С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 6 апр 2015, 17:12, 7286 прочитания

Хранителната индустрия търси заместител на захарта

Производителите се насочават към естествени подсладители като стевията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Насочването на потребителите към по-здравословни продукти кара производителите на храни и напитки да търсят природни заместители на захарта. Компаниите търсят потенциално решение в стевията и други естествени нискокалорични подсладители, които биха могли да дадат на продуктите вкус, сравним със захарта, пише Financial Times.

"Търсенето на нискокалоричен заместител на захарта от много време насам се е превърнало в светия граал за индустрията. Сега обаче захарта получава все по-лоша слава в глобален мащаб заради проблемите със затлъстяването, което увеличава стремежа на производителите да намерят решение", коментира Чарли Милс, анализатор в Credit Suisse.


Захарна доминация

Глобалният пазар на подсладители е на стойност 70 млрд. долара, от които 60 млрд. се падат на търговията със захар. От останалите около 7 млрд. се падат на високофруктозния царевичен сироп, а 3 млрд. - на изкуствени подсладители. Продажбите на подсладители на основата на растението стевия възлизат на 200 млн. долара годишно.

Желанието да се преодолее доминацията на захарта никъде не е толкова силно, колкото в бизнеса с газирани напитки. Продажбите в САЩ на такива напитки, използващи захар, спадат през последното десетилетие. Същевременно правителства от цял свят налагат допълнителни данъци върху сектора в опит да намалят консумацията на нездравословни продукти.



Индустрията се опита да отговори на тези тенденции, като промотира нискокалорични алтернативи. Продажбите на диетични газирани напитки обаче също спадат на фона на притесненията на потребителите по отношение на изкуствените подсладители като аспартам. "Когато дадена съставка получи лошо име, това е трудно да се преодолее. Някои потребители имат съмнения относно изкуствените подсладители, макар да се обявени от здравните регулатори за безопасни. Това води до повишен интерес към продукти, които могат да бъдат възприети като естествени, като например стевията", коментира Джон Мадден от изследователската група Euromonitor.

Висока интензивност

Цената на един килограм стевия е значително по-висока от тази на същото количество захар, но същевременно съдържа 300 пъти повече подсладител. Тави висока инензивност я прави по-евтина от захарта за производителите, което също обяснява растящата й популярност. През миналата година на пазара са излезли 2274 нови храни и напитки, използващи екстракт от растението, спрямо 636 през 2011 г. Стевията вече се използва за заместител на захарта в продукти, вариращи от газирани напитки, кетчуп и зърнени закуски до шоколад.

Над 70% от пазара на стевия, използвана в хранителни продукти, се държат от британската компания PureCircle. Макар основаната през 2001 г. фирма все още да не може да излезе на годишна печалба, пазарната й капитализация достига 900 млн. паунда, което отразява очакванията за растеж. По-рано тази година щатският производител на храни Kraft обяви, че възнамерява да замени със стевия изкуствените подсладители, използвани в напитките Roarin’Waters.

Стевията обаче има един голям недостатък – горчив привкус, който трябва да се прикрива чрез смесване със захар в повечето напитки. Поради тази причина изпълнителният директор на PepsiCo Индра Нури обяви преди две години, че "за съжаленията стевията не работи добре с колите". Оттогава производителите на стевия, които също така включват британската Tate&Lyle и щатската Cargill, са постигнали известни успехи за намаляването на стипчивия вкус. Тези подобрения позволиха пускането на продукти като Pepsi True и Coca-Cola Life, които използват стевия, смесена със захар. Активността около стевията окуражава инвестициите и в други естествени подсладители с подобни качества като китайското растение архат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 533 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1238 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартрансгаз" ще търси правата си в съда за блокираните средства в КТБ

Компанията ще съди както самата банка, така и подуправителя на БНБ, ръководил "Банков надзор"

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10