Toyota размразява изграждането на заводи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota размразява изграждането на заводи

Президентът на корпорацията Акио Тойода е внимателен с разширяването на бизнеса, защото компанията разполагаше със свръхкапацитет по време на глобалната финансова криза

Toyota размразява изграждането на заводи

Предприятията в Мексико и Китай ще бъдат първите за компанията от три години

5361 прочитания

Президентът на корпорацията Акио Тойода е внимателен с разширяването на бизнеса, защото компанията разполагаше със свръхкапацитет по време на глобалната финансова криза

© JASON REED


Световният лидер в автомобилната индустрия - японската Toyota Motor Corp, ще вложи 150 млрд. йени (1.3 млрд. долара) в изграждането на два завода в Мексико и Китай. Това съобщава Reuters, като се позовава на два източника, близки до плановете на компанията. По този начин ще бъде сложен край на 3-годишното замразяване на инвестициите в нови мощности. През януари агенцията съобщи, че вече са приключили първоначалните проучвания за новите производства и съответните екипи са готови да започнат работа.

Президентът на корпорацията Акио Тойода е внимателен с разширяването на бизнеса, защото компанията разполагаше със свръхкапацитет по време на глобалната финансова криза. През миналото десетилетие Toyota изгради повече мощности, отколкото можеше да усвои, което доведе до увеличение на неизползвания капацитет. Тези проблеми се задълбочиха в резултат на икономическата криза след 2008 г. Някои експерти считат, че добавянето на нови заводи в Мексико и Китай може да бъде компенсирано от обновяването или затварянето на по-стари мощности като част от цялостната реформа на производствените системи.

През миналата седмица японската компания обяви, че планира мащабно обновяване на дизайна на колите, технологиите и заводите си, за да запази позициите си като световен лидер в индустрията. В рамките на своята инициатива Toyota New Global Architecture (TNGA) компанията иска да стандартизира проектирането на автомобилите.

Натиск върху конкуренцията

Двата нови завода ще позволят годишното производство на компанията да нарасне с около 300 хил. броя, като за миналата година продажбите й надхвърлиха 10 млн., твърдят източниците на Reuters. Капацитетът на завода в Мексико ще бъде 200 хил. автомобила, а на този в Китай - 100 хил. Източниците не са пожелали да се разкрият, тъй като не са оторизирани да говорят пред медиите, и са уточнили, че плановете ще бъдат официално обявени през този месец.

Падането на мораториума на Toyota върху изграждането на заводи ще окаже по-голям натиск върху най-големите й конкуренти General Motors и Volkswagen в момент, когато секторът все още произвежда повече коли, отколкото продава. Веднага след финансовата криза големите компании в сектора бяха много внимателни в увеличението на производството си. Сега, когато търсенето в САЩ се върна на предкризисните нива и китайският автопазар нараства, макар и слабо, компаниите отново се готвят за експанзия. Говорителят на Toyota е бил твърде лаконичен пред агенцията, като е заявил само, че нищо все още не е решено.

Къде ще бъдат новите мощности

Според източниците на Reuters заводът в Мексико ще бъде в централната част на страната - в провинция Гуанахуато. В него от 2019 г. ще се произвежда новият модел на седана Corolla за американския пазар. Това ще бъде първият завод за леки коли на японската компания в Мексико, след като досега има само един по-малък за пикапите Tacoma - с капацитет от 100 хил. броя на година.

Предприятието в Китай ще се намира в град Гуанджоу и в него ще се произвежда моделът Yaris. Работата трябва да започне през 2018 г. и на година от поточните линии да излизат по 100 хил. броя, твърдят източниците. В Китай ръстът на продажбите на компанията се е забавил значително, като за това играе роля и бойкотът на японски стоки заради териториалните спорове между Пекин и Токио. Разрастващото се търсене в Китай обаче обосновава нуждата от увеличение на капацитета в средносрочен и дългосрочен мащаб. В момента компанията разполага с общо осем производствени линии в Китай, които имат капацитет от близо 1 млн. превозни средства годишно.

Световният лидер в автомобилната индустрия - японската Toyota Motor Corp, ще вложи 150 млрд. йени (1.3 млрд. долара) в изграждането на два завода в Мексико и Китай. Това съобщава Reuters, като се позовава на два източника, близки до плановете на компанията. По този начин ще бъде сложен край на 3-годишното замразяване на инвестициите в нови мощности. През януари агенцията съобщи, че вече са приключили първоначалните проучвания за новите производства и съответните екипи са готови да започнат работа.

Президентът на корпорацията Акио Тойода е внимателен с разширяването на бизнеса, защото компанията разполагаше със свръхкапацитет по време на глобалната финансова криза. През миналото десетилетие Toyota изгради повече мощности, отколкото можеше да усвои, което доведе до увеличение на неизползвания капацитет. Тези проблеми се задълбочиха в резултат на икономическата криза след 2008 г. Някои експерти считат, че добавянето на нови заводи в Мексико и Китай може да бъде компенсирано от обновяването или затварянето на по-стари мощности като част от цялостната реформа на производствените системи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    тойота е най сигурния и здрав и икономичен автомобил ,да им пожелаем успех


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK