Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 мар 2015, 17:45, 3746 прочитания

Най-големите пивовари ще обявяват калориите върху етикетите

Производителите на бира подкрепят подготвяните промени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети с хранителните стойности на алкохолните напитки вероятно ще се превърнат в норма, след като четирите най-големи производителя на бира в света подкрепиха плановете за обявяване на броя на калориите на продуктите си. Промяната ще засегне първо Европа, а впоследствие вероятно и САЩ, пише Wall Street Journal.

Сдружението на пивоварите в Европа Brewers of Europe обяви, че някои негови членове скоро ще започнат да вписват калорийната стойност на етикетите. Сред компаниите, приели тази промяна, са Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg, последните две от които имат бизнес и в България.


Потребителски натиск

Производителите на алкохол са поставени под натиск да последват примера на хранителната индустрия и да предоставят повече информация за продуктите си. Тази тенденция е особено силна на развитите пазари, където потребителите във все по-често вземат предвид здравословни фактори при покупките си. Според проучвания на International Food Information Council Foundation от миналата година 71% от потребителите в САЩ се влияят от "здравословността" на продуктите спрямо 58% през 2010 г.

През миналата седмица най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo обяви, че ще започне да обявява калорийните стойности на някои свой продукти като водка Smirnoff и бира Guinness. Продуктите с нови етикети се очаква да се появят в магазините в САЩ до два месеца.



Някои пивовари вече публикуват такава информация на своите сайтове, като SABMiller го прави още от 2008 г. Новите договорки обаче ангажират производителите да предлагат стандартизирана разбивка на хранителните стойности на продуктите, продавани в Европейския съюз – включително калориите, мазнините, въглехидратите и солта, съдържащи се в 100 милиграма течност. Според проучване на германската изследователска фирма GfK едва 6% от потребителите в страната имат представа за броя калории в бирата със средно алкохолно съдържание.

Компаниите заявяват, че целта им е да увеличат информираността на потребителите. Експерти от сектора обаче изтъкват, че този ход представлява опит да се изпреварят регулаторите на фона на ограниченията, предприети срещу напитки и храни с високо съдържание на захар и мазнини. Действащите закони в ЕС изключват напитките с алкохолно съдържание от над 1.2% от продуктите, за които трябва да се предоставя информация за съставките и хранителните стойности.

За пивоварите следващият пазар, на който трябва да въведат такива стандарти, е САЩ, отбелязва Франсоа Соневил, анализатор в Rabobank. Той изтъква нарастващата популярност на сайдера на този пазар, където се рекламира като безглутенов продукт. "Въпрос на време е бирените марки в САЩ да започнат да обявяват хранителните стойности. Те знаят, че трябва да са отворени по този въпрос и да действат заедно", изтъква анализаторът.

Етикет или онлайн

Според предложенията за европейския пазар компаниите имат свобода да решават каква част от информацията ще бъде отпечатвана на етикетите и каква ще се се публикува онлайн. Минималното изискване е на етикета да е посочен линк към сайта с пълната информация. Според генералния секретар на Brewers of Europe Пиер-Оливие Бергерон повечето компании ще предоставят детайлна информация на етикетите в името на по-добрата комуникация с потребителите.

Не всички производители на алкохол подкрепят идеите за включване на такава информация в етикетите. Pernod Ricard, която е втората най-голяма алкохолна компания в света по продажби, заявява, че не се противопоставя на публикуването на тази информация онлайн или чрез мобилни приложения, но смята, че "етикетите не са най-подходящата платформа за това".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 234 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 476 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК разреши на германската PHW да купи част от "Лудогорско пиле"

Очаква се сделката да доведе до разширение на задграничните пазари на българското дружество

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10