Амман посочва като основна пречка за бизнеса регулаторната среда в Русия. Според правилата за автомобилната индустрия компаниите трябва да отговарят на редица изисквания, включително производство на поне 300 хил. превозни средства годишно, за да не бъдат облагани с данъци за внасяните от чужбина части.

В резултат на решението си GM ще бъде натоварена с извънредни разходи като преструктуриране на дилърската мрежа, обезщетения за отменени договори и др. Общата стойност на тези разходи се изчислява на 600 млн. долара, като около 200 млн. от тях няма да бъдат плащани в брой. По-голямата част от извънредните плащания ще бъдат включени във финансовия отчет за първото тримесечие.

Изтеглянето от Русия е поредното в серия от мерки за намаляване на присъствието на американската компания на европейския пазар. GM се отказа да налага марката си Chevrolet в региона и вместо това фокусира усилията си върху развитието на Opel.

Досега от Русия са си тръгвали компании като Seat и Dodge, но те нямаха местно производство. В четвъртък източник на Reuters обяви, че и корейците от Sollers спират да сглобяват във Владивосток автомобилите SsangYoung. Говорител на компанията каза, че спира износът за Русия, но не уточни дали става дума за компоненти за сглобяването им или за пълен отказ от руския пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не парите, а правилният екип е най-оскъдният ресурс в един млад бизнес Не парите, а правилният екип е най-оскъдният ресурс в един млад бизнес

Джеф Хофман, сериен предприемач и лектор на Digitalk 2019

22 май 2019, 189 прочитания

CEZ продава бизнеса си и в Румъния според източници на местна медиа CEZ продава бизнеса си и в Румъния според източници на местна медиа

Стъпката е част от глобалната стратегия на компанията и преструктурирането на бизнеса й

22 май 2019, 434 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕЦБ и ЕС увеличават натиска върху Гърция

Европейски лидери предупреждават Атина, че търпението им се изчерпва

"Хладилника" - пилотният нов квартал на София

Общината и инвеститорите са в безпрецедентен диалог за бъдещето на квартала

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София