С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 апр 2015, 15:00, 9981 прочитания

Френска компания проучва за инвестиции "Пролет" - Димитровград

Българската фирма е сред най-динамичните в кожарския бранш

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От българското предприятие потвърдиха, че има проявен интерес, но срещите тепърва предстоят.
Френската компания Recife ("Ресиф") е готова да инвестира в придобиването на кожарска фабрика в България и в момента проучва фирма "Пролет" в Димитровград. Това е станало ясно след среща в Париж на министъра на икономиката Божидар Лукарски със собственика на френското дружество Стефан Арнал.

Recife произвежда луксозни кожени изделия и аксесоари за цял свят - калъфи, колани, чанти, визитници, и има предприятия във Франция и Испания. "Искаме да разширяваме своята дейност с инвестиции в Европа, където можем по-лесно да следим производството и качеството. Това е и основната причина да се насочим към България, а не към Китай и други страни от Азия, където работната ръка вече не е евтина", заяви Стефан Арнал, цитиран от пресцентъра на министерството.


От българското предприятие потвърдиха, че има проявен интерес. "Представители на френската фирма са се свързали с търговския ни директор и са заявили, че желаят да ни посетят. Но не сме се срещали, не сме разговаряли, не знаем какви са плановете им", заяви за "Капитал Daily" Анна Заркова, управител на семейната фирма "Пролет" - Димитровград.

Сред първите пет приватизирани фирми

Компанията неслучайно е привлякла вниманието на френския инвеститор. Тя има дълга история, традиции и предимства. "Пролет" е създадена през 1972 г. като поделение на държавната фирма за чанти "Чайка". През 1994 г. италианският инвеститор Франческо Биазиа я приватизира, с което фабриката се нарежда сред първите пет български предприятия, преминали в частни ръце. Новият собственик се смята за "законодател" в производството на чанти от средновисокия клас в Европа и отваря пътя на българското дружество към общия пазар.



През 2004 г. той продава марката "Франческо Биазиа" на големия концерн "Мариела Бурани", който обаче четири години по-късно фалира. В този период Анна Заркова, зад която стои семейството й, става съдружник в "Пролет", а от три години е едноличен собственик на активите. "Франческо Биазиа е близък приятел на компанията и продължава да идва в Димитровград като консултант", уточни Заркова.

Българският мениджърски екип започва работа във време на китайската инвазия в областта на леката индустрия, когато много западни фирми изнасят производствата си в Далечния изток заради евтината работна ръка. Периодът 2008-2009 г. е най-тежък - от обичайните 200 хил. чанти годишно "Пролет" получава поръчка за 35 хил. Това обаче стимулира собствениците и те започват "бясно търсене на клиенти". Помага им отново репутацията на Франческо Биазиа, който е и основател на едно от двете най-големи световни изложения за кожени изделия - "Мипел" в Милано.

Иновации и роботи

Днес "Пролет" извършва своята дейност върху 7000 кв. метра покрита площ и разполага с цех за кроене, пет цеха за производство, цехове за изработване на мостри и за опаковка и контрол на качеството. Компанията произвежда основно кожени чанти, несесери, колани, ключодържатели и други малки кожени аксесоари. Осигурява и всички допълнителни материали, включени в съответния продукт – памучни и найлонови торби за съхранение на чантите, кашони, кутии, етикети, хартия за запълване на чанти, лепило, конци, боя и др.

"Кожарската промишленост е занаятчийска, сред най-трудоемките, почти всичко е ръчни манипулации - маже се с четка, лепи се и др. Технологичните операции са разнообразни, във всеки цех се правят по 15-20 различни продукта на ден, които са с различни форми, цветове и т.н. Световната индустрия не предлага голям избор на машини за този бранш. Ето защо решихме със собствени сили да улесним работата си", обясни Анна Заркова. От няколко години екип от осем инженери, сред които трима доктори на техническите науки, разработва роботи, които "Пролет" внедрява. Вече са факт "Хибридна поточна линия", "Роботизиран агрегат за боядисване", "Роботизиран агрегат за шлайфане". Дружеството е притежател на четири патента, а част от научната и развойната му дейност е финансирана от Националния иновационен фонд, уточни Заркова.

"Пролет" реализира проект и по оперативна програма "Конкурентоспособност" за комплексно автоматизиране на производствените процеси. Крайната цел на компанията е да намали сериозно себестойността на продукцията си.

Дружеството е разработило и внедрило ERP (Enterprise Resource Planning) система, която управлява много дейности – счетоводство, търговия, експедиция, моделиране, разходни норми, време за производство на една чанта, управлява кроячните машини, цифровите автомати, роботите, съобщи още Анна Заркова.

Към висшата мода

В "Пролет" работят 300 души, но фирмата дава работа на още 150 като подизпълнители. През 2014 г. компанията е произвела по поръчка на чужди възложители 282 хил. чанти срещу 190 530 през 2013 г. Основните пазари са Италия, Белгия и Швейцария, съобщи Заркова. По думите й печалбата на дружеството през 2014 е два пъти по-висока спрямо предходната година, когато по данни от Търговския регистър е била 657 хил. лв.

Според Заркова сред плюсовете на компанията са поддържането на високо качество, спазване на сроковете за доставка, възможност за изпълнение на спешни поръчки. Тези предимства явно са оценени и от нови партньори, защото от началото на тази година "Пролет" работи чанти по поръчка за висок клас марки като "Армани" и "Стюарт Вайцман".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това

Жозе Салойо, управител на БНП "Париба Лични финанси" в България, за мястото на отделните играчи в новата индустрия

26 фев 2020, 208 прочитания

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 370 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Големите банки в САЩ подобряват резултатите си

Приходите от консултантски услуги растат заради по-големия брой корпоративни сливания през първото тримесечие

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10