BILLA: Продавачът се продава

Германската верига заедно с PENNY се готви за изтегляне от България. Опашката е от двама

Veni, vidi, vici - дойдох, видях, победих. С малки разминавания в очакванията за времевия хоризонт между втората и третата стъпка, така големите чуждестранни вериги си представят проникването си на малък пазар като българския. Особено когато става въпрос за най-мощните от тях - организира се мащабно навлизане, наливат се милиони за наемане и покупка на площи и маркетинг, а заложеният резултат е голям пазарен дял, определена печалба на даден етап и по възможност лидерска позиция. Ако това не се случи за планираното време - няма смисъл. Следва продажба на бизнеса и насочване към нов пазар. В крайна сметка за концерни с обороти от десетки милиарди евро пазар като тукашния няма как да е стратегически.

Конкретно в случая на германската REWE с веригите й BILLA и PENNY в България е настъпил именно моментът на изхода. Компанията дойде, видя, не победи и предпочита да не инвестира повече в името на скромна печалба и трудно бъдеще. Затова и от няколко месеца върви процедура за продажба на обектите с двете марки. Новото сега е, че процесът сериозно напредва, има конкретни подадени оферти и реален шанс до два месеца да има договорена сделка. Компаниите, ангажирани с процедурата, предпочитат да отричат или да отказват коментари, но информацията на "Капитал" по темата бе потвърдена от пет различни източника. А според нея, ако продажбата стане факт, тя ще е ако не водеща, то сред номинираните за сделка на годината, поне като размер.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове