Конкуренцията на американския автопазар се разраства
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Конкуренцията на американския автопазар се разраства

Компаниите използват автосалона в Ню Йорк, за да представят нови луксозни модели като Cadillac CT6

Конкуренцията на американския автопазар се разраства

Местни и чужди производители се фокусират върху луксозния сегмент

3534 прочитания

Компаниите използват автосалона в Ню Йорк, за да представят нови луксозни модели като Cadillac CT6

© MIKE SEGAR


Конкуренцията между производителите на автомобили в САЩ се разраства, тъй като печалбите на този пазар стават все по-критично важни за компаниите на фона на слабите продажби в други важни региони като Заладна Европа, Русия и Южна Америка, пише Financial Tumes.

Макар през март да има общ ръст на продажбите на автомобили в САЩ, местните производители изостават от чуждестранните, което ги кара да полагат допълнителни усилия за подобрение на рентабилността си, което се забеляза на започналия тази седмица автомобилен салон в Ню Йорк.

Луксозен сегмент

На шоуто са представени редица нови продукти от премиум сегмента, включително новият модел Cadillac CT6. Това е първият опит от десетилетия на луксозната марка, която е част от групата General Motors, да се конкурира директно с Mercedes-Benz и BMW в най-високия сегмент. Луксозната марка на Ford - Lincoln, също се цели в премиум пазара с концептуалния си модел Continental.

Луксозните и спортните високопроходими автомобили носят значително по-високи печалби за производителите от по-масовите модели. Това обяснява желанието на GM и Ford, двете най-големи автомобилни компании в САЩ, да подобрят рентабилността си, като се фокусират върху премиум пазара. Заедно с премиерите на щатските производители германската Daimler представи новия си Mercedes GLE, а луксозната марка на японската компания Toyota -  Lexus, представи новата версия на популярния модел RX.

Заедно с откриването на автосалона бяха публикувани и данните за продажбите на нови автомобили в САЩ през март, които показват, че много производители отчитат слаб спад или минимален растеж. Това се отдава на комбинацията между лоши атмосферни условия, високата база за сравнение от миналата година и повишаването на цените. Според данните на консултантската компания Autodata през миналия месец продажбите на нови автомобили в САЩ са се повишили с 0.6% до 1 545 802 броя. В сравнение с март миналата година този е имал един уикенд по-малко, което също се е отразило на продажбите.

Стабилен пазар

Мишел Кребс, анализатор в специализирания сайт autotrader.com, отбелязва, че продажбите все пак са силни от гледна точна на историческите стандарти. Тя също така изтъква, че слабият растеж на годишна база се дължи на големия брой продажби през миналия март, когато е имало силно възстановяване на продажбите след особено тежката зима. "Средната цена на новите автомобили, продавани в САЩ през март, е нараснала с 3% до 33 280 долара. Това показва силен пазар", отбелязва Кребс.

На годишна база продажбите на General Motors са спаднали с 2.4% през март, макар пикапите, вановете и високопроходимите модели да отчитат ръст от 14%. По-значително забавяне отчита Ford, чиито продажби са намалели с 3.4% спрямо същия месец на 2014 г., но все пак надминават предварителните прогнози на анализаторите. Продажбите на най-популярния продукт на Ford – пикапите F-Series, са спаднали с 5% през март, макар че дилърите са предлагали отстъпки до 9000 хил. долара за моделите от 2015 г. и до 12 хил. долара за тези от 2014 г.

Продажбите на Fiat Chrysler от своя страна са се увеличили с 1.7%. Ръстът на продажбите обаче е воден от японски и германски компании. Сред най-силно представилите се компании са Toyota, Hyundai, Kia и Audi. Японската Toyota, която е най-големият производител на автомобили в световен мащаб, е увеличила продажбите си в САЩ с 4.9% до близо 226 хил. автомобила през март.

Конкуренцията между производителите на автомобили в САЩ се разраства, тъй като печалбите на този пазар стават все по-критично важни за компаниите на фона на слабите продажби в други важни региони като Заладна Европа, Русия и Южна Америка, пише Financial Tumes.

Макар през март да има общ ръст на продажбите на автомобили в САЩ, местните производители изостават от чуждестранните, което ги кара да полагат допълнителни усилия за подобрение на рентабилността си, което се забеляза на започналия тази седмица автомобилен салон в Ню Йорк.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK