С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 6 апр 2015, 17:12, 7446 прочитания

Хранителната индустрия търси заместител на захарта

Производителите се насочават към естествени подсладители като стевията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Насочването на потребителите към по-здравословни продукти кара производителите на храни и напитки да търсят природни заместители на захарта. Компаниите търсят потенциално решение в стевията и други естествени нискокалорични подсладители, които биха могли да дадат на продуктите вкус, сравним със захарта, пише Financial Times.

"Търсенето на нискокалоричен заместител на захарта от много време насам се е превърнало в светия граал за индустрията. Сега обаче захарта получава все по-лоша слава в глобален мащаб заради проблемите със затлъстяването, което увеличава стремежа на производителите да намерят решение", коментира Чарли Милс, анализатор в Credit Suisse.


Захарна доминация

Глобалният пазар на подсладители е на стойност 70 млрд. долара, от които 60 млрд. се падат на търговията със захар. От останалите около 7 млрд. се падат на високофруктозния царевичен сироп, а 3 млрд. - на изкуствени подсладители. Продажбите на подсладители на основата на растението стевия възлизат на 200 млн. долара годишно.

Желанието да се преодолее доминацията на захарта никъде не е толкова силно, колкото в бизнеса с газирани напитки. Продажбите в САЩ на такива напитки, използващи захар, спадат през последното десетилетие. Същевременно правителства от цял свят налагат допълнителни данъци върху сектора в опит да намалят консумацията на нездравословни продукти.



Индустрията се опита да отговори на тези тенденции, като промотира нискокалорични алтернативи. Продажбите на диетични газирани напитки обаче също спадат на фона на притесненията на потребителите по отношение на изкуствените подсладители като аспартам. "Когато дадена съставка получи лошо име, това е трудно да се преодолее. Някои потребители имат съмнения относно изкуствените подсладители, макар да се обявени от здравните регулатори за безопасни. Това води до повишен интерес към продукти, които могат да бъдат възприети като естествени, като например стевията", коментира Джон Мадден от изследователската група Euromonitor.

Висока интензивност

Цената на един килограм стевия е значително по-висока от тази на същото количество захар, но същевременно съдържа 300 пъти повече подсладител. Тави висока инензивност я прави по-евтина от захарта за производителите, което също обяснява растящата й популярност. През миналата година на пазара са излезли 2274 нови храни и напитки, използващи екстракт от растението, спрямо 636 през 2011 г. Стевията вече се използва за заместител на захарта в продукти, вариращи от газирани напитки, кетчуп и зърнени закуски до шоколад.

Над 70% от пазара на стевия, използвана в хранителни продукти, се държат от британската компания PureCircle. Макар основаната през 2001 г. фирма все още да не може да излезе на годишна печалба, пазарната й капитализация достига 900 млн. паунда, което отразява очакванията за растеж. По-рано тази година щатският производител на храни Kraft обяви, че възнамерява да замени със стевия изкуствените подсладители, използвани в напитките Roarin’Waters.

Стевията обаче има един голям недостатък – горчив привкус, който трябва да се прикрива чрез смесване със захар в повечето напитки. Поради тази причина изпълнителният директор на PepsiCo Индра Нури обяви преди две години, че "за съжаленията стевията не работи добре с колите". Оттогава производителите на стевия, които също така включват британската Tate&Lyle и щатската Cargill, са постигнали известни успехи за намаляването на стипчивия вкус. Тези подобрения позволиха пускането на продукти като Pepsi True и Coca-Cola Life, които използват стевия, смесена със захар. Активността около стевията окуражава инвестициите и в други естествени подсладители с подобни качества като китайското растение архат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1096 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 892 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартрансгаз" ще търси правата си в съда за блокираните средства в КТБ

Компанията ще съди както самата банка, така и подуправителя на БНБ, ръководил "Банков надзор"

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10