С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 6 апр 2015, 17:12, 7169 прочитания

Хранителната индустрия търси заместител на захарта

Производителите се насочават към естествени подсладители като стевията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Насочването на потребителите към по-здравословни продукти кара производителите на храни и напитки да търсят природни заместители на захарта. Компаниите търсят потенциално решение в стевията и други естествени нискокалорични подсладители, които биха могли да дадат на продуктите вкус, сравним със захарта, пише Financial Times.

"Търсенето на нискокалоричен заместител на захарта от много време насам се е превърнало в светия граал за индустрията. Сега обаче захарта получава все по-лоша слава в глобален мащаб заради проблемите със затлъстяването, което увеличава стремежа на производителите да намерят решение", коментира Чарли Милс, анализатор в Credit Suisse.


Захарна доминация

Глобалният пазар на подсладители е на стойност 70 млрд. долара, от които 60 млрд. се падат на търговията със захар. От останалите около 7 млрд. се падат на високофруктозния царевичен сироп, а 3 млрд. - на изкуствени подсладители. Продажбите на подсладители на основата на растението стевия възлизат на 200 млн. долара годишно.

Желанието да се преодолее доминацията на захарта никъде не е толкова силно, колкото в бизнеса с газирани напитки. Продажбите в САЩ на такива напитки, използващи захар, спадат през последното десетилетие. Същевременно правителства от цял свят налагат допълнителни данъци върху сектора в опит да намалят консумацията на нездравословни продукти.



Индустрията се опита да отговори на тези тенденции, като промотира нискокалорични алтернативи. Продажбите на диетични газирани напитки обаче също спадат на фона на притесненията на потребителите по отношение на изкуствените подсладители като аспартам. "Когато дадена съставка получи лошо име, това е трудно да се преодолее. Някои потребители имат съмнения относно изкуствените подсладители, макар да се обявени от здравните регулатори за безопасни. Това води до повишен интерес към продукти, които могат да бъдат възприети като естествени, като например стевията", коментира Джон Мадден от изследователската група Euromonitor.

Висока интензивност

Цената на един килограм стевия е значително по-висока от тази на същото количество захар, но същевременно съдържа 300 пъти повече подсладител. Тави висока инензивност я прави по-евтина от захарта за производителите, което също обяснява растящата й популярност. През миналата година на пазара са излезли 2274 нови храни и напитки, използващи екстракт от растението, спрямо 636 през 2011 г. Стевията вече се използва за заместител на захарта в продукти, вариращи от газирани напитки, кетчуп и зърнени закуски до шоколад.

Над 70% от пазара на стевия, използвана в хранителни продукти, се държат от британската компания PureCircle. Макар основаната през 2001 г. фирма все още да не може да излезе на годишна печалба, пазарната й капитализация достига 900 млн. паунда, което отразява очакванията за растеж. По-рано тази година щатският производител на храни Kraft обяви, че възнамерява да замени със стевия изкуствените подсладители, използвани в напитките Roarin’Waters.

Стевията обаче има един голям недостатък – горчив привкус, който трябва да се прикрива чрез смесване със захар в повечето напитки. Поради тази причина изпълнителният директор на PepsiCo Индра Нури обяви преди две години, че "за съжаленията стевията не работи добре с колите". Оттогава производителите на стевия, които също така включват британската Tate&Lyle и щатската Cargill, са постигнали известни успехи за намаляването на стипчивия вкус. Тези подобрения позволиха пускането на продукти като Pepsi True и Coca-Cola Life, които използват стевия, смесена със захар. Активността около стевията окуражава инвестициите и в други естествени подсладители с подобни качества като китайското растение архат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ryanair свива прогнозата си за 2020 г. и може да затвори бази и линии Ryanair свива прогнозата си за 2020 г. и може да затвори бази и линии

От София нискотарифната компания пуска нова линия до Марсилия през този зимен сезон и засега не предвижда свиване на програмата

16 юли 2019, 1750 прочитания

Американските производители на марихуана търсят растеж във Великобритания Американските производители на марихуана търсят растеж във Великобритания

Лондон легализира канабиса само за медицински цели, но страната би спечелила, ако допусне употребата за развлечение

16 юли 2019, 1153 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартрансгаз" ще търси правата си в съда за блокираните средства в КТБ

Компанията ще съди както самата банка, така и подуправителя на БНБ, ръководил "Банков надзор"

Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства