Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязват най-бързия си ръст от една година през март, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Подобряващите се икономически условия в региона са се отразили най-положително на продажбите на компании като германската Volkswagen и френската Renault.
Миналият месец е 19-ият поред, в който регистрациите на нови превозни средства в Европейския съюз отчитат повишение. Продажбите в региона са нараснали с 10.6% до 1 604 107 броя. За първото тримесечие регистрациите на нови пътнически автомобили са се повишили с 8.6% на годишна база до над 3.5 млн. броя. ACEA дава статистика и за държавите от Европейската асоциация за свободна търговия Швейцария, Норвегия и Исландия. Заедно с тях повишението е с 10.8% за март и с 8.5% за тримесечието. През миналата година общите продажби в Западна Европа достигнаха 12.84 млн. автомобила, което е най-добрият резултат от 2010 г.
Стимули и отстъпки
Всички големи пазари в региона са отбелязали ръст, като най-силно се отличава Испания. Благодарение на правителствените програми за стимулиране на замяната на стари автомобили с нови там продажбите са скочили с почти 41% през март. Друг основен пазар, отчитащ двуцифрен ръст на новите регистрации, е Италия. В Германия, Франция и Великобритания също са отчетени значителни повишения. В България през март са продадени 1736 нови автомобила, което представлява ръст с 21.4% на годишна база. Трябва обаче да се има предвид, че според хора от бранша към други страни от ЕС поемат поне 20% от декларираните като продадени в България нови автомобили.
Силното търсене на дълготрайни стоки е доказателство за подобряващите се перспективи пред региона въпреки проблемите около задълженията на Гърция и обезценяването на еврото. През миналия месец бизнес климатът и потребителското доверие в еврозоната достигнаха най-високите си нива от три години и половина.
"Данните на ACEA са много по-добри от очакваното за основни пазари като Франция и Германия, където няма специални програми за стимулиране на продажбите. Това отразява цялостното подобрение на икономическите условия, които се подпомагат и от ниските лихвени нива и стимулите на Европейската централна банка", коментира пред Bloomberg Жорж Диен, анализатор в Natixis Securities.
За увеличението на продажбите в региона помагат и големите отстъпки, предлагани от търговците. През март отстъпките на дилърите в Германия са достигнали средно 12.2% от номиналната цен, спрямо 11.6% за същия месец на миналата година според информация на изданието Autohaus PulsSchlag. Най-добрите сделки са предлагани за моделите на италианската марка Fiat, където отстъпките са достигали средно 14.4%. При луксозните коли се наблюдава тенденция за свиване на отстъпките, като при Mercedes-Benz средното им ниво е спаднало до 8.7% спрямо 10.4% през миналия март.
Повишени продажби
Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen отчита повишение на продажбите в региона с 10% през миналия месец, основно благодарение на повишения интерес на потребителите към моделите VW Passat, Skoda Fabia и Porsche Macan. Френската Renault е постигнала ръст от 11% на европейските си продажби, за което е спомогнал най-вече компактният високопроходим модел Captur. Италианско-американската Fiat Chrysler отчита повишение с 16%, като търсенето на моделите от марката Jeep се радват на утроени продажби.
Сред луксозните марки най-добре се е представила Mercedes, следвана от Audi и BMW. Азиатските производители като Toyota, Nissan, Mazda, Mitsubishi и Hyundai също са постигнали по-висок от средното ръст на продажбите в Европа през март.

Продажбите на нови автомобили в Европа отбелязват най-бързия си ръст от една година през март, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Подобряващите се икономически условия в региона са се отразили най-положително на продажбите на компании като германската Volkswagen и френската Renault.
Миналият месец е 19-ият поред, в който регистрациите на нови превозни средства в Европейския съюз отчитат повишение. Продажбите в региона са нараснали с 10.6% до 1 604 107 броя. За първото тримесечие регистрациите на нови пътнически автомобили са се повишили с 8.6% на годишна база до над 3.5 млн. броя. ACEA дава статистика и за държавите от Европейската асоциация за свободна търговия Швейцария, Норвегия и Исландия. Заедно с тях повишението е с 10.8% за март и с 8.5% за тримесечието. През миналата година общите продажби в Западна Европа достигнаха 12.84 млн. автомобила, което е най-добрият резултат от 2010 г.
0 коментара