Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2015, 11:29, 21308 прочитания

Debenhams ще отвори втори магазин в България

Локацията за него още не е определена, но веригата избира между Варна, София и Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
18
нови магазина от веригата ще бъдат открити в Югоизточна Европа през следващите две години
Луксозната британска верига за дрехи и аксесоари Debenhams ще отвори втори магазин в България, в един от градовете София, Варна или Бургас. Компанията откри първия си обект в страната в софийския Bulgaria Mall през декември 2012 г. За намеренията за втори магазин съобщи пред "Капитал Daily" Майлс Самърфийлд, собственик на българското дружество MRPI, което от две години държи франчайз правата на веригата в Югоизточна Европа. Локацията на новия магазин още не е избрана. Фирмата обмисля да излезе извън столицата и затова изследва пазарите във Варна и Бургас. Планът за отварянето на още магазини Debenhams е част от мащабна експанзия, която MRPI ще осъществи в региона. През следващите две години фирмата планира да открие 18 нови обекта в Хърватия, Румъния и други балкански страни.

Състезание между столици

Преди броени дни българското дружество откри нов магазин от веригата в Bucharest Mall в румънската столица. Първият магазин на Debenhams в Букурещ е бил отворен още през 2007 г. с участие на местната компания RTC Holding, но през 2013 г. луксозната верига напуска румънския пазар. Тогава представителите на марката посочиха като основни причини за оттеглянето си ниската покупателна способност на румънците и недобрите икономически условия в страната. Само две години по-късно MRPI отново има планове за още два магазина в Румъния. Откриването на втория магазин в Букурещ вече е насрочено за 21 септември тази година в мол Plaza. В момента текат финални преговори и за отварянето на още един магазин Debenhams в Букурещ през 2016 г. Самърфийлд споделя, че макар MRPI дa e българска компания, има сериозни причини да инвестира именно в Румъния. "Пазарът там е много по-силен, отколкото в България. За никого не е тайна, че и печалбите там са доста по-големи", казва той. В България има прекалено много магазини, вериги, молове и това прави пазара доста конкурентен. Ако трябва да сравним София и Букурещ, там има много "по-малко търговски вериги на квадратен метър", коментира Самърфийлд. "Румънската столица също се променя и през следващите месеци там е планирано откриването на няколко мола, но все пак ситуацията е доста по-различна от тази в София", каза изпълнителният директор на MRPI.


На родния пазар

Debenhams влезе на българския пазар в края на 2012 г. чрез договор за франчайз. Представител на марката за страната първоначално е Рой Кембъл, познат като мениджър на "Национални дистрибутори", чрез дружеството "Канопус инвестмънтс". MRPI придоби фирмата и франчайз правата на веригата през 2013 г. Българската компания е и инвеститорът в Bulgaria Mall. Според изпълнителният й директор Майлс Самърфийлд молът подобрява финансовите си резултати, но Debenhams все още само покрива разходите си. "
Макар пазарът в България да е сложен, смятаме, че сега е времето да се инвестира. Според нас търговските вериги тук имат бъдеще и поради това придобихме франчайз правата преди около две години", каза Самърфийлд. Избирането на локацията на втория магазин в страната вече е в процес. От една страна, се търси добро разположение на търговския обект в подходяща за това зона. Поради значителната площ на универсалния магазин се търсят и свободни между 3000 и 5000 кв.м площ в столицата или в градовете Варна и Бургас.

Концепцията на Debenhams
Концепцията на британската верига е за изграждане на т.нар. department stores – търговски обекти от типа на универсалните магазини. В продуктовата гама влизат широк кръг стоки на различни марки и от различни типове – облекла, стоки за дома, козметика и аксесоари. Веригата оперира със собствени обекти във Великобритания, Ирландия и Дания, както и с договори за франчайз с останалите 25 страни, в които присъства. Акциите на компанията се търгуват на Лондонската фондова борса, а според проучване на Deloitte през 2012 г. Debenhams е сред първите 250 световни компании, занимаващи се с търговия на дребно. Сред портфолиото от търговски марки, които се предлагат в магазина, са Ted Baker, Armani, Givenchy, Gucci, Marc Jacobs и още много други световноизвестни модни марки. Досега Debenhams беше представена в Югоизточна Европа единствено с магазина в София, разположен на три нива върху 2800 кв.м в мола на бул. "България". От дни на Балканите работи и магазинът в румънската столица, а медиите в северната ни съседка съобщават, че за откриването му са вложени над 1 млн. евро.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чирпанската тайна на българската бира Чирпанската тайна на българската бира

Базираната в града "Булмалц" е най-големият производител на малц за пивоварната индустрия в страната

5 апр 2020, 20 прочитания

Предприемачът, който завладя парафина Предприемачът, който завладя парафина

Старозагорската "Евриком" е най-големият производител на восъчни смеси у нас

5 апр 2020, 97 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бизнес новини от света

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10