С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 апр 2015, 17:36, 3769 прочитания

Fiat Chrysler се оглежда за мащабна сделка в САЩ

Серджо Маркионе иска да реши проблемите на компанията чрез стратегически съюз

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръководителят на автомобилния концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе търси възможност за сключване на голяма сделка, чрез която да преодолее слабостите на компанията и да увековечи името си в историята й, преди да изтече мандатът му в началото на 2019 г., съобщава Reuters.

Маркионе обаче ще е изправен пред сериозни трудности в намирането на партньор за такива мащабни планове, отбелязва агенцията. Fiat Chrysler е седмият най-голям производител на автомобили в света, но е с едно от най-високите нива на дълг, едва покрива разходите си в Европа и е изправен пред значителни инвестиции за обновление на дълго пренебрегвани марки като Alfa Romeo.


Щатски пазар

Според източници на Reuters, запознати с политиката на компанията, Маркионе и семейството - основател на Fiat, Аниели проявяват особено силен интерес към General Motors (GM). От една страна, пазарът в САЩ от години е основен за Fiat Chrysler, а от друга, GM имат силни позиции в Азия, където FCA са слабо представени. Американската компания също така може да е заинтересувана от разрастване на европейския пазар, след като пропадна сътрудничеството им с френската Peugeot Citroen.

Говорителят на GM обаче е коментирал пред Reurters, че компанията предпочита да се фокусира върху собствената си стратегия. Източник от американския банков сектор, запознат с въпроса, също е потвърдил, че GM "наистина не се интересува" от комбинации с Fiat. "Маркиони очевидно вече е боядисал табелата "продава се". Той прави сондажи навсякъде в опит да създаде възможности, но засега никой не е проявил интерес", заявява източникът на агенцията. Говорителят на FCA е отказал да коментира официално, но друг източник от компанията изтъква, че фокусът на Маркионе е пазарът в САЩ и той полага много усилия, за да се случи нещо още преди 2018 г.



Стратегически съюз

В последно време Маркионе все по-често дава сигнали, че желае създаването на стратегически съюз, чрез който да стимулира консолидация в индустрията, да намали капиталовите разходи и да осигури средства за нови разработки, включително във високотехнологични сфери като самоуправляващите се автомобили. През миналия месец той заяви, че евентуален съюз с GM или Ford е "технически осъществим". Според някои експерти от сектора тези коментари на Маркионе може да са опит да се създаде представа за по-голям интерес към такава сделка, отколкото съществува реално. "Маркионе е много добър покер играч – целият този шум цели да скрие факта, че реално златните години на FCA свършват", заявява банкер, близък до автомобилната индустрия.

Макар на борсата в Милано акциите на компанията да са поскъпнали със 120% за последните шест месеца, бизнесът й остава нестабилен. Повишението на пазарната капитализация идва като положителна реакция на инвеститорите на решенията за сливане с Chrysler, отделяне на марката Ferrari и преместване на основното листване на групата в Ню Йорк. Оперативният марж на печалба на компанията обаче е едва 3.4% в сравнение със средното ниво за индустрията от 5.4%.

Друг солиден проблем са големите дългове. FCA се нуждае от съюз с друг голям производител, за да се справи с проблемите, включително изпълнение на амбициозните планове за навлизане в Азия и намаляване на прекомерната зависимост от пазара в Северна Америка, който е близо до пиковите си нива. Портфолиото на компанията също така е слабо в сфери като електрическите системи и услуги за интернет свързаност. Компанията освен това планира да инвестира 48 млрд. евро в нови модели на марките Jeep, Maserati и най-вече Alfa Romeo. Повечето анализатори се съмняват, че Маркионе ще успее да постигне планирания 60% ръст на продажбите до 7 млн. броя до 2018 г. През миналата годна продажбите нараснаха с 6% до 4.6 млн. автомобила.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Alfa Romeo Chrysler FIAT

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 865 прочитания

Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите

Индустрията се модернизира на ниво бизнес процеси и платформи, споделиха участниците в конференцията "Банките и бизнесът"

14 ное 2019, 1261 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съкращенията в петролната индустрия надхвърлят 100 хил. души

Енергийните компании са станали по-зависими от движението на цените

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10