Uber - лицето на конфликта

Навлизането на компанията на пазара на таксита предизвиква най-ярките прояви на раздор в сектора

През лятото Uber планира навлизане във Варна.
През лятото Uber планира навлизане във Варна.    ©  reuters
През лятото Uber планира навлизане във Варна.
През лятото Uber планира навлизане във Варна.    ©  reuters

Средата на ноември 2014 г. Ресторант Waverly Inn в Манхатън. Емил Майкъл, вицепрезидент на Uber, е на вечеря, организирана от бивш съветник на Дейвид Камерън, заедно с куп влиятелни хора - актьорът Ед Нортън, издателката Ариана Хъфингтън и... някой и друг редактор. Майкъл, увлечен да разказва за платформата, в която работи вече година, признава, че тя трябва да подобри отношенията си с медиите и да поработи върху имиджа на мениджърския си екип, известен с агресивния си бизнес подход. Явно е доста увлечен, защото продължава с идеи как да стане това. Би могло например да се наеме екип от няколко души разследващи, които да "изкопаят мръсотия" за журналистите и да я изправят срещу самите тях. Пояснява - "в личния им живот, в семействата им". И още: "...да дадем на медиите от тяхното собствено лекарство."

Емил Майкъл, както ден по-късно обяснява, е мислил, че всичко това е неформален разговор. Но явно не е било (а и кой журналист ще премълчи това). Изказванията му са публикувани в различни медии, а самият той е принуден да се извини и да уточни, че тези му разсъждения не отговарят на философията на компанията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


17 коментара
  • 1
    digigi avatar :-|
    digigi

    Бърза справка с Uber app и всеки може да види как Uber работи в Франкфурт и в Париж. Със сигурност не са забранени от властите там!
    Аз работя с Uber като шофьор в Лондон, но тук разпоредбите са доста различни. Тук има понятие minicab, което си е частна кола, но с всички видове лицензи и 5 пъти по скъпа застраховка. Работя чрез фирма и плащам данъци вуз основа на приходите ми.
    В Бг незнам как ще просъществува..., иначе самата услуга е много добра за клиентите, всеки шофьор се стреми да поддържа колата си чиста, да има добро обслужване за да има добър рейтинг. Същото важи и за клиентите, които също имат рейтинг...
    Не е нужно да споменавам бг такситата какви са, също и шофорите им...

  • 2
    fpyyh avatar :-|
    fpyyh

    OK понеже много спазват законите, а не наемат някакви неграмотници, които сигурно ги издирват. За щастие с новото метро вече няма нужда от таксита дори при служебните пътувания до летището, така че ще забравя за бакшишите. При излизане вечер, на отиване с колата, на връщане с drink and drive и поне за мен жълтият проблем е решен.

  • 3
    sarssaraktos avatar :-|
    Sars Saraktos

    Юбер са пирати, нито издават фактури, нито плащат данъци. Това е "бизнес модела" на разбойника - обирджия. А относно "иновативността" им отдавна, много преди тях, в София има платформата "Такси ми" имам я на таблета. Българска работи с легални фирми и плащаданъци в България. Мошениците и крадците от Юбер - вън.

  • 4
    asha avatar :-P
    asha

    Одобрявам услугата с две ръце. Въплащение на капитализма и конкуренцията в най-красивата му форма. Естествен подбор на играчите. Ако "бакшишите" желаят да си запазят хляба, то тогава искренно се надявам това да стане не с натиск и блокаж на центъра, а с повдигане на качеството на улугата. Иначе откакто има ТаксиМе и Убер, телефон или вдигната ръчичка за мен -- няма.

  • 5
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Харесвам идеята на Убер, но самия факт, че не знам при произшествие дали и как са защитени моите права, ме въздържа от използването им.

  • 6
    aqt1428219474397021 avatar :-|
    Mladen Zamanov

    Идеята за такава услуга е много хубава, но тезата - "Uber, както Патрик Щуденер, мениджър на компанията за експанзията й в Европа, обяснява, не организира таксиметрови превози, а е платформа за споделено пътуване." - просто не е вярна.

    За мен споделено пътуване е когато шофьорът е тръгнал към целта си и когато има свободни места в колата качва други хора срещу предварително уговорена цена.

    При Uber единствената цел на шофьора е да закара пътника до определено място.

    Още повече те имат и определена тарифа за "споделеното пътуване"....

  • 7
    pag avatar :-|
    pag

    Колкото пъти публикувате реклами на Убер, толкова пъти ще питам какво става със застраховката "злополука" за пътниците.
    Досега - никакъв отговор....

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    kirka80286 avatar :-?
    kirka80286

    До коментар [#7] от "pag":

    Това е доста интересно, наистина... не случайно е казано ( не в Библията, но все пак) "пазете билета - той е вашата застваховка". Като няма билет т.е. някакъв документ, свързан с този превоз - какво правим?

  • 9
    antubis avatar :-|
    antubis

    Държавата да си седне на меките части и да измисли как да вкарва ДДС-то от услугата в България, както и печалбата. Аз харесвам УБЕР и го ползвам редовно. Също така бих искал данъците да се плащат при нас. Ако има много приходи, колкото и да се краде, ще остава нещо за правене на общи ползи.

  • 10
    pag avatar :-?
    pag

    До коментар [#8] от "80286":

    Документ и да има, застраховка пак няма, защото автомобилът не е регистриран като "обществен превоз". "Злополуката" за частни коли е ДОБРОВОЛНА и започва от 1 000 лева, а за таксита е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА и е минимум 20 000 лева. Има малка разлика, нали?
    Шофьорите на Убер да палят свещи всяка неделя да не им се случи да им пострада пътник, че ще ги осъди и ще плащат лично и много, а от застрахователя нямат да видят и една стотинка, включително и по "каско"-то на колата (и то не важи, ако си я застраховал като личен автомобил, а возиш пътници срещу заплащане....).

    Все в един момент шофьорите ще се усетят, че Убер ги цака да си поемат всички рискове от нелегалното упражняване на таксиметров превоз срещу доста скромни, да не кажа почти никакви приходи.......


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход