Виртуалната арена на героите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Виртуалната арена на героите

Според Веселин Ханджиев компютърните игри не са източник на агресия и насилие при децата

Виртуалната арена на героите

Компютърната игра Arena of fate ще излезе на пазара до два месеца

7204 прочитания

Според Веселин Ханджиев компютърните игри не са източник на агресия и насилие при децата

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


"Капитал Daily" разказва корпоративните истории на компаниите, които бяха отличени в Националния конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. Той се организира за десета поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации". За "Иновативни технологии в традиционни сектори" наградата получи "Аглика трейд", която "Капитал Daily" вече представи. Бяха описани и наградените образователен софтуер Jumpido, биодесертите Roobar, надуваемите снегоходки Small Foot, софтуерната компания "Мусала софт", екосъобразена система за унищожаване на химичните остатъци на домакинствата на "Балбок инженеринг" и IT компанията "Онтотекст".

Представяли ли сте си някога Червената шапчица в двубой срещу Робин Худ? Или Джак Изкормвачa да се отбранява с пълни сили от Никола Тесла, който в крайна сметка да го победи? Може би ви звучи странно и неразбираемо, но съвсем скоро всеки ще има възможност да разиграва тези и много други персонажи в иновативната онлайн мултиплеър игра Arena of fate. В продължение на повече от три години, компанията "Крайтек Блек сий" разработва стратегическата компютърна игра, в която познати герои от историята, митологията и приказките притежават свръхестествени способности, с помощта на които се атакуват помежду си. В тазгодишния Национален конкурс за иновативно предприятие Arena of fate спечели първа награда в категорията иновативна дигитална игра.

Ударно начало

В средата на 90-те години, когато интернет тепърва навлиза в България, програмистът Веселин Ханджиев започва работа върху първата българска комерсиална компютърна игра "Цар". Тогава той е част от екипа на компанията Haemimont Games, чиято основна дейност е създаване на стратегически видеоигри. "Цар" бележи успех както у нас, така и по света и към днешна дата е все още активна за почитателите й.

Убеден в развитието на компютърните игри и уменията на българските разработчици, през 2001 г. Веселин Ханджиев основава компанията "Крайтек Блек сий" с екип от едва трима души. Техният първи проект е стратегическата игра Knights of honor, която излиза на пазара през 2004 г. В нея целта на играча е да създаде държава, която да разширява и укрепва, воювайки със съперниците си. Четири години по-късно немската "Крайтек" купува българската компания и придобива всичките й дялове. С офиси в България и Франкфурт и екип от вече над 100 души, Веселин Ханджиев предприема следващия голям проект – разработване на играта Arena of fate. "В началото искахме да създадем масив мултиплеър игра, но впоследствие се преориентирахме към популярния жанр Multiplayer Online Battle Arena (MOBA), където срещаме световни конкуренти като игрите League of Legends и Dota 2", разказва основателят Ханджиев.

Желанието на разработчиците е да създадат игра, която да е съчетание между фантастична схватка и голямо спортно събитие, провокиращо в играчите силни емоции на вълнение и адреналин. Действието се развива на голямо игрище – арена, където два отбора от по 5 души провеждат битка помежду си, а на заден план се чуват възгласите на многобройна ентусиазира публика, която ги подкрепя. В комбинация с това програмистите решават максимално да улеснят и същевременно заинтригуват любителите на компютърни игри, предоставяйки им избор от известни герои от различни приказки, легенди, митове или дори история. "Казахме си - защо да измисляме нови герои, при положение че вече имаме такива. Като започнем от велики пълководци и стигнем до гениални учени, които създават повод за гордост и са разпознаваеми от всекиго", обяснява Веселин Ханджиев. Някои от фигурите в Arena of fate обаче са отрицателни персонажи, които според екипа на компанията са също по свой начин колоритни и интересни. Всеки от тях разполага с индивидуални и специфични за образа си умения, които играчите ще могат да развиват по време на схватката. Към момента разработчиците са включили над 30 герои, част от които са Ал Капоне, магьосникът Мерлин, Мулан, Шерлок Холмс и др. Целта им е след официалното пускане на играта всяка седмица да добавят по един нов персонаж към избора.

Правилата на играта

В началото на Arena of fate играчите разполагат с възможност за избор на 3 от общо 5 автоматично предложени герои. На виртуалната арена стъпват два отбора, всеки от тях, съставен от 5 различни играчи. Едно от условията е в един отбор да няма двама еднакви герои, за да бъде разнообразна и интересна битката. Това, с което Arena of fate се различава от конкурентите си, е, че има фиксирано време за продължителността на една игра – 20 минути. По този начин играчите ясно знаят кога започва и кога ще приключи епичната схватка, което спомага за отработване на стратегия и предприемане на рискове от страна на отборите. "Обособеното времетраене е от полза на играчите и за организирането на личното им време. Всеки може да прецени кога и в колко точно игри да се включи. Също имаме възможност да правим програми и да организираме турнири за различни държави по света", разяснява Ханджиев. Всяка битка е условно разделена на 4 части от по 5 минути, между които няма паузи, но се случват нови неща на арената. В зависимост от представянето и уменията си отборите печелят точки, като максималният им брой е 10. Първите, достигнали този резултат, са победители. Колкото по-добре се представя един играч, толкова повече нови герои ще отключва. В Arena of fate любителите на компютърни игри ще имат възможност и да си създават клубове, с които да се представят и състезават. Възрастовото ограничение за играчите е 12+ години, защото "някои герои просто не могат да бъдат представени в по-лека светлина". Според Веселин Ханджиев компютърните игри не са източник на агресия и насилие при децата, а напротив - те развиват пространственото им мислене и стратегическите им умения. "Разбира се, трябва да има баланс между компютърните игри и всичко останало. Те не трябва да бъдат за сметка на физическа дейност, учене или четене на книги", казва той.

Очаквайте скоро

Стратегическата компютърна игра ще бъде официално пусната на пазара до най-много два месеца, уверяват от компания. Тя ще е безплатна за играчите и ще може да се инсталира на компютри среден клас, без специфични характеристики. Платени ще бъдат единствено специфични предмети на героите, които им придават по-различна и разпознаваема визия, но не и допълнителни умения. "Подготвени сме Arena of fate да се играе от милиони потребители по цял свят и се надяваме да се нареди в топ 3 на игрите от този жанр", казва основателят й. Според екипа, разработил играта обаче, най-голямото признание за добре свършената работа ще бъдат удовлетворението на играчите и положителните им емоции.

 
"Капитал Daily" разказва корпоративните истории на компаниите, които бяха отличени в Националния конкурс за иновативно предприятие на 2014 г. Той се организира за десета поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации". За "Иновативни технологии в традиционни сектори" наградата получи "Аглика трейд", която "Капитал Daily" вече представи. Бяха описани и наградените образователен софтуер Jumpido, биодесертите Roobar, надуваемите снегоходки Small Foot, софтуерната компания "Мусала софт", екосъобразена система за унищожаване на химичните остатъци на домакинствата на "Балбок инженеринг" и IT компанията "Онтотекст".

Представяли ли сте си някога Червената шапчица в двубой срещу Робин Худ? Или Джак Изкормвачa да се отбранява с пълни сили от Никола Тесла, който в крайна сметка да го победи? Може би ви звучи странно и неразбираемо, но съвсем скоро всеки ще има възможност да разиграва тези и много други персонажи в иновативната онлайн мултиплеър игра Arena of fate. В продължение на повече от три години, компанията "Крайтек Блек сий" разработва стратегическата компютърна игра, в която познати герои от историята, митологията и приказките притежават свръхестествени способности, с помощта на които се атакуват помежду си. В тазгодишния Национален конкурс за иновативно предприятие Arena of fate спечели първа награда в категорията иновативна дигитална игра.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK