IKEA отвори свой онлайн магазин и в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA отвори свой онлайн магазин и в България

IKEA отвори свой онлайн магазин и в България

В него се предлагат близо 7000 артикула, което представлява 80% от стандартния асортимент на веригата

Мара Георгиева
18408 прочитания

© IKEA


IKEA отвори свой онлайн магазин и в България. От 22 април клиентите на шведската верига вече могат да пазаруват от всяка точка на страната, съобщиха от компанията. Достъпът до него е възможен и през мобилни устройства.

"Откриването на онлайн магазина в България става шест месеца, след като това беше направено в Гърция. България е сред първите в Централна и Източна Европа, която има възможност за онлайн пазаруване. IKEA няма онлайн магазини за големи пазари като Русия, Полша, Чехия например", коментира за "Капитал Daily" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България. "Решението е на нашата група, която държи франчайз правата на IKEA за региона. То е част от стратегията ни за достъп на колкото се може повече хора до предложенията на веригата", уточни Йоана Цонева.

Близо 7000 артикула

В електронния магазин се предлагат близо 7000 артикула, което представлява 80% от стандартния асортимент на IKEA. Изключение правят кухненски мебели, които изискват предварително проектиране или съдържат комбинации от артикули, растения, персийски килими, платове на метър.

От сайта могат да пазаруват регистрирани и нерегистрирани посетители. След избора на продукти на клиента ще му бъде поискан пощенският код на адреса за доставка, за да се изчислят точно разходите за транспорт.

Всеки може да избере начина на плащане - чрез кредитна/дебитна карта, в брой при доставката или чрез банков превод. Опцията с наложен платеж е достъпна за покупки на стойност до 1000 лв., уточняват от компанията.

Няма ограничения за размера на минималната и максималната поръчка. Срокът за получаване е между пет и седем работни дни в зависимост от адреса за доставка.

Центрове за поръчки

През август миналата година от компанията съобщиха, че IKEA възнамерява да отвори между един и три центъра в страната за поръчка и доставка на подбрани артикули. "Това е следващият ни приоритетен проект за годината и скоро ще имаме новини по него", каза Йоана Цонева, но не сподели повече подробности. Очаква се единият от тези центрове да бъде във Варна, тъй като градът е с приоритет в плановете на веригата.

Цонева съобщи още, че IKEA отчита ръст на посетителите след откриването на Sofia Ring Mall (с неговите 69 хил. кв.м) през ноември миналата година, който се намира в непосредствена близост до софийския магазин.

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. Компанията навлиза чрез договор за франчайз с House Market S.A, която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър. 

В началото на април онлайн магазин за България откри и веригата за дрехи и аксесоари H&M. Преди това електронен магазин направи и веригата за спортни стоки Decathlon. 

Изследване на Consumer Barometer Survey 2014 сочи, че 31% от интернет потребителите в България са извършили онлайн покупка през миналата година. Според проучване на тенденциите при онлайн пазаруването в България, направено от IKEA, 50% от интернет потребителите използват две или повече свързани устройства. Данните се доближават до тези за Гърция и Великобритания, уточняват от веригата.

IKEA отвори свой онлайн магазин и в България. От 22 април клиентите на шведската верига вече могат да пазаруват от всяка точка на страната, съобщиха от компанията. Достъпът до него е възможен и през мобилни устройства.

"Откриването на онлайн магазина в България става шест месеца, след като това беше направено в Гърция. България е сред първите в Централна и Източна Европа, която има възможност за онлайн пазаруване. IKEA няма онлайн магазини за големи пазари като Русия, Полша, Чехия например", коментира за "Капитал Daily" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България. "Решението е на нашата група, която държи франчайз правата на IKEA за региона. То е част от стратегията ни за достъп на колкото се може повече хора до предложенията на веригата", уточни Йоана Цонева.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    destino avatar :-P
    destino

    Добра новина за хората извън София.

    Ако ще си купувате кухня от Икея, и искате да ви помогнат с чертежите, трябва да се запишете месец от рано.
    Дори и да имат 5 консултанта за кухните, които нищо не правят, ако нямате час за кухня няма да ви помогнат.
    Странно, но факт.

    П.С.
    Кухнята им е супер, за което браво.

  • 2
    sasoss avatar :-|
    sasoss

    Странното е, че 4 години след откриването на магазина го направиха това. Гръцка му работа.
    Беше по-лесно и бързо да отскочиш до Букурещ за нещо конкретно.

  • 3
    freakecon avatar :-?
    FvH

    До коментар [#2] от "sasoss":

    Странното е, че 4 години след откриването цените в България са средно 10-20% по-високи от цените в Букурещ за всички артикули. Особено предвид по-ниските разходи за труд, по-ниското ДДС, по-ниския корпоративен данък печалба и липсата на валутен риск (по-ниски трансакционни разходи). Каква е разликата?! - Едни гърци....

  • 4
    mrvip avatar :-|
    mrvip

    До коментар [#3] от "FvH":

    Оборота и конкуренцията?

  • 5
    darcas avatar :-|
    Darcas

    Аз си купувам само български мебели. Много им здраве на гърците от ИКЕА :D

  • 6
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj

    Он-лайн магазина е чудесна идея. Но честно казано цената за доставка ми идва малко височка.

  • 7
    nradev2 avatar :-(
    Никоилай Радев

    ЦЯЛ ЧАС ТЪРСЯ КАК ДА СИ ПОРЪЧАМ ОНЛАЙН ЕДНА МЕБЕЛ И НЕ ОТКРИХ ТАКЪВ НАЧИН. МНОГО ЛОШО Е НАПРАВЕНО ПАЗАРУВАНЕТО ОНЛАЙН.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK