С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2015, 16:18, 7817 прочитания

Smart Collect влиза на пазара за събиране на междуфирмени дългове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията ще се стреми да отговори на нарастващата потребност на фирмите от професионално събиране на вземанията
Агенция за събиране на вземания (АСВ) основа дъщерно дружество Smart Collect, което ще събира просрочени задължения на юридически лица в България. Целта на компанията е да се нареди сред лидерите на този пазар на фона на все по-нарастваща междуфирмена задлъжнялост в страната. По данни от проучване на "Ипсос България" по поръчка на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБГ) подадените от бизнеса към колекторите заявки за събиране на междуфирмени дългове са се увеличили от 18.9 млн. лв. през 2013 г. до 46.4 млн. лв през 2014 г. Очакванията на агенцията са, че търсенето на тази услуга ще нарасне през 2015 г., тоест пазарът се развива.

Уреждане на вземания между юридически лица


Услугите на Smart Collect са насочени към събирания на вземания между юридически лица, включително и такива на кредитни институции (банки) от техни клиенти – юридически лица. По този начин те разширяват бизнеса на Агенция за събиране на вземания, която изкупува дългове на физически лица към банки, финансови институции, доставчици на комунални и телекомуникационни услуги и др. Smart Collect е член на Асоциацията на колекторските агенции в България и има мрежа от юрисконсулти в цялата страна. "Чрез нас бизнесът в България може да подобри платежоспособността си и едновременно с това да запази авторитета и добрите си отношения със своите партньори и контрагенти", заявява Ева Венциславова, мениджър проекти на компанията. От Smart Collect не прогнозират какъв точно пазарен дял искат да достигнат, защото пазарът е разпокъсан и няма достатъчно статистически данни, но заявяват, че амбициите на компанията са да се нареди сред лидерите в своя сегмент (за юридически лица) по подобие на компанията майка АСВ. Освен в България Smart Collect ще предоставя услуги по събиране на дългове и в други европейски страни чрез международни партньори, а в Румъния чрез Debt Collection Agency S.R.L. - част от групата на Агенция за събиране на вземания.

Просрочените задължения на бизнеса в България се увеличават

Според Мартин Деспов, управител на Smart Collect, дълговете на бизнеса и делът на просрочените плащания по тях растат с тревожни темпове, което влошава платежоспособността на редица компании в частния сектор. Той е на мнение, че все повече фирми изпитват недостиг на оборотни средства и трудно покриват разходите си и поради това са необходими специализирани и професионални усилия за разрешаване на проблема.



Бизнесът в България е действително един от най-уязвимите в Европа заради нарастващия брой просрочени задължения, показва годишният Европейски индекс на плащанията на Intrum Justitia. Големи са загубите и от несъбираеми дългове, като през 2014 г. компаниите в страната са отписали вземания на стойност 7% от оборота им при средно 3.1% в Европа. Последните данни на Българската стопанска камара показват, че делът на просрочените плащания в общия обем на задълженията продължава да расте и достига вече 35-40% към края на 2013 г. Междуфирмената задлъжнялост в България е един от проблемите, заради които Европейската комисия ще подложи страната на специално наблюдение, както стана ясно от доклада на Брюксел за макроикономическите дисбаланси от края на февруари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 607 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1100 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Philips продава подразделението си за светодиоди

Холандската компания се подготвя за отделяне на бизнеса си с осветителни тела

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10