Турция и колоната на обречените

Българските власти се признаха за безсилни да решат кризата със съседната държава за превоз на товари

На Капитан Андреево от четири кантара работят два. Ако няма наводнение.
На Капитан Андреево от четири кантара работят два. Ако няма наводнение.
На Капитан Андреево от четири кантара работят два. Ако няма наводнение.    ©  БТА
На Капитан Андреево от четири кантара работят два. Ако няма наводнение.    ©  БТА

"Не е виц. Митничарите напускат, за да си търсят работа в управлението за пътни такси и разрешителни." Твърдението е на собственици на български компании за автомобилен превоз на товари. И с него те обясняват поне част от причините за кризата с липсата на транспортни разрешителни за Турция, в която браншът отново попадна от няколко седмици.

Отговорът на митниците е не по-малко ефектен: в прословутото митничарско село край язовир Ивайловград само една къща беше на митничар. Всички останали палати са на бивши служители именно на Управление "Пътни такси и разрешителни" (УПТР). Но по времето, когато то беше под шапката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Сега не.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jordani avatar :-|
    jordani
    • - 1
    • + 3

    Това с европейското разрешително е работещо решение. Оба

    Нередност?
  • 2
    dkolov avatar :-|
    dkolov
    • - 2
    • + 12

    Всичко това показва че не сме много умни. Би трябвало да разполагаме с цяла база данни за търсенето на стоки в Германия, имаме нов мост над Дунав, имаме висока безработица около тоз нов мост, и ядрена цетрала имаме.
    Абе както се казва всичко имаме, ама накрая се продаваме за жълти стотинки при положение че транспортните разходи щяха да са много по-ниски, ако някой заводи бяха около този нов мост над Дунав.

    Нередност?
  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 1
    • + 13

    Оправете си корупцията. С две стъпки:

    1. Премахнване на банковата тайна за данъчните.
    2. Нормален данък имоти. Така, че чиновници с 1000 лева заплата да не могат да имат къщи за милиони. Както е вмомент с митничарите и другите такива крадци.

    Нередност?
  • 4
    nikif avatar :-|
    nikif
    • - 2
    • + 8

    Ами спрете камионите от Турция и ще се оправят нещата, просто им кажете, че няма да минат границата, ако се се оправят нещата, ама простаците в Министерствата са много повече от колкото трябва

    Нередност?
  • 5
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#4] от "nikif":

    Не е толкова просто, заради международните договори. Условията се договарят там. И там ни е слабото място.

    Нередност?
  • 6
    birdman avatar :-|
    birdman
    • + 8

    Вторият по големите пункт с Турция Лесово е доста по-добре от схемите на Капитан Андреево , е не казвам че е цветя и рози , но няма мащабите и "тарифите " на Капитана . Между другото все повече турски превозвачи минават през Лесово , но е абсолютно не понятно защо АПИ и Лазар Лазаров отказват (даже той каза ,че ремонт няма да се случи до края на т.г.) да ремонтират 5 км от първокласния път 1-7 околовръстния на елхово познат сред местните като българският Бейрут и що за наглост от АПИ да съществува първокласен път в европейска държава за който се плащат винетки от българи и чужденци , та то няма асфалт на тези 5км ? Явно 2 млн.лв за гигантска сума за АПИ , защо нещата трябва да с е случат когато някой заплаши ,че ще протестира или блокира пътища само така ли чуват "умните" глави в София (който по избори обещават мед и масло) ?

    Нередност?
  • 7
    v_v avatar :-P
    v_v
    • + 2

    Цяла статия заради болните амбиции на един човек. УПТР е в митниците. Кой е..л, е..л, кака се ожени!

    Нередност?
  • 8
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин
    • + 2

    Странно е как са договорили 300 000 транзитни разрешителни за тях и 1100 СЕМТ за нас??? При положение , че това е необходимото за съответната страна. Корупцията и рекета трябва да се оправи с камери, проверки, данъчни и имуществени и ЕФЕКТИВНИ ПРИСЪДИ!!!

    Нередност?
  • 9
    v_v avatar :-|
    v_v
    • + 2

    България и Турция си разменят по 1100 разрешителни за трета страна. За нас са крайно недостатъчни а за турците повече от достатъчно. Проблема е в липсата на икономика. Тука възниква въпроса каква икономическа логика оправдава огромния сектор от автомобилни превозвачи в България. Нормално е да идеш на вечеря у съседа като те покани, а не да му се сърдиш, че има кюфтета а ти си на леща и той не иска да се трампите. България има над 4000 СЕМТ разрешителни, интересно е мнението на "борците за справедливост" за начина, по който те се разпределят.

    Нередност?
Нов коментар