Yahoo се оттегля от Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo се оттегля от Китай

Yahoo се оттегля от Китай

Интернет гигантът се опитва да преструктурира световните си операции

Юлиян Арнаудов
3584 прочитания

© DENIS BALIBOUSE


Интернет гигантът Yahoo обяви, че затваря офисите си в Китай, като част от стратегията си за консолидация на операциите си по света. Тя има за цел да оптимизира разходите на компанията и да се върне към ефективна печалба. Последното звено на Yahoo, което функционира в Китай и което ще бъде затворено, е развоен център в Пекин. Американската компания продаде всички останали операции на китайския гигант Alibaba през 2005 г. Според говорителя на Yahoo около 350 работни места ще бъдат съкратени вследствие на затварянето на развойния център, съобщава BBC.

"Постоянно правим промени, за да оптимизираме ресурсите, с които разполагаме, и да засилим взаимодействието и иновациите на нашия бизнес", пишат от Yahoo в официалното прессъобщение.

Новината за затварянето на развойния център бързо се разпространи в Китай. Така пред сградата му агенция за набиране на персонал започна PR кампания, като предлагаше на съкратени нови работни места. Но много от служителите просто ги подминаваха, пише BBC.

Преструктуриране на бизнеса

Със закриването на развойното звено Yahoo завършва процеса по бързо изтегляне от китайския пазар. През 2013 г. компанията спря да предлага услуги на потребителите в Китай на своята електронна поща.

Основната причина американската компания да вземе решение за изтегляне от страната е стремежът за оптимизация на разходите. Компанията трудно поддържа ръст на приходите, тъй като е подложена на усилена конкуренция от интернет гиганти като Google. Yahoo се опитва да се адаптира към новите предпочитания на потребителите да използват мобилни устройства, където приходите от реклама са доста по-ниски.

Като резултат от това главният изпълнителен директор на компанията Мариса Майер предприе редица придобивания, за да диверсифицира портфолиото на дружеството и да добави нови източници на постъпления.

По-рано тази година Yahoo обяви плановете си да продаде дела си в Alibaba – китайския интернет гигант, който в момента се оценява на над 30 млрд. долара. Американската компания също така притежава и значителен дял в Yahoo Japan. Към края на 2014 г. Yahoo разполага с около 12.5 хил. служители по целия свят.

Трудният пазар

Интернет компанията не е първата, която започна поетапно изтегляне от Китай. Google частично затвори част от операциите си през 2010 г., след като влезе в конфликт с китайското правителство относно филтрирането на сайтове и информация в глобалната мрежа. По-рано през тази година разработчикът на игри Zynga затвори офиса си в страната и съкрати над 70 служители, след като не успя да се справи с местната конкуренция.

Това се потвърждава и от думите на Шон Рейн, управляващ партньор в China Market Research. В Китай наистина има добри предприемачи в интернет бизнеса и те са способни да реагират бързо на новите тенденции, обяснява Рейн.

Интернет гигантът Yahoo обяви, че затваря офисите си в Китай, като част от стратегията си за консолидация на операциите си по света. Тя има за цел да оптимизира разходите на компанията и да се върне към ефективна печалба. Последното звено на Yahoo, което функционира в Китай и което ще бъде затворено, е развоен център в Пекин. Американската компания продаде всички останали операции на китайския гигант Alibaba през 2005 г. Според говорителя на Yahoo около 350 работни места ще бъдат съкратени вследствие на затварянето на развойния център, съобщава BBC.

"Постоянно правим промени, за да оптимизираме ресурсите, с които разполагаме, и да засилим взаимодействието и иновациите на нашия бизнес", пишат от Yahoo в официалното прессъобщение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    pavel09 avatar :-|
    pavel09

    Google translate

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Грешка Арнаудов изречение статия първото още ...

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK