Печалбата на Facebook пада
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Печалбата на Facebook пада

Компанията на Марк Зукърбърг е увеличила служителите си с 48% до над 10 хиляди души

Печалбата на Facebook пада

Приходите на компанията се повишават, но не компенсират високите разходи за персонал, центрове за обработка на данни и дългосрочни проекти

4493 прочитания

Компанията на Марк Зукърбърг е увеличила служителите си с 48% до над 10 хиляди души

© ROBERT GALBRAITH


20% е намаляла нетната печалба на компанията през първото тримесечие.

Facebook отчита значително повишение на приходите през първото тримесечие, но високите разходи за персонал, центрове за обработка на данни и дългосрочни проекти са довели до спад на печалбата.  

Общите разходи на интернет компанията са нараснали с 83% спрямо същия период на миналата година, което значително надвишава 42-процентното повишение на приходите. Разходите за изследвания и разработки са се увеличили повече от двойно до 1.06 млрд. долара. Броят на служителите е скочил с 48% и за пръв път надминава 10 хил. души. Нарастването на персонала е резултат и от придобиванията, извършени от Facebook.

Мащабни разходи

Пред Wall Street Journal финансовият директор на компанията Дейвид Венер изтъква, че тези резултати се дължат на едновременните инвестиции в нови рекламни продукти, развитие на мобилните приложения, включително Instagram и Messenger, както и дългосрочни проекти като виртуална реалност и по-широко разпространение на интернет в световен мащаб.  

Предвид рязкото увеличение на разходите нетната печалба за първите три месеца на годината е спаднала с 20% до 512 млн. долара, или 18 цента на акция. За същия период на 2014 г. печалбата е била 642 млн. долара, или 25 цента на акция. Според отчета на Facebook, ако се изключат еднократните разходи, печалбата е 42 цента на акция спрямо 35 цента на същата база за миналата година.

Приходите за тримесечието са достигнали 3.54 млрд долара. Макар да има покачване от 42% на годишна база, то е било ограничено от поскъпването на щатския долар. Социалната мрежа генерира повече от половината си приходи извън САЩ, поради което текущите обменни курсове се отразяват негативно на резултатите й, измерени в долари. Без валутните ефекти приходите са щели да бъдат с почти 200 млн. долара по-високи. Според ръководството на компанията скъпият долар ще има още по-силен ефект през това тримесечие.

Акциите на Facebook спаднаха с 2.3% след обявяването на резултатите, но за последните 12% са се оскъпили с 33%, което значително надминава представянето на конкуренти като Google. "Това е добро, солидно тримесечие. Facebook предупреди пазарите, че трябва да очакват повишени разходи, и точно това се вижда от резултатите", коментира Арвинд Батия, анализатор в Sterne Agee CRT. Компанията все пак предлага известни уверения за инвеститорите, че може да се справи с контрола над разходите. Прогнозата за ръста на разходите през тази година беше леко намалена до 55-65% спрямо предишните оценки за повишение с между 55 и 70%.

Онлайн реклама

Според данните на Facebook едноименната социална мрежа вече има 1.44 млрд. месечни потребители спрямо 1.39 млрд. първото тримесечие на миналата година. Основният бизнес на социалната мрежа е продажбата на реклами. Главното й предимство пред конкурентите в тази сфера е възможността на рекламодателите да таргетират потребителите на база реалните им идентичности и изразените интереси и предпочитания. Това позволява на Facebook да увеличава дела си в бързо развиващия се пазар на дигитални реклами и да свива преднината на лидера в този бизнес Google.

През миналата година Facebook е имал дял от 8% в глобалния пазар на онлайн реклами, който се оценява на 145 млрд. долара. Според данните на eMarketer това е повишение с 2% спрямо 2013 г. През миналата година Google е контролирал 31% от пазара, което представлява леко понижение спрямо предходната година. "Ние постигаме успехи в удовлетворяването на нарастващото търсене на мобилни реклами заради способността ни да представяме правилните реклами на всеки потребител. Това води до по-добри резултати за рекламодателите и по-високи цени", изтъква финансовият директор на Facebook.

20% е намаляла нетната печалба на компанията през първото тримесечие.

Facebook отчита значително повишение на приходите през първото тримесечие, но високите разходи за персонал, центрове за обработка на данни и дългосрочни проекти са довели до спад на печалбата.  


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK