Fiat Chrysler се оглежда за мащабна сделка в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat Chrysler се оглежда за мащабна сделка в САЩ

Серджо Маркионе ще се изправи пред сериозни трудности в намирането на партньор за такива мащабни планове

Fiat Chrysler се оглежда за мащабна сделка в САЩ

Серджо Маркионе иска да реши проблемите на компанията чрез стратегически съюз

3932 прочитания

Серджо Маркионе ще се изправи пред сериозни трудности в намирането на партньор за такива мащабни планове

© Reuters


Ръководителят на автомобилния концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе търси възможност за сключване на голяма сделка, чрез която да преодолее слабостите на компанията и да увековечи името си в историята й, преди да изтече мандатът му в началото на 2019 г., съобщава Reuters.

Маркионе обаче ще е изправен пред сериозни трудности в намирането на партньор за такива мащабни планове, отбелязва агенцията. Fiat Chrysler е седмият най-голям производител на автомобили в света, но е с едно от най-високите нива на дълг, едва покрива разходите си в Европа и е изправен пред значителни инвестиции за обновление на дълго пренебрегвани марки като Alfa Romeo.

Щатски пазар

Според източници на Reuters, запознати с политиката на компанията, Маркионе и семейството - основател на Fiat, Аниели проявяват особено силен интерес към General Motors (GM). От една страна, пазарът в САЩ от години е основен за Fiat Chrysler, а от друга, GM имат силни позиции в Азия, където FCA са слабо представени. Американската компания също така може да е заинтересувана от разрастване на европейския пазар, след като пропадна сътрудничеството им с френската Peugeot Citroen.

Говорителят на GM обаче е коментирал пред Reurters, че компанията предпочита да се фокусира върху собствената си стратегия. Източник от американския банков сектор, запознат с въпроса, също е потвърдил, че GM "наистина не се интересува" от комбинации с Fiat. "Маркиони очевидно вече е боядисал табелата "продава се". Той прави сондажи навсякъде в опит да създаде възможности, но засега никой не е проявил интерес", заявява източникът на агенцията. Говорителят на FCA е отказал да коментира официално, но друг източник от компанията изтъква, че фокусът на Маркионе е пазарът в САЩ и той полага много усилия, за да се случи нещо още преди 2018 г.

Стратегически съюз

В последно време Маркионе все по-често дава сигнали, че желае създаването на стратегически съюз, чрез който да стимулира консолидация в индустрията, да намали капиталовите разходи и да осигури средства за нови разработки, включително във високотехнологични сфери като самоуправляващите се автомобили. През миналия месец той заяви, че евентуален съюз с GM или Ford е "технически осъществим". Според някои експерти от сектора тези коментари на Маркионе може да са опит да се създаде представа за по-голям интерес към такава сделка, отколкото съществува реално. "Маркионе е много добър покер играч – целият този шум цели да скрие факта, че реално златните години на FCA свършват", заявява банкер, близък до автомобилната индустрия.

Макар на борсата в Милано акциите на компанията да са поскъпнали със 120% за последните шест месеца, бизнесът й остава нестабилен. Повишението на пазарната капитализация идва като положителна реакция на инвеститорите на решенията за сливане с Chrysler, отделяне на марката Ferrari и преместване на основното листване на групата в Ню Йорк. Оперативният марж на печалба на компанията обаче е едва 3.4% в сравнение със средното ниво за индустрията от 5.4%.

Друг солиден проблем са големите дългове. FCA се нуждае от съюз с друг голям производител, за да се справи с проблемите, включително изпълнение на амбициозните планове за навлизане в Азия и намаляване на прекомерната зависимост от пазара в Северна Америка, който е близо до пиковите си нива. Портфолиото на компанията също така е слабо в сфери като електрическите системи и услуги за интернет свързаност. Компанията освен това планира да инвестира 48 млрд. евро в нови модели на марките Jeep, Maserati и най-вече Alfa Romeo. Повечето анализатори се съмняват, че Маркионе ще успее да постигне планирания 60% ръст на продажбите до 7 млн. броя до 2018 г. През миналата годна продажбите нараснаха с 6% до 4.6 млн. автомобила.

Ръководителят на автомобилния концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе търси възможност за сключване на голяма сделка, чрез която да преодолее слабостите на компанията и да увековечи името си в историята й, преди да изтече мандатът му в началото на 2019 г., съобщава Reuters.

Маркионе обаче ще е изправен пред сериозни трудности в намирането на партньор за такива мащабни планове, отбелязва агенцията. Fiat Chrysler е седмият най-голям производител на автомобили в света, но е с едно от най-високите нива на дълг, едва покрива разходите си в Европа и е изправен пред значителни инвестиции за обновление на дълго пренебрегвани марки като Alfa Romeo.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK