Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 23 апр 2015, 15:10, 4256 прочитания

Печалбата на Facebook пада

Приходите на компанията се повишават, но не компенсират високите разходи за персонал, центрове за обработка на данни и дългосрочни проекти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
20% е намаляла нетната печалба на компанията през първото тримесечие.
Facebook отчита значително повишение на приходите през първото тримесечие, но високите разходи за персонал, центрове за обработка на данни и дългосрочни проекти са довели до спад на печалбата.  

Общите разходи на интернет компанията са нараснали с 83% спрямо същия период на миналата година, което значително надвишава 42-процентното повишение на приходите. Разходите за изследвания и разработки са се увеличили повече от двойно до 1.06 млрд. долара. Броят на служителите е скочил с 48% и за пръв път надминава 10 хил. души. Нарастването на персонала е резултат и от придобиванията, извършени от Facebook.


Мащабни разходи

Пред Wall Street Journal финансовият директор на компанията Дейвид Венер изтъква, че тези резултати се дължат на едновременните инвестиции в нови рекламни продукти, развитие на мобилните приложения, включително Instagram и Messenger, както и дългосрочни проекти като виртуална реалност и по-широко разпространение на интернет в световен мащаб.  

Предвид рязкото увеличение на разходите нетната печалба за първите три месеца на годината е спаднала с 20% до 512 млн. долара, или 18 цента на акция. За същия период на 2014 г. печалбата е била 642 млн. долара, или 25 цента на акция. Според отчета на Facebook, ако се изключат еднократните разходи, печалбата е 42 цента на акция спрямо 35 цента на същата база за миналата година.



Приходите за тримесечието са достигнали 3.54 млрд долара. Макар да има покачване от 42% на годишна база, то е било ограничено от поскъпването на щатския долар. Социалната мрежа генерира повече от половината си приходи извън САЩ, поради което текущите обменни курсове се отразяват негативно на резултатите й, измерени в долари. Без валутните ефекти приходите са щели да бъдат с почти 200 млн. долара по-високи. Според ръководството на компанията скъпият долар ще има още по-силен ефект през това тримесечие.

Акциите на Facebook спаднаха с 2.3% след обявяването на резултатите, но за последните 12% са се оскъпили с 33%, което значително надминава представянето на конкуренти като Google. "Това е добро, солидно тримесечие. Facebook предупреди пазарите, че трябва да очакват повишени разходи, и точно това се вижда от резултатите", коментира Арвинд Батия, анализатор в Sterne Agee CRT. Компанията все пак предлага известни уверения за инвеститорите, че може да се справи с контрола над разходите. Прогнозата за ръста на разходите през тази година беше леко намалена до 55-65% спрямо предишните оценки за повишение с между 55 и 70%.

Онлайн реклама

Според данните на Facebook едноименната социална мрежа вече има 1.44 млрд. месечни потребители спрямо 1.39 млрд. първото тримесечие на миналата година. Основният бизнес на социалната мрежа е продажбата на реклами. Главното й предимство пред конкурентите в тази сфера е възможността на рекламодателите да таргетират потребителите на база реалните им идентичности и изразените интереси и предпочитания. Това позволява на Facebook да увеличава дела си в бързо развиващия се пазар на дигитални реклами и да свива преднината на лидера в този бизнес Google.

През миналата година Facebook е имал дял от 8% в глобалния пазар на онлайн реклами, който се оценява на 145 млрд. долара. Според данните на eMarketer това е повишение с 2% спрямо 2013 г. През миналата година Google е контролирал 31% от пазара, което представлява леко понижение спрямо предходната година. "Ние постигаме успехи в удовлетворяването на нарастващото търсене на мобилни реклами заради способността ни да представяме правилните реклами на всеки потребител. Това води до по-добри резултати за рекламодателите и по-високи цени", изтъква финансовият директор на Facebook.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа

Разработихме план за действие в следващите три месеца, очаквайки пандемията да приключи в този срок, казва управляващият съдружник в компанията

9 апр 2020, 450 прочитания

Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините 2 Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините

Офертата идва след обсъждания със земеделския министър и е по-пазарен модел за подкрепа на местното производство

8 апр 2020, 840 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
AIG откри център в София за обслужване на 17 страни в Европа

Инвестицията на американската застрахователна група в него до момента е над 4 млн. лв.

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10