Tesco отчете рекордна загуба от 6.4 млрд. паунда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesco отчете рекордна загуба от 6.4 млрд. паунда

Tesco отчете рекордна загуба от 6.4 млрд. паунда

Най-голямата британска верига за търговия на дребно отписа активи и губи позиции от конкурентите

Кирил Кирчев
3292 прочитания

© Toby Melville


Най-големият британски търговец на дребно Tesco отчете рекордна годишна загуба в своята 96-годишна история. Компанията e отписала активи за 7 млр. паунда, беше засегната от ценовата война между търговските вериги във Великобритания и от счетоводен скандал. В резултат на тези фактори е натрупала загуба от 6.38 млрд. паунда през годината до 28 февруари, съобщава Reuters.

Търговската печалба на веригата също е намаляла драстично и е била 1.4 млрд. паунда при 3.3 мрд. година по-рано. Компанията също така обяви, че има нетен дълг от 8.5 млрд. паунда и дефицит в пенсионния си фонд от 3.9 млрд. Освен това продажбите й в Ирландия са намалели с 6.3%, като това понижение е най-силното от второто тримесечие на 2014 г., когато спадът е бил 7.3%. От компанията отбелязват, че поевтиняването на еврото спрямо британския паунд също е бил сред факторите, повлияли на лошото представяне. Анализатори смятат, че резултатите са били до голяма степен в съответствие с очакванията, но отписването е било по-голямо от предвижданията.

"Пазарът все още е предизвикателен и ние не очакваме движение нагоре през следващите месеци, заяви в съобщението главния изпълнителен директор Дейв Люис. Той е бивш изпълнителен директор на Unilever и пое поста от началото на септември, когато счетоводният скандал се разгаряше.

Успехите остават в миналото

В миналото Tesco беше безспорен лидер в сектора на търговията на дребно във Великобритания, но през последните години среща силна конкуренция и губи пазарен дял за сметка на вериги като Aldi и Lidl. През септември веригата откри надписване на печалбите за първото полугодие с 250 млн. паунда, дължащо се на ранно отчитане на плащания от доставчици и прехвърляне на разходи за по-късни периоди. Проверките на тези счетоводни практики са разкрили, че проблемът е съществувал по-дълго, отколкото се считаше. Скандалът доведе до редица съдебни дела от акционери, които продължават и в момента.

В тази връзка главният изпълнителен директор Дейв Люис заяви, че това е било "една трудна година за Tesco". Той обаче е оптимист, тъй като според него "вече започваме да виждаме началото на окуражаващи сигнали от това, което сме правили досега".

"Ако са необходими доказателства, че светът на търговията на дребно се променя, ние просто го имаме," казва Джон Айбътсън от консултантската компания Retail Vision. "Иронията е, че Tesco е на прав път. Но има да извърви дълъг път, все още."

Tesco не е единствената търговска верига, която се адаптира трудно към променящата се среда, в която все повече клиенти предпочитат да пазаруват онлайн. Отписването на активи от страна на Tesco следват подобни ходове на конкуренти като Sainsbury и Morrisons и отразява влошаването на пазара на хранителни стоки в страната.

Най-големият британски търговец на дребно Tesco отчете рекордна годишна загуба в своята 96-годишна история. Компанията e отписала активи за 7 млр. паунда, беше засегната от ценовата война между търговските вериги във Великобритания и от счетоводен скандал. В резултат на тези фактори е натрупала загуба от 6.38 млрд. паунда през годината до 28 февруари, съобщава Reuters.

Търговската печалба на веригата също е намаляла драстично и е била 1.4 млрд. паунда при 3.3 мрд. година по-рано. Компанията също така обяви, че има нетен дълг от 8.5 млрд. паунда и дефицит в пенсионния си фонд от 3.9 млрд. Освен това продажбите й в Ирландия са намалели с 6.3%, като това понижение е най-силното от второто тримесечие на 2014 г., когато спадът е бил 7.3%. От компанията отбелязват, че поевтиняването на еврото спрямо британския паунд също е бил сред факторите, повлияли на лошото представяне. Анализатори смятат, че резултатите са били до голяма степен в съответствие с очакванията, но отписването е било по-голямо от предвижданията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olivia14 avatar :-|
    olivia14

    Само през тази година Aldi и Lidl ще открият 60 нови магазина във Великобритания !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK