Водещи европейски автопроизводители са заплашени от глоби
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Водещи европейски автопроизводители са заплашени от глоби

Водещи европейски автопроизводители са заплашени от глоби

Те може да не спазят целите на ЕС за изпусканите вредни емисии

2800 прочитания

© Reuters


Водещи европейски автопроизводители все още трябва да постигнат значителен напредък, за да намалят количеството въглеродни емисии и така да избегнат глоби за милиарди евро от Брюксел, пише Financial Times.

Според доклад, с който разполага изданието, проследяващ прогреса на 13-те водещи автопроизводители по продажби в Европа, трите германски компании Volkswagen, Daimler и BMW, както и базираната във Великобритания Jaguar Land Rover са на път да пропуснат целите, заложени от ЕС. Те са едни от най-строгите в света и според тях компаниите трябва да постигнат средно емисии от 95 грама въглероден диоксид на километър до 2020-2021 г.

Големи предизвикателства

Но докладът на PA Consulting показва предизвикателствата, пред които са изправени европейските автопроизводители, тъй като търсенето на SUV-та се покачва, а това на хибридни и електрически коли е ограничено. Изследването взема предвид средното тегло и изпусканите вредни емисии от автомобилите, произведени между 2007 и 2013 г., като изчислява и "суперкредитите", получавани от компаниите за продажбата на електромобили. След това PA Consulting, които работят с много от водещите автопроизводители и доставчици на авточасти, прогнозира продажбите в периода 2014 - 2021 г., като се позовава на плановете на компаниите за електрификация, оптимизация на двигателите и намаляване на теглото на колите.

Според доклада автопроизводители като Renault, PSA Peugeot Citroën, Toyota и Fiat Chrysler Automobiles ще успеят да спазят заложените цели, а Hyundai, Ford, General Motors и Nissan са близо до постигането им. Но трите германски марки и Jaguar Land Rover ще надминат целите с по 4 грама или повече.

В този случай те са заплашени от глоби в размер на 95 евро за всеки грам, надминаващ целите, умножено по годишните им продажби в Европа. Това означава, че Volkswagen може да бъде глобен до 1 млрд. евро през първата година, след като целите са поетапно въведени. "Те не се тревожат толкова от глобите, колкото от вредата върху репутацията и престижа им", казва Томас Гьотел, един от авторите на доклада.

Нови технологии

Четирите автопроизводителя отказват коментар, тъй като все още преглеждат подробно доклада, но подчертават, че са отдадени на спазването на целите. Volkswagen многократно обеща да направи това и този месец заяви, че проучва нови технологии. Според компанията намаляването на всеки грам въглероден диоксид в европейския им автопарк струва почти 100 млн. евро годишно.

BMW заявиха, че в скоро време ще представят нови ефективни модели като нови хибриди, както и допълнителни подобрения на бензиновите и дизеловите си модели. Daimler, които са собственик на Mercedes-Benz и Smart, обявиха, че до 2017 г. ще разполагат с 10 плъгин хибрида в портфолиото си. "Но клиентите трябва да ги купуват. Не ни помага, ако имаме чудесни хибриди в шоурума, но клиентите купуват друго", заявяват от компанията.

Грег Арчър от европейската неправителствена организация Transport & Environment обаче твърди, че автопроизводителите могат да намалят емисиите, като подобрят двигателите с вътрешно горене и аеродинамиката. "Аргументът, че трябва да се продават много електрически коли, за да спазят целите си, не почива върху фактите", казва Арчър.

Водещи европейски автопроизводители все още трябва да постигнат значителен напредък, за да намалят количеството въглеродни емисии и така да избегнат глоби за милиарди евро от Брюксел, пише Financial Times.

Според доклад, с който разполага изданието, проследяващ прогреса на 13-те водещи автопроизводители по продажби в Европа, трите германски компании Volkswagen, Daimler и BMW, както и базираната във Великобритания Jaguar Land Rover са на път да пропуснат целите, заложени от ЕС. Те са едни от най-строгите в света и според тях компаниите трябва да постигнат средно емисии от 95 грама въглероден диоксид на километър до 2020-2021 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK