Автомобилните компании не се отказват от разрастване в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилните компании не се отказват от разрастване в Китай

Автомобилните компании не се отказват от разрастване в Китай

Инвестициите в разширяване на капацитета нарастват въпреки влошаването на икономиката

3218 прочитания

© ALY SONG


Големите производители на автомобили продължават да инвестират значителни средства в заводите си в Китай, макар забавянето на икономическия растеж да се отразява и на продажбите на най-големия пазар за коли в света, пише Reuters. Въпреки влошаването на условията лидерите на пазара – германската Volkswagen и щатската General Motors, не показват никакви сигнали за промяна в плановете си за инвестиции, а Toyota и Ford също работят за разрастването си в Китай.

Забавен растеж

През първото тримесечие на годината продажбите на автомобили в Китай са нараснали само с 3.9%, което е значително забавяне спрямо 9.2% за същия период на 2014 г. Резултатът е по-слаб и прогнозите на Китайската асоциация на автомобилостроителите, според които пазарът ще се увеличи със 7% през тази година.

"Това все още е един от пазарите с най-висок ръст в света. Не сме разочаровани, инвестираме и ще продължим да инвестираме в Китай", заявява Карлос Гон, главен изпълнителен директор на Renault-Nissan. Чуждите автомобилни компании, които тази седмица ще представят новите си предложения за пазара на започващия автосалон в Шанхай, не се обезсърчават от влошените икономически показатели на Китай от началото на годината. Ако обаче негативните тенденции се задържат и през останалата част на годината, това може да наложи преосмисляне на плановете за експанзия, коментира Джейс Чао, ръководител на IHS Automotive в Азия.

Някои от компаниите обаче все още постигат резултати, надвишаващи общото представяне на пазара. Пример за това е Ford, която отчита 9% ръст на продажбите през изминалото тримесечие. "Ние много добре осъзнаваме, че част от това, което трябва да правим, е да отговаряме на търсенето с предлагане на база на реалността. Ако реалността ни покаже, че трябва да забавим производството, ще го направим. Растежът в Китай обаче все още е доста стабилен", заявява председателят на борда на компанията Бил Форд.

Анализаторите изтъкват, че пазарът все още е разделен на два сегмента, като местните производители използват капацитета си около 60%, докато при съвместните предприятия с чужди компании показателят достига 85%. През миналата година Китай е отговарял за над половината от общите инвестиции на автомобилната индустрия в нов капацитет. Разходите на компаниите за разрастване на производството в Китай са достигнали общо 12.7 млрд. долара.

Увеличен капацитет

Част от новия капацитет на чуждите компании идва от поглъщането на по-малки местни производители. Ford например придоби завод на Harbin Hafei Automobile, който ще може да произвежда 200 хил. коли годишно след приключване на модернизацията му през 2016 г. През миналия месец американската компания отвори и нов завод в Източен Китай, който има годишен капацитет от 250 хил. автомобила.

Дори Toyota, чиито продажби са се свили с 0.1% през първото тримесечие, не се отказва от плановете да инвестира 440 млн. долара в разширяване на капацитета на един от съществуващите си заводи със 100 хил. коли годишно. Volkswagen планира да увеличи капацитета си в Китай до 5 млн. автомобила годишно до 2019 г. спрямо 3.5 млн. през миналата година.

GM от своя страна възнамерява да достигне производство от 5 млн. коли годишно в Китай още през 2018 г. Съвместното предприятие между щатската група и китайската SAIC Motor - Shanghai GM, планира да вложи 100 млрд. юана (16 млрд. долара) за разработка на нови модели през следващите пет години. Целта на тези инвестиции е компанията да заеме поне 10% от целия пазар в Китай.


Топ 10 на производителите на
автомобили в Китай по продажби
в млн. бройки за 2014 г. 
FAW VW1.78 
Shanghai VW1.73 
Shanghai GM1.72 
SAIC-GM-Wuling1.59 
Beijing Hyundai1.12 
Chonqing Changan0.97 
Donfreng Nissan0.95 
Changan Ford0.81 
Dongfeng Peugeot Citroen0.7 
Dongfeng Yueda Kia0.65 
* Чуждите компании трябва да създават
смесени дружества, за да оперират в Китай
Източник: Reuters  

Големите производители на автомобили продължават да инвестират значителни средства в заводите си в Китай, макар забавянето на икономическия растеж да се отразява и на продажбите на най-големия пазар за коли в света, пише Reuters. Въпреки влошаването на условията лидерите на пазара – германската Volkswagen и щатската General Motors, не показват никакви сигнали за промяна в плановете си за инвестиции, а Toyota и Ford също работят за разрастването си в Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK