Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 22 апр 2015, 19:51, 8507 прочитания

"Мобилтел" отчете ръст на абонатите си

Телекомът има спад на приходите и печалбата си за първото тримесечие на годината, но с по-малък темп от досега

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продължаващ спад на приходите и финансовите резултати, но пък ръст на броя абонати и пазарния дял. Това в резюме показва отчетът на "Мобилтел" за първото тримесечие на годината, излязъл в сряда.
За телекома периодът от началото на януари до края на март е поредно тримесечие на спад на приходите и печалбата, но темпът на понижението се забавя. Компанията отчита постъпления от 87.5 млн. евро, което е с 4.1% по-малко спрямо същите месеци на 2014 г., когато те са били 91.2 млн. евро. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се понижава с 6.2% до 34.8 млн. евро при 37.1 млн. евро за първото тримесечие на предходната година.

Във финансовия отчет на Telekom Austria – компанията майка на "Мобилтел", се посочва, че основната причина за негативния тренд при бизнеса в България е слабата макроикономическа обстановка и силната конкуренция.


Очакваните минуси

Оперативните разходи на компанията се увеличават през периода с 4.7%. Сумите за материали са се повишили заради по-силното търсене на смартфони от страна на потребителите. Отделно операторът е платил повече комисиони за обслужване на клиенти заради добавянето на нови абонати. Освен това телекомът отчита и по-високи разходи за взаимно свързване с другите оператори, тъй като в новите абонаментни предложения има повече включени безплатни минути с всички национални мрежи. "Мобилтел" частично компенсира с оптимизиране на разходите за предоставяне на услуги и за поддръжка и ремонти на мрежата.

Друга негативна тенденция е, че един от основните показатели при мобилните оператори – средномесечният приход от абонат (ARPU) – продължава да се понижава. "Мобилтел" отчита спад от 8.5% на ARPU до 5.5 евро през първото тримесечие спрямо същия период на 2014 г. При годишните отчети на трите оператора единствено "Мобилтел" обяви намаление на този показател, като за 2014 спрямо 2013 г. то беше от 6.2%.



Мечтаните плюсове

Компанията обаче има и с какво да се похвали. "Мобилтел" отбелязва в отчета си ръст на абонатите на повечето видове услуги. При мобилния сегмент те се увеличават с 4.9% до 4.3 млн. SIM карти, като това се дължи най-вече на продажбата на предплатени услуги и на оптимизиране на бизнес договорите, се посочва в отчета на компанията майка.

Телекомът обяви, че продължава да регистрира повишаване на интереса към мобилния интернет, като потребителите, избрали програми с включена такава услуга, са се увеличили с 30.6% през първото тримесечие, отново спрямо същия период на предходната година.

Като вследствие на всичко това "Мобилтел" успява да възстанови част от пазарния си дял на база брой абонати за първи път от доста тримесечия насам. Той се покачва от 38.5% на 39.2%.

Добри новини има и при фиксираните услуги, които компанията предлага. Абонатите им се увеличават с 10.4%, като ръстът се дължи на по-големия брой нови потребители на сателитна телевизия. Хората, които ползват тв услуги на "Мобилтел", са с 25.8% повече спрямо тези през първото тримесечие на 2014 г. Основен фактор за тези резултати е пуснатата през миналата година услуга за директна доставка на сателитна телевизия, обясняват от оператора.

И пак - мерки за стабилизиране

Telekom Austria посочва в презентацията си някои мерки, които "Мобилтел" предприема, за да стабилизира понижението на приходите и печалбата си. При мобилните абонати компанията ще се стреми да увеличи потребителската си база. Българският оператор вече го прави, както е видно от резултатите за първото тримесечие, макар засега да го постига основно чрез предплатени SIM карти. В мерките е посочено, че компанията ще залага и на по-добро обучение (съответно евентуално обслужване) на представителите в магазините, предлагане на тарифи с мобилен интернет и подобряване на имиджа на търговската марка. При корпоративните клиенти целта е стабилизиране на потребителската база. Доста усилия са насочени и в развитие на фиксираните услуги, особено на предоставянето на тв сигнал, като там вече има позитивни резултати.
 
Финансов резултат на "Мобилтел" (в млн. евро)
  I-III 2014 IV-VI 2014 VII-IX 2014 X-XII 2014 Цялата 2014 I-III 2014 Промяна I-III 2015 спрямо 2014 (в%)
Приходи 91,2 91,5 93,7 94,8 371,3 87,5 -4,1
EBITDA* 37,1 38,8 37,6 29,6 143,1 34,8 -6,2
Капиталови инвестиции 6,6 41,2 11,5 43,6 102,9 13,6 105,5
ARPU** 6 6,2 6,2 5,9 6,1 5,5 -8,5
* Печалба преди данъци, лихви и амортизации        
** Средномесечен приход от мобилен абонат (в евро)      
Източник: Финансовият отчет на Telekom Austria        

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 355 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 604 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полската верига за обувки CCC ще отвори още магазини в България

Компанията навлезе в страната с два обекта в столичния Sofia Ring Mall и в "Мол Русе" през март

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10