Китайският собственик на Volvo гледа към европейския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайският собственик на Volvo гледа към европейския пазар

Китайският собственик на Volvo гледа към европейския пазар

Zhejiang Geely иска да утвърди марката си в развитите икономики

6790 прочитания

© MICAH WALTER


Китайският производител на автомобили Geely планира да навлезе на европейския пазар с нов високопроходим модел, който е съвместна разработка с Volvo, съобщава Reuters. Колата, която още не е получила име, трябва да се появи първо в Китай в началото на 2017 г., а година по-късно и на някои европейски пазари. Според двама представители на компанията ръководството обмисля и евентуално разпространение в САЩ.

Съвместна разработка

Автомобилът ще е базира на платформата Compact Modular Architecture (CMA) и технологии за двигатели, които Zhejiang Geely Holding Group е разработила съвместно с шведската Volvo Cars, която беше придобита от китайската група преди пет години. Сътрудничеството между Geely и Volvo се разглежда като потенциален модел и за други китайски компании, които са инвестирали в утвърдени в световен мащаб марки. Много анализатори изразяваха съмнение, че нов играч като Geely може да реформира затруднената шведска компания, като едновременно с това запази качеството и имиджа на марката.

Според източниците на Reuters председателят на компанията Ли Шуфу иска представянето на новия автомобил да стане доказателство, че е готов да влезе в "голямата игра" и пазарите на Европа и САЩ. Zhejiang Geely е собственик и на производителя на характерните черни лондонски таксита London Taxi Company. В момента компанията изгражда нов завод в Източен Китай, която ще има годишен капацитет за производство на 150 хил. автомобила, базирани на платформата CMA.

Първият вариант на компактния високопроходим автомобил за китайския пазар ще е с бензинов двигател. След това се предвиждат и модели с алтернативно хибридно задвижване, които ще бъдат предлагани в Европа. Тази политика за европейските пазари цели да се създаде имидж на компанията като производител на достъпни, високотехнологични и екологични автомобили, което да я различи от останалите китайски марки. "Това е опит марката да се излъска, преди да започне да предлага по-конвенционални автомобили в Европа и евентуално САЩ", заявява един от представителите на компанията.

Подходящи пазари

На първо време Geely планира да продава колите си в Испания, Португалия, Великобритания и Източна Европа. Това се дължи на преценката, че тези пазари, особено британският, са отворени към чужди марки, докато тези в Северна Европа, Франция и Германия не са. Първото представяне на нови модел на Geely е планирано за следващата година на автосалоните в Женева или Пекин.

Новата кола ще е първата базирана на платформата CMA, но не първата съвместна разработка с Volvo. Наскоро Geely започна да продава новия си седан GC9 в Китай, но този модел ще бъде насочен повече към развиващите се пазари, отколкото към Европа и САЩ. От своя страна Volvo планира да използва платформата CMA за обновление на свои компактни модели, които ще бъдат произвеждани както в Европа, така и в новия завод на Geely в Китай.

След придобиването на Volvo, двете компании създадоха съвместен технически център в Шведския град Гьотеборг, където се разработват общите проекти. Geely също така привлече част от инженерите и дизайнерите на шведската компания, които да помогнат за обновлението на моделите й. Платформата CMA може да бъде пригодена и за по-големи модели автомобили и в бъдеще ще стане основа за обновление на повечето от продукцията на Geely.

Китайският производител на автомобили Geely планира да навлезе на европейския пазар с нов високопроходим модел, който е съвместна разработка с Volvo, съобщава Reuters. Колата, която още не е получила име, трябва да се появи първо в Китай в началото на 2017 г., а година по-късно и на някои европейски пазари. Според двама представители на компанията ръководството обмисля и евентуално разпространение в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK